  • 1. Data: 2004-04-14 13:14:59
    Temat: Rentier Plus w VWBank - warto?
    Od: Wojtek <w...@p...fm>

    Mam pytanko co do Rentier Plus w VWBank. Ktoś korzystał z tego
    kiedykolwiek? Są jakieś minusy tego poza tymi:

    - tylko na 6 lub 12 miesięcy
    - min. 1000zł (lub wielokrotność)
    - okres wypowiedzenia 120 dni i min. 30 dni od rozpoczęcia
    - przy zrywaniu nie naliczane są chyba odsetki :(
    - należy pamiętać przynajmniej 2 miesiące przed końcem wysłać im pismo, z
    nieprzedłużaniem (gdy nie dotrze takie pismo na czas, lub gdy w ogole nie
    wyslemy automatycznie jest przedłużane)

    Wiecej jakos mi nie przychodzi do glowy. Jakies sugestie?

    Do plusów na pewno: korzystne oprocentowanie no i samo ubezpieczenie :) .Do
    tego dostajemy certyfikat :) Warto przyjrzeć się temu bliżej i
    zainwestować? Podobna oferte prezentuje Nordea, jednak tam minimum jest
    5000 (ale oprocentowanie nieco wyzsze).

    Wojtek

  • 2. Data: 2004-04-14 13:29:47
    Temat: Re: Rentier Plus w VWBank - warto?
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Mam pytanko co do Rentier Plus w VWBank. Ktoś korzystał z tego
    > kiedykolwiek? Są jakieś minusy tego poza tymi:

    A wlasnie wyslalem wniosek, za kilka dni maja pobrac pieniazki.

    > - okres wypowiedzenia 120 dni i min. 30 dni od rozpoczęcia

    Nie - to jest okres wypowiedzenia ze strony "ubezpieczyciela"
    a nie ubezpieczanego (klienta) - tez zwrocilem na to poczatkowo
    uwage, ale w trakcie rozmowy z vlinka okazalo sie, ze to jednak
    ja niedoczytalem :-)

    > - przy zrywaniu nie naliczane są chyba odsetki :(

    Nie, w ogole umowe zerwac tak aby nie tracic nic mozna tylko
    w ostatni dzien "ubezpieczenia". Wynika to ze tego, ze to
    niby polisa "na dozycie" czyli kase (odsetki ;-)) dostajesz
    za to, ze nie zwinales sie z tego swiata przed terminem :-)
    Potem polisa automatycznie sie przedluza i zrywajac tracisz
    odsetki za kazdy kolejny dzien od odnowienia.

    > - należy pamiętać przynajmniej 2 miesiące przed końcem wysłać im pismo, z
    > nieprzedłużaniem (gdy nie dotrze takie pismo na czas, lub gdy w ogole nie
    > wyslemy automatycznie jest przedłużane)

    No wlasnie nie trzeba. Warto jedynie zrywac w ten ostatni dzien,
    tak aby nic nie stracic.

    > Do plusów na pewno: korzystne oprocentowanie no i samo ubezpieczenie :)

    Nie ma _zadnego_ubezpieczenia_ - przeczytaj jeszcze raz regulamin :-)
    Cale ubezpieczenie to odsetki za "dozycie do konca terminu umowy".
    Produkt absolutnie sztuczny, stworzony dla ominiecia belki.

    > Do tego dostajemy certyfikat :)

    Taaa... super ;-)

    > Warto przyjrzeć się temu bliżej i
    > zainwestować? Podobna oferte prezentuje Nordea, jednak tam minimum jest
    > 5000 (ale oprocentowanie nieco wyzsze).

    Nordea - 12 miesięcy - 4,30%; 6 miesięcy - 3,60%
    VWBank - 12 miesięcy - 4,28%; 6 miesięcy - 4,19%

    Ja wzialem 6-miesiecy wiec duzo lepiej jak w Nordeii,
    dla 12-miesiecy, roznica 0,02% to 20 gr rocznie na każdym 1000 :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2004-04-14 13:36:58
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@k...pl> napisał:
    > Nordea - 12 miesięcy - 4,30%; 6 miesięcy - 3,60%
    > VWBank - 12 miesięcy - 4,28%; 6 miesięcy - 4,19%
    >
    > Ja wzialem 6-miesiecy wiec duzo lepiej jak w Nordeii,
    > dla 12-miesiecy, roznica 0,02% to 20 gr rocznie na każdym 1000 :-)

    To nie lepsze już FI ? np. RP ?

