  • 11. Data: 2004-04-15 20:27:12
    Temat: Re: Śmierć wlascicela rachunku - PKO BP
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Wyczyscic w tym samym dniu najlepiej, ale nie
    > do konca, a za godzine zglosic zgon.

    Przerabiałem ten temat osobiście. Zgodnie z wolą mojego Ojca, wszystkie
    pieniądze miały przypaść mojej Mamie. W dniu Jego śmierci po telefonie ze
    szpitala jako pełnomocnik objechałem wszystkie banki i przelałem pieniądze
    na moje osobiste konta (a stamtąd już na indywidualne konto Mamy) lub
    wypłaciłem gotówkę. Fakt zgonu i oficjalne zamknięcie rachunków zostało
    dokonane parę dni później, jak mieliśmy w ręce akt zgonu. Nikt nie robił
    problemów, no może z wyjątkiem mBanku, gdzie Tato ma konto do dziś, bo stos
    dokumentów (notarialnie potwierdzonych) jakich zażądali kosztowałby więcej
    niż było na koncie.

    MaciejK

  • 12. Data: 2004-04-15 20:46:57
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > problemów, no może z wyjątkiem mBanku, gdzie Tato ma konto do dziś, bo
    stos
    > dokumentów (notarialnie potwierdzonych) jakich zażądali kosztowałby więcej
    > niż było na koncie.

    o ! kolejne mbrawa dla mojego ulubienca :-)
    no ale trudno im sie dziwic, gdyby nie takie wlasnie konta - ich liczebnosc
    zmalalaby do smiesznie niskiej liczby, "a nóż, widelec - zrobi jednak jakiś
    przelew ?"

  • 13. Data: 2004-04-17 21:59:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > Ale czynem jest wybranie pieniędzy do których nie miało sie prawa.
    > Przywłaszczyć można rzecz którą posiadasz. Raczej oszustwo.

    Toteż napisałem, że różne są w tej materii szkoły. Oszustwo z kolei wiąże
    się z niekorzystnym rozporządzeniem mieniem, a tu mamy kłopot, bo bank
    wypłaca pieniądze i strat nie ponosi.

  • 14. Data: 2004-04-17 22:01:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rua" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a jesli zalozmy wlasciciel umiera (np. nagle, w wypadku), a pelnomocnik
    > nieswiadom tego wyplaca? bedzie musial zwrocic? no wyobrazam sobie to
    tak,
    > jak napisal autor I posta - ojciec ginie w wypadku samochodowym, a kilka
    > godzin pozniej corka wyplaca z jego konta np. 5000 zl i kupuje tv, co
    > uzgodnila z ojcem wczesniej.
    >
    > tak wiec corka nie ma pieniedzy, tylko sprzet. nigdzie go nie sprzeda
    za
    > tyle, ile kupila. ciekawa jestem, co w takim wypadku.

    W tej sytuacji oczywiście odpowiedzialności karnej nie poniesie, tylko
    ewentualne roszczenie cywilne pozostanie.

  • 15. Data: 2004-04-18 08:50:17
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Toteż napisałem, że różne są w tej materii szkoły. Oszustwo z kolei wiąże
    > się z niekorzystnym rozporządzeniem mieniem, a tu mamy kłopot, bo bank
    > wypłaca pieniądze i strat nie ponosi.

    Ponosi, bo spadkobiercy nadal mają roszczenie o wypłatę.

    KG

  • 16. Data: 2004-04-18 16:02:55
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Ponosi, bo spadkobiercy nadal mają roszczenie o wypłatę.

    Do banku? Podstawa prawna?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 17. Data: 2004-04-18 16:04:21
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    >
    > tak wiec corka nie ma pieniedzy, tylko sprzet. nigdzie go nie sprzeda za
    > tyle, ile kupila. ciekawa jestem, co w takim wypadku.

    Córka co do zasady jest spadkobiercą po ojcu (tym bardziej, jeśli była
    pełnomocnikiem), więc niespecjalnie będzie problem.

  • 18. Data: 2004-04-18 17:51:25
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-18 18:02, Użytkownik Tomasz Waszczynski napisał:

    > Do banku? Podstawa prawna?

    1. Jest bardzo wyraznie napisane ze pelnomocnictwo wygasa w chwili
    smierci wiec corka praktycznie wyłudziła pieniadze od banku.

    2. Kto powiedzial ze dostalaby je i tak. To sie dopiero okaze w
    postepowaniu spdkowym.

    3. Co kogo obchodzi co zrobila z pieniedzmi. Nie byly jej i ma je oddac.
    Wezmy odwrotna sytuacje:
    Czy gdyby np. kupila los i wygrala kumulacje - zgodzilaby sie oddac
    bankowi wygrana ?
    ---

  • 19. Data: 2004-04-18 19:48:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Córka co do zasady jest spadkobiercą po ojcu (tym bardziej, jeśli była
    > pełnomocnikiem), więc niespecjalnie będzie problem.

    Z tym, że niekoniecznie jedynym.

  • 20. Data: 2004-04-18 19:53:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Do banku? Podstawa prawna?

    Tu akurat KAM ma w całości rację. To bank wypłacił pieniądze
    nieuprawnionej osobie. Z chwilą śmierci właściciela upoważnienie wygasło.
    W tej sytuacji bank musi oddać pieniądze osobom uprawnionym i ma
    oczywiście zwrotne roszczenie do osoby pobierającej pieniądze.