  • 1. Data: 2013-05-11 17:18:46
    Temat: Przelewy zagraniczne i banki posredniczace
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Wiem, ze pytanie moze sie wydac glupie, ale sprobuje. Robiac przelew z
    USA (nie jestem w stanie okreslic z jakiego banku, bo beda rozne)
    przewaznie po drodze jest kilka bankow posredniczacych, ktore biora
    jakas tam sobie prowizje. Teraz hipotetyczna sytuacja. Czy jest szansa
    na okreslenie chociaz z minimalnym prawdopodobienstwem, do ktorego banku
    przelew moze dojsc z najmniejsza liczba tych "posrednich" oplat? Do
    wyboru powiedzmy - Citi, Alior, BZWBK i mBank. Moze cos jeszcze? Nie
    wiem z jakiego banku moga robic przelewy hipotetyczny przelewodawcy
    totez ich nie wymieniam. Pytanie jest raczej takie czy moze ktorys z
    tych bankow jest w wiekszej grupie albo cos w tym stylu? Wydaje mi sie,
    ze Citi powinien byc najrozsadniejszy do przelewow z USA, ale moge sie
    mylic. Wiem tez, ze z Citi zagranicznego do Citi Handlowego jest
    mozliwosc darmowych przelewow (np. z USA, co lepsze natychmiastowych),
    ale trzeba sie zgodzic na ich kurs, bo jest automatyczne
    przewalutowanie. Macie cos do powiedzenia na ten temat? ;)

  • 2. Data: 2013-05-11 17:37:54
    Temat: Re: Przelewy zagraniczne i banki posredniczace
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-11 17:18, neoniusz wrote:
    > [...] Czy jest szansa
    > na okreslenie chociaz z minimalnym prawdopodobienstwem, do ktorego banku
    > przelew moze dojsc z najmniejsza liczba tych "posrednich" oplat? [...]

    Niedasie.

    Co więcej, na przykład do Aliora, z tego samego banku w Stanach,
    najpierw naliczali koszty, później nie naliczali, teraz znowu naliczają.
    Dyspozycje były składane zawsze w ten sam sposób. Kwoty podobne.

    Przy czym w interesującym mnie przedziale kwotowym koszty są na poziomie
    < 0.4% tak więc nie wiem czy warto sobie zawracać głowę jakimiś
    optymalizacjami.

    BTW, jak zdecydujesz się użyć Aliora to powinieneś wiedzieć, że zamiast
    pokazać koszty banków "po bożemu" na wyciągu to modyfikują (sic!) tytuł
    przelewu. Reklamacje składane wielokrotnie w ciągu ostatnich kilku lat
    (coby coś z tym zrobili) generalnie są kierowane ad kosz. Tak więc jak
    potrzebujesz to pokazać jako KUP to co jakiś czas warto od nich brać
    kwit z wyszczególnionymi kosztami banków zagranicznych dla
    poszczególnych przelewów.

    Piotrek

  • 3. Data: 2013-05-11 17:43:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-11 17:18, neoniusz wrote:
> [...]
    > mozliwosc darmowych przelewow (np. z USA, co lepsze natychmiastowych),
    > ale trzeba sie zgodzic na ich kurs, bo jest automatyczne

    Również jeśli rachunek docelowy jest w USD? I jak to tłumaczą jak
    zareklamujesz?

    Piotrek

  • 4. Data: 2013-05-11 17:47:04
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.05.2013 17:37, Piotrek pisze:

    > Niedasie.

    Tego sie obawialem.

> [...]
    >
    > Przy czym w interesującym mnie przedziale kwotowym koszty są na poziomie
    > < 0.4% tak więc nie wiem czy warto sobie zawracać głowę jakimiś

    O, nie spodziewalem sie, ze az tak malo moze to kosztowac.

> [...]
    > przelewu. Reklamacje składane wielokrotnie w ciągu ostatnich kilku lat
    > (coby coś z tym zrobili) generalnie są kierowane ad kosz.

    Gdybys nie napisal jaki to bank to i tak zgadlbym, ze to Alior, oni
    bardzo lubia komplikowac...

  • 5. Data: 2013-05-11 17:51:17
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.05.2013 17:43, Piotrek pisze:

    > Również jeśli rachunek docelowy jest w USD? I jak to tłumaczą jak
    > zareklamujesz?

    Swoja wiedze czerpalem z ich strony i jednak cos sobie zle przeczytalem.
    Jest napisane, ze "Dla przelewów między kontami w różnych walutach
    stosuje się kurs wymiany Citibank. Klient każdorazowo akceptuje wysokość
    kursu, zatwierdzając przelew do realizacji". Czyli jak na konto USD to
    powinno byc za darmo i bez przewalutowania a jak konto PLN to ich kursy.

    https://www.online.citibank.pl/p/e_cgt.do

  • 6. Data: 2013-05-11 18:46:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    neoniusz wrote:
    > O, nie spodziewalem sie, ze az tak malo moze to kosztowac.

    Nie wiem czy malo, ale moze siegnac kilkudziesieciu dolarow

  • 7. Data: 2013-05-11 19:18:24
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.05.2013 18:46, witek pisze:

    > Nie wiem czy malo, ale moze siegnac kilkudziesieciu dolarow

    Nawet przy duzych kwotach bedzio to tylko kilkadziesiat dolarow? Jest
    jakas granica czy to przewaznie procent transakcji?

  • 8. Data: 2013-05-11 19:44:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-11 19:18, neoniusz wrote:
    > Nawet przy duzych kwotach bedzio to tylko kilkadziesiat dolarow? Jest
    > jakas granica czy to przewaznie procent transakcji?

    W Aliorze są to stałe opłaty w przedziałach. Podobnie było w Multibanku.

    Tak więc zgaduję, że ze sporym prawdopodobieństwem można przyjąć to za
    regułę.

    Nie wiem co to jest dla Ciebie "duża kwota". W każdym razie w okolicach
    10kUSD opłaty wynoszą 35USD poniżej 10kUSD i 40USD powyżej 10kUSD
    (gdzieś co najmniej do 15kUSD).

    Piotrek

  • 9. Data: 2013-05-12 00:29:06
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.05.2013 19:44, Piotrek pisze:
    > Nie wiem co to jest dla Ciebie "duża kwota". W każdym razie w okolicach
    > 10kUSD opłaty wynoszą 35USD poniżej 10kUSD i 40USD powyżej 10kUSD
    > (gdzieś co najmniej do 15kUSD).

    To idealnie, dzieki wielkie!

  • 10. Data: 2013-05-12 14:01:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 11 May 2013 17:18:46 +0200, neoniusz napisał(a):

> [...]
    > ale trzeba sie zgodzic na ich kurs, bo jest automatyczne
    > przewalutowanie. Macie cos do powiedzenia na ten temat? ;)

    Jeżeli jest taka możliwość to może warto porównać koszty tego przelewu z
    paypal/moneybookers?
    Wydaje mi się, że najlepszą opcją jeżeli oczywiście będzie dostępna, to
    Citi.

    --
    xbartx