  • 1. Data: 2003-02-06 15:16:46
    Temat: SKANDAL, bank utrudnia wypłatę własnych pieniędzy!
    Od: Zszokowany <b...@a...mailowego>

    Chodzi o pewien Bank Spółdzielczy. Znajomy nie wiedzieć czemu ulokował tam
    większą gotówkę (ponad 100tys). Teraz przy próbie wypłaty każą mu składać
    jakieś zaświadczenia na co mu te pieniądze i w ogole to chcą ewentualnie
    wypłacać partiami po 40 tys w odstępie kilku tygodni !!!
    Znajomy twierdzi, że to chodzi o jakąś ustawę odnośnie prania brudnych
    pieniędzy, ale albo coś źle zrozumiał, albo wciskają jakiś kit...
    Kasjerki w sprawie tej wypłaty podobno musiały się kontaktować
    z prezesem tego banku i on właśnie ma takie zastrzeżenia.
    Spotkał się ktoś z czymś takim ? Nie wiem jeszcze czy to faktycznie chodzi
    o prezesa, ale jeśli tak to komu on może podlegać ?

    --
    Zszokowany !

  • 2. Data: 2003-02-06 15:22:11
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zszokowany" <b...@a...mailowego> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś zaświadczenia na co mu te pieniądze i w ogole to chcą ewentualnie

    W małych oddziałach, często większą wypłatę trzeba zgłaszać co najmniej
    dzień wcześniej.
    Może nie mają tyle w kasie :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-02-06 15:23:01
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    "Zszokowany" <b...@a...mailowego> wrote in message

> [...]
    > Znajomy twierdzi, że to chodzi o jakąś ustawę odnośnie prania brudnych
    > pieniędzy, ale albo coś źle zrozumiał, albo wciskają jakiś kit...

    No to ja bym napisal - potrzebuje bo mam zamiar przeniesc wklad
    do innego banku. I tyle ;)
    --
    lex

  • 4. Data: 2003-02-06 15:24:10
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Feb 06, 2003 at 04:23:01PM +0100, Leszek A. Szczepanowski wrote:

    >"Zszokowany" <b...@a...mailowego> wrote in message

    >No to ja bym napisal - potrzebuje bo mam zamiar przeniesc wklad
    >do innego banku. I tyle ;)

    A naprawde nie moze po prostu zrobic przelewu? ;-)

    --

    --w

  • 5. Data: 2003-02-06 15:25:30
    Od: "Metaxa" <m...@s...pl>

    ustawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniedzy dział tylko przy
    wpłacie/wpływie pieniedzy. wtedy to bank taką operacje rejestrue w
    specjalnym rejestrze.
    jeżeli wypłaca pieniądze, to nawet bank powinien na żadanie wystawić
    zaświadczenie nt pochodzenia pieniędzy, żeby klient mógł sie
    wylegitymować w innym banu wrazie czego.

    --
    Pozdrawiam, Metaxa
    Kobieta - Zwierzątko Najtrudniejsze W Hodowli

  • 6. Data: 2003-02-06 15:26:22
    Od: Zszokowany <b...@k...mailowego>

    Recently Robert Wicik wrote:
    > W małych oddziałach, często większą wypłatę trzeba zgłaszać co najmniej
    > dzień wcześniej.
    > Może nie mają tyle w kasie :-))

    Wiadomo, ale rozumiem dzień czy nawet kilka ! Ale nie w marcu !
    Oczywiście poradziłem znajomemu, zwłaszcza po takim potraktowaniu, żeby
    napisał że przenosi kasę to innego banku i tyle...Nie wiem, czy to ich
    usatysfakcjonowało. Ale z jakiej racji w ogóle trzeba się tłumaczyć !

    Nadal zszokowany

  • 7. Data: 2003-02-06 15:29:32
    Od: Zszokowany <b...@a...mailowego>

    Recently Wojtek Piecek wrote:

    > A naprawde nie moze po prostu zrobic przelewu? ;-)

    Przepraszam, nieprecyzyjnie napisałem, chodzi właśnie o przelew.
    Może tu jest problem, że to ma być przelew na konto kogoś innego ?
    Ale to i tak jakaś paranoja !

  • 8. Data: 2003-02-06 15:32:51
    Od: Zszokowany <b...@a...mailowego>

    Recently Metaxa wrote:
> [...]
    > zaświadczenie nt pochodzenia pieniędzy, żeby klient mógł sie
    > wylegitymować w innym banu wrazie czego.

    Właśnie tak mu to też tłumaczyłem. Ale skoro to ma pójsc przelewem, to
    pewnie nie będzie potrzebne takie zaświadczenie dla tamtego banku ?

  • 9. Data: 2003-02-06 15:37:49
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Może tu jest problem, że to ma być przelew na konto kogoś innego ?

    Chodzi o "pranie"
    Tego z prywatnego konta na cudze prywatne konto w żadnym banku bez właściwego tytułu
    transferu nie powinieneś zrobić.
    Od tytułu niekiedy należy się podatek.
    Taki problem transferować co dziennie mniej niż 10tys euro ???
    Albo wolisz na karku kontrolerów z CBŚ ???
    Pomyśl kto komuś przelewa bez powodu takie kwoty??????
    Michnik Rywinowi????

  • 10. Data: 2003-02-06 15:38:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > jakieś zaświadczenia na co mu te pieniądze i w ogole to chcą ewentualnie
    > wypłacać partiami po 40 tys w odstępie kilku tygodni !!!

    Może ten cały bank jest na granicy płynności i broni się rękami i nogami
    przed wypływem pieniądza ?
    Ja bym w razie odmowy wypłaty własnych pieniędzy zagroził złożeniem
    doniesienia do prokuratury.

    Pix