  • 11. Data: 2015-11-22 19:11:53
    Temat: Re: SK Bank upadł
    Od: b...@o...pl

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 12:53:36 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
    > Enigmatyczne... Listy będą wysyłać?
    >
    > To, że nie można posiadać 2 IKE jednocześnie to wiem. Ale czy mozna po
    > likwidacji (i opodatkowaniu środków
    > przy wypłacie) IKE założyć poźniej inne IKE, oczywiście gromadzenie
    > zaczynając "od zera" czyli max limitu
    > rocznie?
    > Chodziło mi o to, że SK Bank miał duże procenty właśnie na IKE - czy można
    > było tego używać jako "zwykłej"
    > lokaty?
    > Tu jak widzę z automatu ma być transfer a nie likwidacja. Może i słusznie
    > są tacy, którzy chcą kontynuować.

    Tak, listem. Każdy posiadacz IKE /IKZE w ciągu 30 dni od zgłoszenia przez KNF
    wniosku o upadłość, otrzyma od zarządcy komisarycznego informację na piśmie o trybie
    dalszego postępowania.
    Nie będzie "transferu" z automatu, klient musi zawiadomić o takim wyborze podając
    numer rachunku nowo założonego IKE.
    Można środki z IKE pobrać w gotówce od BFG z potrąceniem Belki (jest to zwrot
    środków), ale jeśli chce się zaraz ponownie zakładać IKE (bo można to zrobić) to
    oczywiste, że lepiej przenieść te środki bez potrącania Belki (wtedy jest to wypłata
    transferowa).
    Jeśli ktoś nie zamierza od razu zakładać kolejnego IKE to może traktować IKE jako
    dobrą lokatę z potrąceniem Belki. W ten sposób IKE można zakładać wielokrotnie.
    Osoba która skorzystała z dobrodziejstwa pobrania środków bez Belki po osiągnięciu 60
    lat życia (wtedy jest to wypłata), nie może ponownie założyć IKE.

  • 12. Data: 2015-11-22 22:14:32
    Od: xxx <k...@o...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 12:55, Bogacz pisze:
    > Użytkownik "xxx" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego akurat dolar i jen? Funt brytyjski jest gorszy?
    >
    > Bogacz

    Jen urośnie na 99% do min. 3,50-3,60 za 2 lata,. Dzis jest po 3,24zł A
    dolar pewnie minimum 4,50.
    Funt pewnie też jeszcze w górę.
    Ja inwestuje w USD i JPY po połowie. Moim zdaniem JPY był waluta
    napędzającą hossę akcyjną do końca 2014 roku, obecnie jest nią EURO.
    Więc EURJPY powinno spadać.

  • 13. Data: 2015-11-23 00:57:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bogacz" 5651ad36$0$692$6...@n...neostrada.pl

    > Dlaczego akurat dolar i jen? Funt brytyjski jest gorszy?

    http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/USD
    Data początkowa:2014-07-14
    Data końcowa:2015-11-18
    Zmiana:30,82%
    Zmiana:0,94 zł
    Minimum:3,04 zł (14-07-14)
    Maksimum:3,98 zł (15-11-18)

    niemal 31% w 16 miesięcy i 4 dni

    http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/GBP
    Data początkowa:2013-03-11
    Data końcowa:2015-11-20
    Zmiana:27,54%
    Zmiana:1,31 zł
    Minimum:4,75 zł (13-03-11)
    Maksimum:6,07 zł (15-11-20)

    parę %% mniej w kilka miesięcy więcej

    http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/JPY <-- tak sobie :)

    Ale ***chyba*** Japonia ma mocniejszą (niż USA) gospodarkę i mniej długów.
    Ponadto teraz raczej nie ma problemów z uchodźcami. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2015-11-23 08:26:30
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 01:00:27 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek
    Ciszewski napisał:

    > Ale ***chyba*** Japonia ma mocniejszą (niż USA) gospodarkę i mniej długów.
    > Ponadto teraz raczej nie ma problemów z uchodźcami. ;)

    USA tacy dranie - rozpetuja wojny (np. przegnanie Saddama = destabilizacja regionu) a
    koszty (problemy z uchodzcami) ponosi Europa...

  • 15. Data: 2015-11-23 09:41:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 21 listopada 2015 15:36:22 UTC+1 użytkownik Tomasz
    Chmielewski napisał:

    >Norma. Było do przewidzenia. Sprawa 100% pewna, że tak się stanie.
    >Moja szklana kula mi to przepowiedziała. Teraz według planu o którym
    >słyszałem około 15 lat temu wszystkie skoki i spółdzielcze
    >pod młotek. Ponoć "pogłoska" mówiła, że jak społeczeństwo ujawni
    >swoje wszystkie dochody i napędzi koniunkturę gospodarczą we wczesnym
    >i późniejszym niewykształconym w pełni ustroju gospodarki
    >tylko jeden największy bank z największą ilością placówek w pl
    >wiadomo, który. Wtedy władca republiki ma opodatkować swoich
    >poddanych >podatkiem od posiadanych talarów ;)

    No nie wiem - internet coraz popularniejszy, i po co te placowki w
    duzej ilosci ...

    J.

  • 16. Data: 2015-11-23 09:47:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogacz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dlaczego akurat dolar i jen? Funt brytyjski jest gorszy?

    Jak Cameron bedzie dalej straszyl wyjsciem z Unii, to chyba jednak
    gorszy.

    J.

  • 17. Data: 2015-11-23 09:52:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    "Bogacz" 5651ad36$0$692$6...@n...neostrada.pl
    > Dlaczego akurat dolar i jen? Funt brytyjski jest gorszy?

    Ale czy sie utrzyma przez kolejny rok, oto jest pytanie :-)

    >http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/JPY <-- tak sobie :)
    >Ale ***chyba*** Japonia ma mocniejszą (niż USA) gospodarkę i mniej
    >długów.

    Japonia ma bardzo duzo dlugow. Oczywiscie na glowe, nie bezwzglednie.
    I usilnie pracuje, aby jen nie rosl, oczywiscie PLN to nie dotyczy.

    J.

  • 18. Data: 2015-11-23 09:53:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał SK Bank upadł, a na grupie
    >cisza? :)

    A tak swoja droga - jak myslicie - naprawde mial tak duzo zlych
    kredytow, czy od powolania komisarza ludzie zaczeli wycofywac
    pieniadze ... i upadek wtedy w zasadzie gwarantowany.

    Ludzi uspokoily zapewnienia, ze komisarz nie oznacza bankructwa,
    przyciagnely wysokie % lokat, czy jakos zaczeli zastawiac dlugi, i
    wtedy wyszlo ile ich jest zlych ?

    J.

  • 19. Data: 2015-11-23 10:00:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-23 o 09:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Bogacz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Jak Cameron bedzie dalej straszyl wyjsciem z Unii, to chyba jednak gorszy.

    Albo właśnie coraz lepszy, z tego powodu.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-11-23 11:01:24
    Od: "Bogacz" <Bogacz@.com>

    napisał w wiadomości news:n2tkup$2vb$1@node2.news.atman.pl...
    "Bogacz" 5651ad36$0$692$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    Dziękuję za te dane.
    Fajnie gdy ktoś już ma oszczędności w tych walutach.
    Jeśli nie, to chyba to nie jest najlepszy moment na wymianę?
    Co tym myślicie?

    Bogacz