  • 11. Data: 2013-05-12 13:26:45
    Temat: Re: Samcik o fraudach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-12 13:18, MarcinF pisze:
    > A sprawa sprowadza się do tego że kod CVV z karty lepiej zdrapać
    > lub zamaskować, bo bank nie będzie chciał uznać reklamacji
    > gdy złodziej zrobi zakupy w internecie podając kompletne
    > dane widniejące na karcie.

    Czy dobrze mi się wydaje, że odmowa uznania takiej reklamacji nie ma
    oparcia w prawie?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-05-12 15:57:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 11 May 2013 12:05:04 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > A kto rozsądny się Samcikiem przejmuje? Przecież on słynie z pisania ale pisania
    bzdur.

    Po raz kolejny cię proszę o wypunktowanie tych bzdur.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2013-05-12 16:20:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borys Pogoreło" 1ki6ek5qztsqj$....@4...net

    bzdur.

    > Po raz kolejny cię proszę o wypunktowanie tych bzdur.

    Nie kłóćcie się siostry -- jesteśmy na to za biedne.
    (proszę, aby żadna nie poczuła się urażona moimi słowami)

    Samcik nam nie płaci -- niech nie liczy na to, że podbijemy mu klikalność.
    Jeśli zapłaci -- pogadamy i być może wówczas nie będzie pisać bzdur...
    Hm... No... No, bo wtedy my mu pomożemy pisać tak, aby bzdur nie było... ;)

    -=-

    () Zanim podamy kartę w kawiarni - możemy wiadomy numerek wyskrobać,
    nie zwracając uwagi na zakaz dokonywania skrobanek.

    () Bank może rozważyć to i owo...

    -- Bank ma możliwość ścigania złodzieja, my nie mamy,
    lub niby mamy, ale skromne

    -- ponadto dla nas 50 plnów to dużo, a dla banku
    to raczej tak mało, że aż nic.

    -- bank uczy się dzięki takim wpadkom i tę naukę może
    spożytkować tak, iż na niej zarobi a my raczej nie
    możemy wykorystać zyskownie tej nauki

    -- jedna sobą nie może periodycznie zgłaszać kradzieży
    a zmowa/spisek/podstęp/itp. jest/są raczej mało
    prawdopodobna/y/e

    Zatem w interesie banku leży uznanie naszej reklamacji
    a w naszym interesie leży wydrapanie tego numeru.

    () Jest też interes kawiarni, która być może woli uznać
    swoją winę niż utracić tak zwane dobre imię...

    -=-

    IMO walczyć trzeba przeciwko złodziejom, nie zaś przeciwko
    (jak proponuje Animka w poście o fałszywej stówce i bazarku)
    naiwnym, nieuważnym, lekkomyślnym itp. choć IMO jakaś kara za
    lekkomyślność też może być rozpatrywana, aby ludzie celowo nie
    zostawiali kluczyków w stacyjkach samochodów, nie zostawiali
    otwartych drzwi domowych, nie pisali PINów na kartach itd...

    -=-

    Czasami trudno odróżnić złodzieja od gapialskiego? Ano czasami
    trudno. Gdy ja zostawiłem niedawno na siedzeniu samochodu swoją
    komórkę -- to znaczy, że jestem nieuważny ale gdy Kowlaski tak
    zostawi kartę z napisanym na niej PINem do niej pasującym, to
    znaczy, że Kowlaski jest złodziejem. ;)

    -=-

    Ale jeśli Samcik pisze o tych numerach... To chyba każdy te
    numery zna... ;) Samcik może nam podnosić klikalność -- ale
    co my z tego możemy mieć? A w zamian my możemy podnosić jemu
    klikalność, za co on dostanie (jak mniemam) plny...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2013-05-12 16:24:58
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2013-05-12 13:26, Liwiusz pisze:

    > Czy dobrze mi się wydaje, że odmowa uznania takiej reklamacji nie ma
    > oparcia w prawie?

    Mam nadzieję że tak jest, w końcu bank przekazuje klientowi instrument
    płatniczy który jest podatny na tego typu oszustwa, a nie dokłada
    żadnych starań aby przynajmniej o tym uświadomić.
    Może ktoś bieglejszy w aspektach prawnych się wypowie.

  • 15. Data: 2013-05-12 18:08:18
    Temat: Re: Do Pudelka.
    Od: "Ejaja" <m...@j...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To jest grupa dyskusyjna, do dyskutowania, skoro poleca się tu jakiś
    > artykuł to powinno się to robić w jakimś celu, skoro pojawia się
    > link to przydała by się informacja po co.

    To nie wiesz w jakim celu ?? W takim celu, aby przeczytać i ewentualnie
    podyskutować.
    Potrzebujesz informacji "po co" ?? Patrz wyżej.
    Była wystarczająca informacja w temacie i w treści linku, aby podjąć decyzję
    czy wgłębiać się dalej. Widać że niektórzy potrzebują "kawę na ławę".
    Tacy powinni czytać coś innego np. Pudelka itp.

  • 16. Data: 2013-05-12 18:45:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 15:57:10 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Po raz kolejny ciďż˝ proszďż˝ o wypunktowanie tych bzdur.
    A czytałeś jego tzw bloga?
    Nie trzeba punktować- wystarczy mieć jako takie pojęcie "o finansach" żeby po
    przeczytaniu jego "bloga" wyłapać bzdury. Ale on podobno "subiektywni" i na
    klikalności mu zależy więc wiadomo;)

  • 17. Data: 2013-05-12 19:02:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarcinF wrote:

    > A sprawa sprowadza się do tego że kod CVV z karty lepiej zdrapać
    > lub zamaskować, bo bank nie będzie chciał uznać reklamacji
    > gdy złodziej zrobi zakupy w internecie podając kompletne
    > dane widniejące na karcie.

    to ze bank nie bedzie chcial ma sie nijak do faktu ze bedzie musial

  • 18. Data: 2013-05-12 19:06:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 12 May 2013 09:45:15 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    przeczytaniu jego "bloga" wyłapać bzdury. Ale on podobno "subiektywni" i na

    I nadal brak konkretów. Więc?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2013-05-12 20:33:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 19:06:25 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > I nadal brak konkret�w. Wi�c?
    A czytałaś kiedys "Sammcika"?

  • 20. Data: 2013-05-13 00:11:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" b...@g...co

    : A czytałaś kiedys "Sammcika"?

    Ja raz czytałem o odwróconej hipotece -- bzdur
    tam nie znalazłem, bo jak znaleźć coś w próżni... ;)
    [Hm.. a jeśli było tam coś pomiędzy wierszami?...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'