  • 4. Data: 2004-04-14 14:13:13
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

    > Nordea - 12 miesięcy - 4,30%; 6 miesięcy - 3,60%
    > VWBank - 12 miesięcy - 4,28%; 6 miesięcy - 4,19%
    >
    > Ja wzialem 6-miesiecy wiec duzo lepiej jak w Nordeii,
    > dla 12-miesiecy, roznica 0,02% to 20 gr rocznie na każdym 1000 :-)

    A nie lepiej w Dominecie? Tam chyba jeszcze wieksze %

    GP

  • 5. Data: 2004-04-14 14:33:54
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

    Wilczek wrote:

> [...]
    > Potem polisa automatycznie sie przedluza i zrywajac tracisz
    > odsetki za kazdy kolejny dzien od odnowienia.

    Wytlumaczcie jeszcze laikowi jak wygląda to zrywanie umowy w ostatni
    dzień. Przez internet, telefonicznie, listownie? A co jeśli pacjent
    zejdzie z tego świata przed końcem okresu ubezpieczenia?

    --
    pozdr Z.

  • 6. Data: 2004-04-14 21:11:38
    Od: Wojtek <w...@p...fm>

    Wed, 14 Apr 2004 15:29:47 +0200, na pl.biznes.banki, Wilczek napisał(a):

> [...]
    > a nie ubezpieczanego (klienta) - tez zwrocilem na to poczatkowo
    > uwage, ale w trakcie rozmowy z vlinka okazalo sie, ze to jednak

    Aaa :) no, chyba ja też jeszcze doczytam drugi raz... :)

> [...]
    > Potem polisa automatycznie sie przedluza i zrywajac tracisz
    > odsetki za kazdy kolejny dzien od odnowienia.

    Aha, skoro tak to dzieki za info, bardzo cenna rada :)

    > Nie ma _zadnego_ubezpieczenia_ - przeczytaj jeszcze raz regulamin :-)
    > Cale ubezpieczenie to odsetki za "dozycie do konca terminu umowy".
    > Produkt absolutnie sztuczny, stworzony dla ominiecia belki.

    No wiem przeciez, moze powinienem napisac "ubezpieczenie" zeby bylo
    wyrazniej widac ;)

    > Taaa... super ;-)

    To najlepsze przeciez, gdyby nie certyfikat pewnie bym sie nie zdecydowal
    ;-)

    > Ja wzialem 6-miesiecy wiec duzo lepiej jak w Nordeii,
    > dla 12-miesiecy, roznica 0,02% to 20 gr rocznie na każdym 1000 :-)

    Nono, majatek :) Chyba tez sie zdecyduje... Dzieki za pomoc.

    Wojtek

  • 7. Data: 2004-04-14 21:51:58
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > To nie lepsze już FI ? np. RP ?

    No nieraz to analizowalem i jakos _nigdy_ FRP nie przynosza wiekszej
    stopy zwrotu jak najlepsze lokaty. Obligacyjne sie skonczyly a
    w akcyjne nie moge pakowac bo to jest ta czesc pieniedzy "nie do
    ruszenia, z brakiem akceptacji dla ryzyka".

    Efektywnie wychodzi tu oprocentowanie ok 5,2% - malo ale pewne.
    I tak ma byc.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 8. Data: 2004-04-14 21:54:41
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Wytlumaczcie jeszcze laikowi jak wygląda to zrywanie umowy w ostatni
    > dzień. Przez internet, telefonicznie, listownie?

    Telefon, moze poczta wewnetrzna tez sie da.

    > A co jeśli pacjent
    > zejdzie z tego świata przed końcem okresu ubezpieczenia?

    No zero odsetek - bo nie wywiazal sie z warunkow umowy!! ;-)
    Oczywiscie wklad otrzymuja spadkobiercy.

    A w Dominecie juz nie warto po ostatnich obnizkach
    - stale % na 6-miesiecy - 5,1 czyli odrobinke mniej
    + 3 zl za przelew zwrotny + wiecej zachodu. Wole miec
    to w VW.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 9. Data: 2004-04-15 09:49:08
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@k...pl> napisał:
    > No nieraz to analizowalem i jakos _nigdy_ FRP nie przynosza wiekszej
    > stopy zwrotu jak najlepsze lokaty.

    np. Unikorona RP i DWS RP Plus.
    Btw obligacji PLN czy też stabilnego wzrostu też coś się znajdzie ciekawego. W
    ostatnim BusinessWeek masz pełne zestawienie.

    > Efektywnie wychodzi tu oprocentowanie ok 5,2% - malo ale pewne.
    > I tak ma byc.

    To żadna rewelacja - tyle (i więcej) to można dostać w multi - l.negocjowane ;)

  • 10. Data: 2004-04-15 13:12:47
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > To żadna rewelacja - tyle (i więcej) to można dostać w multi - l.negocjowane ;)

    Nie dysponuje niestety taka gotowka :-)