  • 1. Data: 2006-10-16 15:45:48
    Temat: Reklamacja kartowa PKP Intercity
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    Szanowni grupowicze,

    zakupiłem w piątek bilet PKP Intercity płacąc przez Internet za pomocą
    karty kredytowej mBanku. Dzień później zrezygnowałem z wyjazdu,
    anulowałem bilet oraz rezerwację, i teraz chcę złożyć reklamację, aby
    odzyskać pieniądze, bowiem okazało się, że PKP nie oddaje kasy z
    automatu. Tutaj mała niespodzianka, zgodnie z regulaminem PKP potrąca
    10% od zwracanej kwoty. Nie spodobało mi się to i teraz kombinuję jak to
    obejść. Nie chodzi tu przecież o dużą kwotę, ale raczej o zasadę - poza
    tym skoro korzystam z internetowego, jakby nie patrzeć najtańszego dla
    PKP kontaktu z klientem, to dlaczego do cholery oni biorą ode mnie
    pieniądze za nic? Żadnej usługi nie było, więc za co mam płacić te 10%?

    Stąd moja wątpliwość - reklamować w PKP, czy wysyłać reklamację
    transakcji do mBanku i domagać się zwrotu pieniędzy na kartę z powodu
    nie otrzymania usługi będącej przedmiotem transakcji?

    Proszę o radę, może ktoś z Was już się spotkał z podobnym przypadkiem?

    pozdrawiam
    donquijote

  • 2. Data: 2006-10-16 16:32:24
    Temat: Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity
    Od: wombi <w...@n...pl>

    donquijote napisał(a):
> [...]
    > automatu. Tutaj mała niespodzianka, zgodnie z regulaminem PKP potrąca
    > 10% od zwracanej kwoty. Nie spodobało mi się to i teraz kombinuję jak to

    Żartujesz sobie? Kombinuj dalej. I tak nic nie wskórasz. Ciesz się,że w
    ogóle Ci oddadzą 90%. Zawierając umowę zaakceptowałeś regulamin więc
    czego i od kogo Ty teraz chcesz? I co w ogóle bank ma do tego?

  • 3. Data: 2006-10-16 16:44:52
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    wombi napisał(a):

    > Żartujesz sobie? Kombinuj dalej. I tak nic nie wskórasz. Ciesz się,że w
    > ogóle Ci oddadzą 90%. Zawierając umowę zaakceptowałeś regulamin więc
    > czego i od kogo Ty teraz chcesz? I co w ogóle bank ma do tego?

    Nie zamierzam oddawać swoich pieniędzy za darmo. Mam też wątpliwości co
    do legalności takich działań PKP. Zasada jest prosta - jeżeli nie ma
    usługi, to nie ma płatności. A bank ma do tego tyle, że może zadziałać w
    moim interesie i odebrać tę kasę od PKP.

    pozdrawiam
    donquijote

  • 4. Data: 2006-10-16 16:54:49
    Od: wombi <w...@n...pl>

    donquijote napisał(a):
    > wombi napisał(a):
    > A bank ma do tego tyle, że może zadziałać w
    > moim interesie i odebrać tę kasę od PKP.

    Mega ROTFL. Oczami mojej wyobraźni widzę już jak bank, jako twój
    pełnomocnik procesowy pozywa przed sąd PKP Intercity.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-10-16 16:57:08
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    Ustawa o ochronie praw konsumentów mówi, że:

    "Rozdział 1
    Art. 2.
    1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od
    niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatę oznaczonej sumy (odstępne).
    3. W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument
    jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega
    zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek
    przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania
    przedpłaty."

    Z kolei Prawo Przewozowe:

    "Podróżnemu, który odstąpił od umowy przewozu [...] przysługuje zwrot
    należności stosowny do nie wykorzystanego świadczenia przewozowego po
    potrąceniu części należności (odstępnego)."

    Skoro jednak kupowałem bilet przez Internet, to PKP powinno mi oddać
    całą kasę? Dobrze rozumuję?

    pozdrawiam
    donquijote

  • 6. Data: 2006-10-16 16:58:34
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    wombi napisał(a):

    > Mega ROTFL. Oczami mojej wyobraźni widzę już jak bank, jako twój
    > pełnomocnik procesowy pozywa przed sąd PKP Intercity.

    Po co ma pozywać? Wystarczy, że zgodnie z regulaminem przyjmie ode mnie
    reklamację na transakcję kartową.

    pozdrawiam
    donquijote

  • 7. Data: 2006-10-16 17:03:58
    Od: wombi <w...@n...pl>

    donquijote napisał(a):

    > Skoro jednak kupowałem bilet przez Internet

    1.Umów zawieranych przez Internet dotyczy rozdział 2 ustawy o ochronie
    niektórych praw konsumentów.Umowa zawierana poza lokalem
    przedsiębiorstwa to taka w której obie strony transakcji są fizycznie
    obecne.
    2.Przeczytaj art.16 ust.2 pkt 2 ustawy o ochronie niektórych praw
    konsumentów.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-10-16 17:05:17
    Od: wombi <w...@n...pl>

    I takie pytania kieruj na pl.soc.prawo.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-10-16 17:10:55
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    wombi napisał(a):

> [...]
    > obecne.
    > 2.Przeczytaj art.16 ust.2 pkt 2 ustawy o ochronie niektórych praw

    OK. Teraz już widzę, że faktycznie regulamin PKP ma podstawy prawne.
    Dzięki za pomoc.

    pozdrawiam
    donquijote

  • 10. Data: 2006-10-16 17:20:36
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "donquijote" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Po co ma pozywać? Wystarczy, że zgodnie z regulaminem przyjmie ode mnie
    > reklamację na transakcję kartową.

    Obowiązuje regulamin PKP, wg którego potrąca się 10% kosztów manipulacyjnych
    przy zwrocie biletu.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.