  • 1. Data: 2005-07-05 11:18:59
    Temat: Rozmaitosci karciane i klopot
    Od: d...@w...sobie.to

    Sa rozne karty, wypukle, plaskie, roznie splacane i wydawalo
    mi sie, ze to rozumiem, ale...

    Probowalem placic naszymi kartami u niemcow. W niektorych
    sklepach jest jak u nas, czesc ma "utrudniacz", ktory uniemozliwia wczytanie
    wypuklej karty - no dobra, moze oszczedzaja na prowizjach :)

    W Lidlu zaskoczyli mnie kompletnie. Tez biora tylko plaskie, ale moje Maestro
    robilo "beep" i nic. Kasjerka na to, ze "das ist nicht EC", no i racja
    - u mnie pod spodem jest napis Cirrus, a u ich w tym samym miejscu EC.
    Oczywiscie niemiecka karta zaplacilem.

    Pytanie wiec - czym wlasciwie roznia sie karty z napisem EC od tych z Cirrusem
    i dlaczego zalezy im zeby Cirrusa nie akceptowac?

    Ktos wie?

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    4. Trash the room when your roommate's not around. Then leave and wait

  • 2. Data: 2005-07-05 13:22:23
    Temat: Re: Rozmaitosci karciane i klopot
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    d...@w...sobie.to writes:

    > Pytanie wiec - czym wlasciwie roznia sie karty z napisem EC od tych
    > z Cirrusem
    > i dlaczego zalezy im zeby Cirrusa nie akceptowac?

    Cirrus sam w sobie? Jest tylko do bankomatow przeciez.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2005-07-05 18:11:23
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 05 Jul 2005 15:22:23 +0200, Krzysztof Halasa napisal/a:

    > Cirrus sam w sobie? Jest tylko do bankomatow przeciez.
    a podobne pytanie trochę karkołomne: którymi kartami Maestro mozna
    płacić? Czy tez zadnymi i jak ma być EC to tylko EC a Maestro jednak
    nie?

    --
    Krzysztof Lerski

  • 4. Data: 2005-07-05 19:05:57
    Od: d...@w...sobie.to

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Cirrus sam w sobie? Jest tylko do bankomatow przeciez.

    No nie - obie karty sa Maestro, ale pod spodem obok paska nasza ma
    znaczek Cirrusa, a ichniejsza EC. No i ta EC dziala.
    Wydawalo mi sie, ze Maestro, to Maestro i juz, ale widac nie.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    2. Get some hair. Disperse it around your roommate's head while he/she

  • 5. Data: 2005-07-05 19:51:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    d...@w...sobie.to writes:

    > No nie - obie karty sa Maestro, ale pod spodem obok paska nasza ma
    > znaczek Cirrusa, a ichniejsza EC. No i ta EC dziala.
    > Wydawalo mi sie, ze Maestro, to Maestro i juz, ale widac nie.

    Alez Maestro to Maestro. Tyle ze Maestrem nie da sie zaplacic
    (nie bylo naklejki, nie?), Cirrusem tez nie, a EC owszem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2005-07-05 20:17:14
    Od: d...@w...sobie.to

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > d...@w...sobie.to writes:

    > Alez Maestro to Maestro. Tyle ze Maestrem nie da sie zaplacic
    > (nie bylo naklejki, nie?), Cirrusem tez nie, a EC owszem.

    No wiec nie!

    Mam obie przed soba:

    1. Karta niemiecka

    Lewy gorny rog logo i napis z nazwa banku, srodek wysokosci i po prawej
    logo Maestro(!), Nizej imie i nazwisko, na samym dole od lewej
    numer konta, numwer karty i data waznosci. Jak w starych kartach Pekao SA
    (tych z 12 cyframi)

    Na odwrocie pasek, podpis, jakis magiczny numerek i logo EC.

    1. karta polska

    Lewy gorny rog logo i nazwa banku, na srodku numer, po prawej znaczek
    zabezpieczenia. Na dole imie, nazwisko, koncowka numeru konta, data waznosci
    i wreszcie po prawej na dole logo Maestro.

    Na odwrocie pasek, podpis i od lewej na dole: logo Cirrus(!), tekst
    gdzie ja oddac.

    Podsumowujac:

    1. Obie karty to karty Maestro
    2. Roznia sie ukladem napisow i logo na spodzie - krajowa ma
    logo Cirrusa, a niemiecka EC.

    Niemiecka placi, polska nie, znaczek Maestro wisi.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    50. Talk back to your "Rice Krispies." All of a sudden, act offended,

  • 7. Data: 2005-07-06 06:43:41
    Od: " " <n...@g...pl>

    > Alez Maestro to Maestro. Tyle ze Maestrem nie da sie zaplacic
    > (nie bylo naklejki, nie?), Cirrusem tez nie, a EC owszem.

    A moglbym prosic o wyjasnienie, coz to takiego tez Cirrus oraz EC? (Wiem,z e
    cirrus widnieje na bankomatach, a EC na karcie Maestro np. banku PKO SA).

  • 8. Data: 2005-07-06 07:06:37
    Od: d...@w...sobie.to

    n...@g...pl wrote:

    > A moglbym prosic o wyjasnienie, coz to takiego tez Cirrus oraz EC? (Wiem,z e
    > cirrus widnieje na bankomatach, a EC na karcie Maestro np. banku PKO SA).

    Ciekawe, bo mam karte PeKaO SA i na niej jest Cirrus, a nie EC.
    Z tym wlasnie mam problem.
    Robia rozne karty?

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    32. Make a sandwich. Don't eat it, leave it on the floor. Ignore the

  • 9. Data: 2005-07-06 07:17:43
    Od: " " <n...@g...pl>

    > Ciekawe, bo mam karte PeKaO SA i na niej jest Cirrus, a nie EC.
    > Z tym wlasnie mam problem.
    > Robia rozne karty?

    Masz racje, wlasnie mam pzred oczami Maestro Pekao SA i nie ma EC; jednak
    ladnych pare lat temu (chyba z 10) na Maestro Pekao SA bylo to magiczne EC
    (niezbyt widoczne, trzeba bylo sie dobrze wpatrzyc w karte, bo w postaci
    takiego magicznej srebrnej naklejki jak ZAIKS na plytach CD).

  • 10. Data: 2005-07-06 09:14:13
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    d...@w...sobie.to dnia 2005-07-05 22:17 napisał(a) co następuje:

    > No wiec nie!

    Właśnie tak. :-)

    Obydwie karty mają znak akceptacji Maestro. Oznacza, że możesz nimi
    płacić w punktach, gdzie przyjmują karty Maestro.

    Karta niemiecka ma jeszcze znak EC. Oznacza, że możesz płacić nią w
    punktach, gdzie przyjmują karty EC.

    Karta polska ma jeszcze znak Cirrus. Oznacza, że możesz wypłacić gotówkę
    w bankomatach obsługujących ten system.

    W Niemczech wiele punktów akceptuje TYLKO karty EC, dlatego niemiecką
    kartą da się zapłacić. Polska karta NIE MA znaku EC, więc nie możesz nią
    płacić. Proste?

    > Niemiecka placi, polska nie, znaczek Maestro wisi.

    Znaczek w sklepie? Widocznie to takie ich "uproszczenie": co prawda nie
    znam niemieckiego rynku kart, ale prawdopodobnie większość kart EC to
    posiada też znak akceptacji Maestro. Może o to chodzi?

    Marek