  • 1. Data: 2003-02-06 15:13:29
    Temat: karty kredytowe dzialajace jak debetowe
    Od: "ciekawski" <c...@c...ciekawski>

    Witam!

    Ktory z polskich bankow ( oprocz Pekao SA ) wydaje karty kredytowe (
    najlepiej w USD ) funkcjonujace w rzeczywistosci jak debetowe, a wiec z
    limitem do wysokosci salda?
    Chodzi mi glownie o wykorzystywanie tej karty do transakcji przez internet.
    Wiem ze jest tak w przypadku Pakeo SA - wydaja Vise Classic w PLN lub USD,
    ale interesuja mnie jeszcze inne banki z taka mozliwoscia ( i najlepiej
    jeszcze mozliwoscia sprawdzania salda przez internet, ale tu juz chyba za
    duzo wymagam ).

    pozdrawiam,

    "ciekawski"

  • 2. Data: 2003-02-06 15:24:37
    Temat: Re: karty kredytowe dzialajace jak debetowe
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b1ttt0$5p0$1@atlantis.news.tpi.pl, ciekawski
    <c...@c...ciekawski>:

    > Ktory z polskich bankow ( oprocz Pekao SA ) wydaje karty kredytowe (
    > najlepiej w USD ) funkcjonujace w rzeczywistosci jak debetowe, a wiec
    > z limitem do wysokosci salda?

    Nie ma takich cudów - albo karta jest kredytowa, albo debetowa.

    Napisz o co tak naprawde Ci chodzi.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-02-06 15:33:35
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "ciekawski" <c...@c...ciekawski> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Ktory z polskich bankow ( oprocz Pekao SA ) wydaje karty kredytowe (
    > najlepiej w USD ) funkcjonujace w rzeczywistosci jak debetowe, a wiec z
    > limitem do wysokosci salda?

    Powinienes sie zaintersowac jakas embosowana wydawana do rachunku - np VC
    MultiBanku lub BZWBK.

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2003-02-06 15:41:26
    Od: "ciekawski" <c...@c...ciekawski>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:b1ttt0$5p0$1@atlantis.news.tpi.pl, ciekawski

    > Nie ma takich cudów - albo karta jest kredytowa, albo debetowa.
    >
    > Napisz o co tak naprawde Ci chodzi.

    wydaje mi sie, ze napisalem.
    W banku Pekao SA jesli wplacisz kaucje bodajze 250 $ lub 1000 PLN, mozesz
    dostac karte
    VISA Classic, ktora o ile sie nie myle, jest generalnie karta kredytowa, w
    przeciwienstwie do np. Visy Electron.
    Moze zle operuje pojeciami ( choc nie wydaje mi sie ), ale jak juz napisalem
    chodzi mi okarte przede wszystkim
    do zakupow przez internet ( glownie za oceanem ). Zwykla karta debetowa (
    np. Visa Electron ), nie zaplace w Amazonie, ale wspomniana
    Visa Classic z Pekao juz tak, gdyz jest to karta kredytowa, choc funkcjonuje
    ona jako debetowa ( a wiec, nie moge wydac wiecej niz mam na jej rachunku ).

    Chodzilo mi o inne banki, ktore maja podobna oferte.

    "cieawski"

  • 5. Data: 2003-02-06 15:42:31
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > VISA Classic, ktora o ile sie nie myle, jest generalnie karta kredytowa, w
    > przeciwienstwie do np. Visy Electron.
    > Moze zle operuje pojeciami ( choc nie wydaje mi sie ),

    A jednak wydaje Ci sie :-)
    Chodzi Ci po prostu o karte embossowana debetowa.

> [...]
    > ona jako debetowa ( a wiec, nie moge wydac wiecej niz mam na jej rachunku ).

    j.w.
    Karty wypukle np. VC albo EC/MC umozliwiaja transakcje bez fizycznej obecnosci
    karty czyli np. przez internet albo przez telefon. O taka karte Ci chodzi,
    jednak chcialbys aby zakupy byly dokonywane w poczet srodkow na koncie a
    nie kredytu przyznanego do karty.

    > Chodzilo mi o inne banki, ktore maja podobna oferte.

    Karty embossowane debetowe procz Pekao SA wydaja jeszcze:
    - BZWBK
    - MultiBank
    - BPHPBK (chyba wydaja jeszcze?)
    - mBank (Visa Gold)
    - VWBankDirect (tez VG)

    to chyba tyle :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 6. Data: 2003-02-06 15:42:50
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    ciekawski wrote:
    > wydaje mi sie, ze napisalem.

    Wydaje Ci się.

    > W banku Pekao SA jesli wplacisz kaucje bodajze 250 $ lub 1000 PLN,
    > mozesz dostac karte
    > VISA Classic, ktora o ile sie nie myle, jest generalnie karta
    > kredytowa, w przeciwienstwie do np. Visy Electron.

    Karta Visa Classic może być kartą kredytową, debetową, charge itp. To samo
    VE -też może być debetowa, kredytowa, charge.

    > Moze zle operuje pojeciami ( choc nie wydaje mi sie ),
    Mylisz pojęcia.

> [...]
    > Visa Classic z Pekao juz tak, gdyz jest to karta kredytowa, choc
    > funkcjonuje ona jako debetowa ( a wiec, nie moge wydac wiecej niz mam

    Chodzi Ci o kartę embossowaną (wszystko jedno czy debetową, kredytową, czy
    charge)

    > Chodzilo mi o inne banki, ktore maja podobna oferte.

    Multi, BZWBK np.

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2003-02-06 15:52:32
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > to chyba tyle :-)

    PKO BP nie mialo kiedys w ofercie VC debetowej?

    --
    JaKi

  • 8. Data: 2003-02-06 16:08:41
    Od: "ciekawski" <c...@c...ciekawski>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Karty embossowane debetowe procz Pekao SA wydaja jeszcze:
> [...]

    dzieki za odpowiedz i wyjasnienie.
    Tylko jeszcze jedno pytanko -czy ktorys z w.w. bankow oferuje takie karty w
    USD ?

    pozdrawiam,

    "ciekawski"

  • 9. Data: 2003-02-06 16:38:33
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    ciekawski wrote:
    > dzieki za odpowiedz i wyjasnienie.
    > Tylko jeszcze jedno pytanko -czy ktorys z w.w. bankow oferuje
    > takie karty w USD ?

    Tak jak Pekao - chyba nie.
    Aczkololwiek - nie ma problemu - po prostu przeliczaja ci dolary na
    zlotowki - i juz.
    Zajrzyj na strone www.karty.pl
    Oprocz tego zaciekawic cie moze karta VE Inteligo (ktora daje
    mozliwosc placenia w Internecie), lub wirtualna karta np. mBanku

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 10. Data: 2003-02-06 17:04:44
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Tak jak Pekao - chyba nie.

    BPH na 100% taka mialo, ale nie wiem czy teraz tez?
    Zreszta Pekaowska byla tansza i co wiecej uwazam, ze to jeden
    z najlepszych produktow tego banku (VC dolarowa :-)))

    > Aczkololwiek - nie ma problemu - po prostu przeliczaja ci dolary na
    > zlotowki - i juz.

    Ale jak np. dostajesz skad kase w USD a czesc zakupow tez robisz
    w USD to lepiej sobie tam pieniazki wplacic i nie traci sie
    na dwoch wymianach

    ps.do poprz. posta
    VWBank wydaje tez VC, nie tylko VG :-)

    --