  • 1. Data: 2004-12-19 20:51:02
    Temat: wymiana dolarow w Europie Zachodniej
    Od: "Mail z Konta M...@g...pl" <m...@g...pl>

    Witam mam pytanie .
    Otoz za pare dni jade do Portugali no i oczywiscie potrzebuje Euro , a ze
    wieksza gotowke mam w Dolarach mam problem poniewaz nie chcialbym sprzedawac
    dolarow w kantorze i kupowac Euro ( ponoc nie ma mozliwosci bezposredniej
    wymiany Dolarow na Euro - przynajmniej w 3miescie) , i czy kroszytniej
    bedzie wymienic Euro w Portugali? Moze ktos sie orientuje ?? I jak to jest z
    ta oplata za wymiane bo slyszalem , ze w Bankach placi sie a w Kantorach
    nie ... prosze o info .. dziekuje za POMOC
    Przemek

  • 2. Data: 2004-12-19 20:56:55
    Temat: Re: wymiana dolarow w Europie Zachodniej
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Mail z Konta M...@g...pl wrote in

    > Otoz za pare dni jade do Portugali no i oczywiscie potrzebuje
    > Euro , a ze wieksza gotowke mam w Dolarach

    Ja korzystałem z jakiegoś kantoru w Albuferii kilka lat temu - i kurs
    był akceptowalny. Żadnej dodatkowej opłaty nie widziałem.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {6BDC6813-20E1-4B36-9641-00B3707A0B21}

  • 3. Data: 2004-12-19 21:14:07
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Mail z Konta M...@g...pl" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ta oplata za wymiane bo slyszalem , ze w Bankach placi sie a w Kantorach
    > nie ... prosze o info .. dziekuje za POMOC

    Skad wiesz, ze nie ma bezposredniej wymiany?
    Nasze (polskie) kantory maja bardzo male widelki i nie maja dodatkowych
    oplat.
    Na takie warunki w Portugalii bym nie liczyl, moze dla Portugalczykow.

    Wchodzisz do kantoru i mowisz: Mam xxx USD a potrzebuje Euro. Ile dostane
    Euro?
    Jezeli padnie suma ktora sama sobie wyliczysz z rachunku "sprzedaz USD po
    kursie skupu i zakup Euro po kursie sprzedazy" to grzecznie dziekujesz i
    idziesz do nastepnego. W kolejnym moze byc lepiej. Wymiany po kursie srednim
    ci nie zrobia, bo oni tez musza z czegos zyc, ale powinniscie sie spotkac
    gdzies "po drodze"
    Do takich wymian IMHO tylko kantor sie nadaje.

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2004-12-20 16:24:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > wieksza gotowke mam w Dolarach mam problem poniewaz nie chcialbym
    > sprzedawac dolarow w kantorze i kupowac Euro

    Ciekawi mnie jak wygladalaby wymiana np. EUR na USD w Niemieckim banku?
    Jakie moga byc prowizje lub inaczej, jezeli kurs rynkowy jest 1EUR=1,34USD
    ile mniej faktycznie bym dostal? W Polsce wymiana EUR na USD w banku jest
    nieoplacalna bo musi odbyc sie to przez PLN.

  • 5. Data: 2004-12-20 17:52:53
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    Mnie sie wydaje, ze operacje wymiany walut w bankach sa generalnie
    nieoplacalne.
    Ostatnio niektore kantory bija je na glowe (oby tylko).
    USD->EUR w kantorze chyba wyjdzie mi lepiej niz PLN->EUR w banku.
    Oczywiscie rozne sa kantory i rozne sa banki, i roznie traktowani sa
    klienci.
    Pozdrawiam
    Jurek