  • 21. Data: 2016-03-30 16:08:06
    Temat: Re: SSL - ktoś będzie tak miły i przełoży na chłopski rozum?
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/30/2016 9:08 AM, Marek wrote:

    > Nie cert. EV.

    Dlaczego nie?

  • 22. Data: 2016-03-30 16:08:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 08:04:09 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:
    > mozna oficjalnie zarejestrowac firme mbnak ltd i oficjalnie dostac
    > certyfikat na mbnak.pl

    Nie cert. EV.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2016-03-30 16:10:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 16:08:17 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Nie cert. EV.

    Oczywiście mam na myśli w domenie .pl

    --
    Marek

  • 24. Data: 2016-03-30 16:24:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 09:08:06 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:
    > Dlaczego nie?

    Spróbuj to się przekonasz, nie jesteś pierwszy kto wypadł na pomysł
    by wyrobić sobię EV na literówkę znanego banku :).

    --
    Marek

  • 25. Data: 2016-03-30 16:41:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    On Wed, 30 Mar 2016 10:32:55 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    [...]
    >Roznowa po polsku już wtedy to nie był jakiś odosobniony przypadek.

    Odosobniony nie, ale firma chce zarobic na certyfikatach (czy
    czymkolwiek innym), rynek zbytu sobie ustala amerykanski, ale innych
    tez obsluguje ... i nie ma obowiazku z kazdym klientem w jego rodzimym
    jezyku gadac.

    J.

  • 26. Data: 2016-03-30 17:21:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 16:41:57 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    innych
    > tez obsluguje ... i nie ma obowiazku z kazdym klientem w jego

    Odwrotnie, jest to w jej interesie. Przypominam, że mówimy o
    przodownikach takich jak verisign czy thawte a nie o jakieś małej
    firemce spod Zielonki p.t. "certyfikaty - wyrób/naprawa"

    --
    Marek

  • 27. Data: 2016-03-30 17:54:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Odwrotnie, jest to w jej interesie. Przypominam, że mówimy o
    >przodownikach takich jak verisign czy thawte a nie o jakieś małej
    >firemce spod Zielonki p.t. "certyfikaty - wyrób/naprawa"

    Jesli ma w planach dzialalnosc swiatowa, to oczywiscie tak, ale
    przodownikiem mozna tez byc na samym amerykanskim rynku.

    Thawte np podaje US, UK, DE i FR. I moze jeszcze ZA.

    J.

  • 28. Data: 2016-03-30 19:08:51
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/30/2016 9:24 AM, Marek wrote:

    > Spróbuj to się przekonasz, nie jesteś pierwszy kto wypadł na pomysł by
    > wyrobić sobię EV na literówkę znanego banku :).

    Nie miałem potrzeby uzyskania EV, dlatego się pytam.
    No to otworze filię na słupa.

  • 29. Data: 2016-03-30 23:14:14
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-03-30 o 14:59, witek pisze:

    > No ale to już byś musiał konkretny komuputer atakować.
    > Na globalną skalę tego zrobić się nie da.

    Za to na globalną skalę dla dobra klientów, pewien producent
    sprzętu komputerowego sprzedawał komputery z zainstalowanym
    certyfikatem root ca i jego kluczem prywatnym.

    http://www.infoworld.com/article/3008422/security/wh
    at-you-need-to-know-about-dells-root-certificate-sec
    urity-debacle.html

    > Instalacji certyfikatu zdalnie sie nie da zrobic.
    > Musialbys przekonac uzytkownika do zrobienia tego.

    1. Są użytkownicy których łatwo przekonać do instalacji certyfikatu
    2. U innych można wykorzystać jakaś podatność i zainstalować certyfikat
    bez ich wiedzy
    3. Inna droga to certyfikaty instalowane przez producentów sprzętu
    lub oprogramowania, poza przypadkiem który już przytoczyłem powyżej,
    są programy antywirusowe instalujące swoje certyfikaty root ca
    bez wyraźnego informowania o tym użytkowników

  • 30. Data: 2016-03-30 23:24:33
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/30/2016 4:14 PM, MarcinF wrote:

> [...]
    >
    > http://www.infoworld.com/article/3008422/security/wh
    at-you-need-to-know-about-dells-root-certificate-sec

    po to so listy CRL

    > 1. Są użytkownicy których łatwo przekonać do instalacji certyfikatu

    Są tacy co ci pin podadzą.
    Ale to dalej jest indiwidualne podejscie.

    > 2. U innych można wykorzystać jakaś podatność i zainstalować certyfikat
    > bez ich wiedzy

    j.w.
    bez wiedzy się nie da.
    CO najwyzej bez świadomości co użytkownik klika.

    ale ja stoję na stanowisku, ze uzytkownik nie musi się na tym znać.
    Skoro bank udostępnia narzędzie, którego nie jest w stanie upilnować to
    ponosi za to odpowiedzialność.

> [...]
    > są programy antywirusowe instalujące swoje certyfikaty root ca
    > bez wyraźnego informowania o tym użytkowników

    czasy dosu sie skonczyly i uzytkownik nie jest w stanie kontrolowac co
    sie instaluje na jego komputerze.

    Rownie dobrze można uzytkownikowi zarzuć niedbałość za samo pracowanie
    na koncie z uprawnieniami administratora.

    Ręka do góry kto tego nie robi. Linuxowcy i jemu podobni sie nie
    odzywaja. :)