  • 21. Data: 2010-05-06 19:07:51
    Temat: Re: zł na pysk
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 06.05.2010 20:46, MarekZ wrote:
    > grup dyskusyjnych:hrv2lq$olm$...@i...gazeta.pl...

    > W USA hekatomba, tak jakby dyskontowali od razu rozpad tego całego
    > burdelu. ;-)

    Tam maja nie mniejszy burdel ;)

    Oba leca na pysk, pytanie, ktory szybciej ;)

    W 2000 roku za jedno euro dostalismy ~0.9 dolara, teraz jest to ~1.26
    dolara - tak wiec zapas jeszcze spory.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 22. Data: 2010-05-06 19:46:06
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > To dlaczego PLN wzgl. EUR też traci?
    > KJ

    Forint czy czeska korona wrecz zyskaly do EUR, a PLN spadl, czyli nie nalezy
    wierzyc propagandzie w tv, jakoby jestesmy taka silna gospodarka. Nalezy
    raczej zadac pytanie dlaczego przez ostatnie kilka miesiecy PLN sie tak
    mocno umacnial, chociaz nie mialo uzasadnienia to w stanie naszej gospodarki
    i w finansach publicznych.

  • 23. Data: 2010-05-06 20:13:43
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    > Tylko pod warunkiem, że ten trend się utrzyma, albo w najgorszym
    > wypadku ustabilizuje.

    Jeśli się trend utrzyma to pod koniec roku dolar będzie po 100 zł

  • 24. Data: 2010-05-06 20:15:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> writes:

    [...]

> [...]
    > miesiecy PLN sie tak mocno umacnial, chociaz nie mialo uzasadnienia to
    > w stanie naszej gospodarki i w finansach publicznych.

    PLN się umacniało - źle, bo to podejrzane
    PLN się osłabiło - źle, bo to unia
    To kiedy jest dobrze?

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 25. Data: 2010-05-06 20:17:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-06, JanKo <b...@m...tu> wrote:

    [...]

    > Jeśli się trend utrzyma to pod koniec roku dolar będzie po 100 zł

    Trend, nie tempo :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2010-05-06 21:41:14
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 6 May 2010 21:46:06 +0200, "Krzysztof"
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Forint czy czeska korona wrecz zyskaly do EUR, a PLN spadl, czyli nie nalezy
    >wierzyc propagandzie w tv, jakoby jestesmy taka silna gospodarka.

    czy sie myle czy ostatnio nbp mial robic interwencje, bo zlotowka za
    mocno sie umocnila?
    pewnie przegieli i teraz jest w druga strone - ale to tak u nas jest,
    jak byla susza i sie modlili o deszcz, to przyszla powodz :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 27. Data: 2010-05-06 21:46:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> writes:
    >
    > [...]
    >>

    > PLN się umacniało - źle, bo to podejrzane
    > PLN się osłabiło - źle, bo to unia
    > To kiedy jest dobrze?

    Nie, to tylko daje do myslenia, ze ostatnie umocnienie PLN przez kilka
    miesiecy bylo wynikiem gry czysto spekulacyjnej, nie majacej podstaw w
    realnej gospodarce. W przypadku niepokoju jaki wywolala Grecja, spekulanci
    bardzo szybko pozamykali swoje pozycje.
    Najlepsza jest mala zmiennosc kursow. W przypadku umocnienia PLN, NBP ma
    duzo wieksze mozliwosci- dodruk PLN (nie jest niczym ograniczony) oraz
    obnizka stop procentowych; z oslabieniem PLN jest juz gorzej, bo rezerwy
    walutowe sa skromne do walki przeciw rynkowi a gwaltowne podwyzki stop proc.
    moga byc zabojcze dla gospodarki.

  • 28. Data: 2010-05-06 22:04:13
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message

> [...]
    > pewnie przegieli i teraz jest w druga strone - ale to tak u nas jest,
    > jak byla susza i sie modlili o deszcz, to przyszla powodz :)

    Przed smiercia Skrzypka dokonali jednej interwencji, gdy kurs EUR ocieral
    sie o 3.80, potem juz chyba niczego nie bylo. Wyslali sygnal dla
    spekulantow, ze nie ma przyzwolenia na gwaltowne umacnianie PLN. Gdyby
    'sprawa grecka' przyszla pozniej a NBP byl bierny to spadlibysmy w rejony
    3.5 albo nizej za EUR a potem jazda do 4.5, co nie sluzy gospodarce. Im
    mniejszy zakres wahan, tym lepiej.
    Trudno gdybac, gdzie jest ten punkt rownowagi, ale jest on z pewnoscia
    powyzej 4zl za EUR, co daje mozliwosci eksportu i rozwoju wlasnej
    gospodarki.
    To, ze czesc osob pobrala kredyty walutowe jest ich problemem, bo skoro nie
    zarabiaja w tej walucie, w ktorej maja kredyt, to sami wystawili sie na
    ryzyko, graja na walutach, tak jak inni na gieldzie akcjami i musza ponosic
    konsekwencje swoich decyzji.

  • 29. Data: 2010-05-06 22:04:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:

    > PLN się umacniało - źle, bo to podejrzane
    > PLN się osłabiło - źle, bo to unia
    > To kiedy jest dobrze?

    jak będą ruble

  • 30. Data: 2010-05-06 23:37:07