  • 1. Data: 2004-04-14 21:39:05
    Temat: Śmierć wlascicela rachunku - PKO BP
    Od: "p" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Pytanie - zmarl wlascicel rachunku w PKO BP. Jego zona nie byla
    współwłaścicielem konta, za to córka byla pełnomocnikiem.
    Pytanie - czy jesli korzystając z tego pelnomocnictwa wyczysci konto a -
    powiedzmy za tydzien - zglosi fakt zgonu to moze spodziewac sie jakis
    nieprzyjemnosci z cyklu donos do US czy coś podobnego?
    Jakies rady jak postepowac w takim przypadku ?

    Z gory dzieki za odpowiedz.

    P.

  • 2. Data: 2004-04-14 22:22:36
    Temat: Re: Śmierć wlascicela rachunku - PKO BP
    Od: "nowyxy" <n...@y...com>

    Użytkownik "p" <p...@W...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedzmy za tydzien - zglosi fakt zgonu to
    moze spodziewac sie jakis
    > nieprzyjemnosci z cyklu donos do US czy coś

    Wyczyscic w tym samym dniu najlepiej, ale nie
    do konca, a za godzine zglosic zgon.

    pozdr
    nowyxy

  • 3. Data: 2004-04-14 22:48:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nieprzyjemnosci z cyklu donos do US czy coś podobnego?
    > Jakies rady jak postepowac w takim przypadku ?

    Nieprzyjemności będą ze strony prokuratury. Z chwilą śmierci właściciela
    wygasa pełnomocnictwo. W takim wypadku wybranie pieniędzy stanowi ich
    przywłaszczenie (w zależności od widzimisię, to może zostać jako oszustwo
    zakwalifikowane). Nie umiem powiedzieć, czy bank zawiadomienie złoży, ale
    teoretycznie ma taki społeczny obowiązek w chwili, gdy przedstawisz odpis
    aktu zgonu, z którego będzie wynikać, że dokonano operacji na rachunku po
    śmierci właściciela.

    Druga sprawa, to Urząd Skarbowy. W zależności od koniecznego do opłacenia
    podatku, może to być wykroczenie albo przestępstwo. No i tak, czy inaczej
    jeśli kwoty tej w deklaracje nie wpiszecie, to

    Legalnie możesz wybrać pieniądze na pokrycie pogrzebu (potrzebne są
    rachunki).

  • 4. Data: 2004-04-14 23:29:06
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > powiedzmy za tydzien - zglosi fakt zgonu to moze spodziewac sie jakis
    > nieprzyjemnosci z cyklu donos do US czy coś podobnego?

    US niespecjalnie do tego ma cokolwiek (o ile zmarły nie zalegał). Może
    natomiast mieć ewentualnie i w drastycznych przypadkach, prokuratura oraz
    przede wszystkim ewentualni spadkobiercy, którzy nie otrzymają należnej im
    części spadku.

    > Jakies rady jak postepowac w takim przypadku ?

    Uzyskać postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku i z tymże orzeczeniem
    spadkobierca winien udać się do banku w celu wypłacenia lub przelania
    środków. Jeśli spadkobierców było więcej, to powinni udzielić pełnomocnictwa
    do wypłacenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-04-15 04:26:03
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wygasa pełnomocnictwo. W takim wypadku wybranie pieniędzy stanowi ich
    > przywłaszczenie (w zależności od widzimisię, to może zostać jako oszustwo

    w jaki sposób chcesz to zakwalifikować jako przywłaszczenie?

    KG

  • 6. Data: 2004-04-15 08:52:35
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> wrote in message

    > w jaki sposób chcesz to zakwalifikować jako przywłaszczenie?

    Inny spadkobiercy moga.

  • 7. Data: 2004-04-15 09:46:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > w jaki sposób chcesz to zakwalifikować jako przywłaszczenie?

    Przywłaszczenie na szkodę pozostałych spadkobierców.

  • 8. Data: 2004-04-15 15:54:33
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Przywłaszczenie na szkodę pozostałych spadkobierców.

    Ale czynem jest wybranie pieniędzy do których nie miało sie prawa.
    Przywłaszczyć można rzecz którą posiadasz. Raczej oszustwo.

    KG

  • 9. Data: 2004-04-15 17:08:44
    Od: "flash" <f...@o...pl>

> [...]
    > nieprzyjemnosci z cyklu donos do US czy coś podobnego?
    > Jakies rady jak postepowac w takim przypadku ?

    Witam
    Nie orientuje się jak to jest w PKO, ale w niektórych bankach wraz z
    zakładaniem konta składa się dyspozycje na wypadek zgonu.
    Wtedy też, osoba wymieniona w takim dokumencie może bez problemu wybrać
    gotówkę, ale najpierw trzeba poinformować oczywiście bank o zgonie
    własciciela rachunku.
    Najczęsciej w/w dyspozycja zawiera dane współposiadacza konta, lub
    pełnomocnika, ale mogą tam być wymienione również inne osoby.
    Pozdrawiam
    flash83

  • 10. Data: 2004-04-15 18:03:29
    Od: "Rua" <r...@g...pl>

    > Nieprzyjemności będą ze strony prokuratury. Z chwilą śmierci właściciela
    > wygasa pełnomocnictwo.

    a jesli zalozmy wlasciciel umiera (np. nagle, w wypadku), a pelnomocnik
    nieswiadom tego wyplaca? bedzie musial zwrocic? no wyobrazam sobie to tak,
    jak napisal autor I posta - ojciec ginie w wypadku samochodowym, a kilka
    godzin pozniej corka wyplaca z jego konta np. 5000 zl i kupuje tv, co
    uzgodnila z ojcem wczesniej.

    tak wiec corka nie ma pieniedzy, tylko sprzet. nigdzie go nie sprzeda za
    tyle, ile kupila. ciekawa jestem, co w takim wypadku.