  • 1. Data: 2004-12-20 10:55:24
    Temat: Regulaminy Kart BPH
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Tak sobie czytam regulamin kart BPH
    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/regulaminy
    _i_umowy
    http://www.bph.pl/resources/docs/det/karty/reg_karty
    kredytowe.pdf

    i nigdzie nie widzę jasno napisanego kto za co odpowiada w przypadku
    utraty karty. A w szczególności
    - na ile przed zastrzeżeniem rozciąga się odpowiedzialność banku
    - do jakiej kwoty jest odpowiedzialność kienta

    czy mam to rumiec tak że te kwestie reguluje ustawa?
    (BTW gdzie ta ustawę znaleźć można?)

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 2. Data: 2004-12-20 11:07:46
    Temat: Re: Regulaminy Kart BPH
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-12-20 11:55, kiedy Jurek Zielinski
    napisał(a) co następuje:

    > (BTW gdzie ta ustawę znaleźć można?)

    Googiel się zepsuł?
    Jeśli tak, to choćby tutaj:
    http://glinki.com/?l=bmu8hu

    --
    * Jak rzekł pewien klasyk: *
    */|\* "If you're so smart, why aren't you rich?" */|\*

  • 3. Data: 2004-12-20 11:53:56
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Dnia pon, 20 gru 2004 at 11:07 GMT,
    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał(a):
    > Zdarzyło się to jak raz 2004-12-20 11:55, kiedy Jurek Zielinski

    > Googiel się zepsuł?
    > Jeśli tak, to choćby tutaj:
    > http://glinki.com/?l=bmu8hu

    Tą to znajdowałem, ale - czy ona nie powinna być nowsza? Ten ruch z
    ustawą dla kart zaczął się gdzieś w październiku 2004, a ta ustawa jest
    z września 2002.

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 4. Data: 2004-12-20 12:02:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl> writes:

> [...]

    Pod tym linkiem ustawa jest niekompletna.

    Lepiej:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1385.htm

    > Tą to znajdowałem, ale - czy ona nie powinna być nowsza? Ten ruch z
    > ustawą dla kart zaczął się gdzieś w październiku 2004, a ta ustawa jest
    > z września 2002.

    Ustawe ogloszono 12.09.2002.

    Na podst. Art. 79.1 - Ustawa wchodzi w zycie po 12 miesiacach od dnia
    ogloszenia - czyli 12.09.2003.

    Na podst. Art.78 - Do kart wydanych wczesniej stosuje sie jeszcze
    przez 12 miesiecy przepisy dotychczasowe - czyli do 12.09.2004.

    MJ

  • 5. Data: 2004-12-20 16:51:46
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jurek Zielinski" <c...@t...debica.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncsdgdl.kih.canin.dowyciecia@canin.tel.deboc
    a.pl...

> [...]
    > - na ile przed zastrzeżeniem rozciąga się odpowiedzialność banku
    > - do jakiej kwoty jest odpowiedzialność kienta

    Bank BPH odpowiada za wszystkie transakcje dokonane kartami.
    Przeczytaj jeszcze dokładnie paragrafy :
    6, 7 (a szczególnie pkt.2) 8 i 9 (te dwa dotyczą postępowania w razie utraty
    karty)

    Darek

  • 6. Data: 2004-12-20 19:51:13
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Dnia pon, 20 gru 2004 at 16:51 GMT,
    Darek <0...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Przeczytaj jeszcze dokładnie paragrafy :
    > 6, 7 (a szczególnie pkt.2) 8 i 9 (te dwa dotyczą postępowania w razie utraty

    hmm wnioski takie

    - po zastrzeżeniu za wszystko odpowiada bank (a nie tylko powyżej
    150EUR)

    - przed zastrzeżeniem odpowiedzialność banku sięga do bliżej
    niesprecyzowanej przeszłości bo: mam dokonać zastrzeżenia bezzwłocznie
    od momentu wykrycia nadużycia a więc wygrycia utraty karty lub
    też wykrycia na wyciągu nieprawidłowych operacji

    Czy mi się tylko wydaje że to dobrze?

    --
    Jurek

  • 7. Data: 2004-12-20 21:18:20
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jurek Zielinski" <c...@t...debica.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncsefk1.ufp.canin.dowyciecia@canin.tel.deboc
    a.pl...

> [...]
    > od momentu wykrycia nadużycia a więc wygrycia utraty karty lub
    > też wykrycia na wyciągu nieprawidłowych operacji

    Paragraf 7 pkt 3 określa wyłączenie z odpowiedzialności Banku ale z winy
    Klienta, w szczególności gdy nie dopełnił obowiązków:
    - należytego przechowywania karty i PINU *w tym nie przechowywanie karta +
    PIN)
    - niezwłocznego zgłoszenia Bankowi utraty karty
    - zgłoszenia policji utraty karty (ważny jest papierek z policji)
    - nieudostpniania karty i pinu

    Warunkiem przejęcia przez Bank odpowiedzialności jest:
    - niezwłoczne zastrzeżnie karty
    - złożenie reklamacji nieuprawnionych transakcji

    Osobiście jeszcze nie spotkałem się z koniecznością reklamowania takich
    sytuacji więc nie wiem jak to wygląda w praktyce - chodzi mi tu o uznawanie
    reklamacji.

    Darek