  • 11. Data: 2016-03-30 01:09:23
    Temat: Re: SSL - ktoś będzie tak miły i przełoży na chłopski rozum?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Tue, 29 Mar 2016 15:55:03 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:

    >Mało prawdopodobne by dostać "zielony" cerryfikat na literówkę znanej
    >instutucji lub bezczelnie podszywając się pod nią.

    A skad niby jakis pracownik w USA czy Chinach ma wiedziec, ze oprocz
    mbnak istnieje w Polce popularny mbank ?
    Albo, ze w ogole trzeba szukac w Polsce, a nie w com ...

    J.

  • 12. Data: 2016-03-30 01:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 29 Mar 2016 21:45:22 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Standardowy (nie exteneded - zielony) bez problemu będzie kłódka.

    99% ludzi nie zauwazy. Moze nawet 99.99% :-)

    >Extebded już tak łatwo nie pójdzie, jest weryfikacja białkowa.
    >Co ciekawe 10 lat temu i dawniej przy zwykłych certyfikatach np.
    >thawte weryfikowali telefoniczne. Dzwonili, pytali o pogodę w miejscu

    Po polsku ? :-)

    >siedziby firmy,

    No, ciekawe czy sprawdzali. A jak sprawdzali to jak ...

    >prosilii o kopie dokumentów rejestrowych i takie tam.

    Ale czy to jakis problem te kopie im wyslac ?
    Oczywiscie przygotowane na wlasnym komputerze ...

    J.

  • 13. Data: 2016-03-30 09:45:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 01:09:23 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A skad niby jakis pracownik w USA czy Chinach ma wiedziec, ze
    oprocz
    > mbnak istnieje w Polce popularny mbank ?
    > Albo, ze w ogole trzeba szukac w Polsce, a nie w com ...

    Rotfl, widać nie masz pojęcia jak wygląda procedura uzyskania cert.
    extended :)

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-03-30 09:46:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 01:14:34 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Po polsku ? :-)

    Oczywiście.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-03-30 10:32:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Oczywiście.

    Takie oczywiste to wcale nie jest.
    Ciekawe - maja oddzial w Polsce, imigranta w Irlandii, czy zatrudnili
    jakas polska firme do weryfikacji.

    J.

  • 16. Data: 2016-03-30 10:43:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "janek z pola" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiadomo :D

    :(

    > Wysłane z pola.

    Dzięki.
    Druknąłem sobie i wrzuciłem w miejsce, co mi się (obecnie) wydaje, że jak
    bym kiedyś szukał to znajdę :).
    P.G.

  • 17. Data: 2016-03-30 10:49:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > 99% ludzi nie zauwazy. Moze nawet 99.99% :-)

    Dawno, dawno temu mBank opisywał jak należy się bezpiecznie logować i w
    ramach procedury było rzucenie okiem na "Odcisk".
    Się przyzwyczaiłem i zawsze zerkam (choć przeglądarki chowają to za coraz
    większą liczbę kliknięć).

    Zdarzyło mi się pytać mBank dlaczego Odcisk jest inny niż podany na ich
    stronie o bezpieczeństwie. Przeprosili i zaraz poprawili.
    P.G.

  • 18. Data: 2016-03-30 11:25:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 10:32:55 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Takie oczywiste to wcale nie jest.
    > Ciekawe - maja oddzial w Polsce, imigranta w Irlandii, czy
    zatrudnili
    > jakas polska firme do weryfikacji.

    Z tego co pamiętam osoba mowiła poprawnie choć z lekką naleciałoşcią
    jakiegoś obcego języka. Dzwoniła z Austrii albo Szwajcari już nie
    pamiętam dokładnie.
    Do celów weryfikacji użyte są renomowane firmy/kancelarie
    audytorskie, to nie jest tak, że pracownik thawte czy verisign
    dzwoni, to jest outsource'owane.

    Roznowa po polsku już wtedy to nie był jakiś odosobniony przypadek.
    Również 10 lat temu weszła możliwość rejestracji domen eu, najpierw
    dla organuzacji/firm tzw. okres sunrise. Zgłosiliśmy wniosek jako
    pierwsi z naszą nazwą ale domenę przyznano innej firmie z Włoch. Spór
    roztrzygał Ernst & Young, po polsku była komunikacja z nimi.
    Stwierdzili, że pojedyńcza nazwa spółki cywilnej (to miała być domena
    dla takiej spółki) np. "simplex" nie jest pełną nazwą
    przedsiębiorstwa bo wg nich powinny być jeszcze w nazwie nazwiska
    wspólników. Druga firma z Włoch o tej samej nazwie była sp z o.o. i
    tutaj nie mieli wątpliwości do nazwy więc im domenę przyznali.
    W każdym razie odpuściliśmy, nie było raczej sensu dyskutować z E&Y:)

    --
    Marek

  • 19. Data: 2016-03-30 14:59:56
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/29/2016 4:25 PM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > Ale co za problem zalozyc firme mBank np w Brazylii ?

    Mozna, ale wowczas
    1. nie bedziesz mial w certyfikacie mBank ul Senatorska 18, no i nie
    bedzie pod adresem mbank.com.pl

    > Otoz to. Albo zarejestrowac mbank.net, mbank.org, mbank.com -

    a to juz sie rzuca bardziej w oczy chociaz, kto patrzy na jaką stronę wlazł.

    > Nawet nie wiem czy mozna tak sprawdzic - tzn doglebnie.
    > Jesli Symantec zarejestrowal mbank SA, to jakie dokumenty sprawdzal - i
    > na ile mozna im falszywe wyslac ?

    Nie wiem jaką procedurę wewnetrzna ma Symantec.
    Ale skoro to działa to znaczy, że jednak skutecznie sprawdzają.

    > P.S. Ciekawa opcje widze - "zainstaluj certyfikat".

    No ale to już byś musiał konkretny komuputer atakować.
    Na globalną skalę tego zrobić się nie da.

    > Hm - z jednej strony moze uchronic przed podstawieniami falszywych
    > domen, z drugiej - chyba wcale nie uchroni, skoro zadziala standardowy
    > mechanizm sprawdzania przez internet, z trzeciej - czy nie otwiera sie
    > furtka dla hackerow - zainstalowac komus falszywy certyfikat w
    > przegladarce ?

    Instalacji certyfikatu zdalnie sie nie da zrobic.
    Musialbys przekonac uzytkownika do zrobienia tego.

  • 20. Data: 2016-03-30 15:04:09
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/29/2016 5:23 PM, Marek wrote:

    > Mało prawdopodobne by dostać "zielony" cerryfikat na literówkę znanej
    > instutucji lub bezczelnie podszywając się pod nią.

    mozna oficjalnie zarejestrowac firme mbnak ltd i oficjalnie dostac
    certyfikat na mbnak.pl

    i w 99% przypadków nikt nie zwroci uwagi na to ze na "zielonej kłódce"
    jest napisane mbnak ltd [UK] a nie mbank S.A. [PL]

    pozostaje tylko liczyc na to, ze iles ludzi sie pomyli wpisujac adres w
    przegladarce.