  • 11. Data: 2005-07-06 14:36:16
    Temat: Re: Rozmaitosci karciane i klopot
    Od: d...@w...sobie.to

    MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL> wrote:
    > d...@w...sobie.to dnia 2005-07-05 22:17 napisał(a) co następuje:

    > W Niemczech wiele punktów akceptuje TYLKO karty EC, dlatego niemiecką
    > kartą da się zapłacić. Polska karta NIE MA znaku EC, więc nie możesz nią
    > płacić. Proste?

    A ktos w Polsce daje karty EC?

    BTW. Moja aktualna karte wznowiono w 9.2004. Poprzednia (wazna jeszcze rok temu)
    miala znak EC i Cirrus, a numer na karcie mial 12, a nie 16 cyfr. Ciekawe - nie
    informowali mnie, ze daja mi INNA karte, miala tylko byc wznowiona.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    36. Fill an empty shaving cream can with whipped cream. Use it to

  • 12. Data: 2005-07-06 15:47:12
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    d...@w...sobie.to dnia 2005-07-06 16:36 napisał(a) co następuje:

    > A ktos w Polsce daje karty EC?

    OIMW - nie.

> [...]
    > informowali mnie, ze daja mi INNA karte, miala tylko byc wznowiona.

    Hm, wznowili Ci kartę do Eurokonta. A że teraz wydają takie, to masz
    jaką masz ;-)

    A tak w ogóle to wcale nie jestem pewien, że Twoja poprzednia karta
    zostałaby zaakceptowana. Powód? Znak ec na kartach Pekao pojawił się z
    tego powodu, że karta Maestro była jednocześnie "kartą gwarancyjną do
    euroczeków": wystawiając euroczek mogłeś zostać poproszony o jego
    "potwierdzenie" - wówczas powinieneś okazać tę kartę ze znakiem. Ale
    teraz euroczeki już nieistnieją. I ktoś już chyba pisał, że to
    "historyczny przypadek", że niemieckie karty mają ten sam znak, co
    euroczeki...

    Zaznaczam - nie jestem na 100% pewien wszystkiego, co napisałem.

    Marek

  • 13. Data: 2005-07-06 19:45:42
    Od: d...@w...sobie.to

> [...]

    > euroczeki...

    > Zaznaczam - nie jestem na 100% pewien wszystkiego, co napisałem.

    A ja w koncu zapytalem w banku :)
    Najpierw szukali kogos, kto wie, a jak oddzwonili, to wyjasnili:

    1. Karty Maestro moga dzialac w dwoch sieciach - EC i Cirrus
    2. Pekao mialo umowe z EC i Cirrusem, ale z EC rozwiazalo
    3. Teraz karty pekao dzialaja wylacznie w sieci Cirrus
    4. a w EC dzialaja karty bankow majacych umowe z EC.

    I tyle. Czyli ich zdaniem Maestro to Maestro, ale moze dzialac
    w obu lub w jednej z dwoch sieci.

    D.

    ps. ale nie wiem czy wiedzieli co mowia :)

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    42. Call your roommate "Clyde" by accident. Start doing so every so

  • 14. Data: 2005-07-07 20:09:41
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik <d...@w...sobie.to>

> [...]
    > 4. a w EC dzialaja karty bankow majacych umowe z EC.
    > I tyle. Czyli ich zdaniem Maestro to Maestro, ale moze dzialac

    ING na kartach Maestro tez mialo z tyly znaczek EC
    teraz mam tylko ING przedplaconą Maestro "podróżnik" - bez znaczka EC.
    Pewnie ING tez juz nie wspolpracuje :(
    *** blad ***