  • 91. Data: 2005-01-13 22:58:13
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:cs6tac$bht$1@news.onet.pl grupowicz Glenn napisał:

    > No to należy bić bank. Transakcja internetowa w PLN traktowana jako
    > transakcja zagraniczna?

    [...]

    Witam,

    Z przyjemnościa przysluchuje sie dyskusji - bardziej ze wzgledu na tanie
    linie niz zagadnienia czysto bankowe.

    Czy moze wyjasnieniu tej sytuacji nie pomoglaby analogia ze np. ktorys z
    czytelnikow p.b.b mieszka w Niemczech i placi niemiecka karta za kupno
    biletow we Francji w francuskiego przewoznika ? W takim wypadku kwota tez
    bylaby przedstawiona w euro, ale ze np. ta karta niemiecka ma transakcje
    zagraniczne rozliczane w dolarach zalozmy , to i tak by to przeszlo przez
    dolary po kursie z dnia zaksiegowania ?

    Jesli to zla analogia to nie bijcie, nie znam sie tak jak wy.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 92. Data: 2005-01-13 23:02:40
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Ależ ja to rozumiem (mechanizm tej transakcji) , co nie znaczy że uważam go
    > za prawidłowy.

    Ja także uważam go za średnio logiczny, ale zgodny z umową ale przez
    niego wymuszony. Amen, możemy skończyć? :-)

    > ZROZUM, że płacąc kartą akceptujesz konkretną płatnośc na
    > konkretną kwotę w konkretnej walucie.

    Płatność ZAGRANICZNĄ w walucie PLN. A to, że jest to płatność
    ZAGRANICZNA - pociąga za sobą konsekwecje jak w regulaminie inteligo -
    czytałaś, że KAŻDA waluta poza USD musi być przeliczona na USD, a z USD
    na PLN? KAŻDA, bez wyjątku na PLN.

    > Nie może być tak, że akceptujesz
    > płatność na 10 PLN, a okazuje się że to było 3 EUR. W skrócie: wizzair
    > proponuje bilet za 200 PLN, Ty go kupujesz płacąc kartą i potwierdzasz
    > dokonanie płatności 200 PLN. A karta jest obciążana kwotą 65 USD.

    Transakcja w USD a przeliczenie przez EUR to dwie różne sprawy.
    Transakcja (na to ma wpływ Wizzair) odbywa się w PLN. Przeliczenie (na
    to Wizzair nie ma wpływu) odbywa się na zasadach umowy klient<->bank
    przez USD.

    Obciązenie JEST w PLN!

    ZAGRAMANICZNE!

    Dość, błagam!

    > Zmieniasz temat. I nie rób ze mnie wielbłąda z łaski swojej.

    Ale to do tego zmierza......... Oskarżasz Wizzaira o to, że bank cośtam
    robi z transakcją. Ale on to "coś" robi w wyniku umowy, którą TY z nim
    zawarłaś, a nie Wizzair. Wizzair tak samo, jak na prowizję od transakcji
    kartą charge nie ma żadnego wpływu na przewalutowania. Z bankiem możesz
    zawrzeć umowę, że będziesz miała WSZYSTKO przewalutowane przez Pesety
    hiszpańskie. I to NIE JEST wina Wizzair, że takie a nie inne
    przewalutowanie wybrałaś.

  • 93. Data: 2005-01-13 23:03:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ciągle kwestionujesz przecież "zagraniczność" transakcji.

    NIE! Kwestionuję obciążanie w dolarach gdy przedstawiono do akceptacji
    klienta kwote w złotówkach.

    > Jak nie napisałaś. Co chwila nie jesteś przekonana do tego, że
    > transakcja jest transakcją zagraniczną. Jeśli to kwestionujesz - to
    > uważasz, że jest krajową. Bo innych możliwości NIE MA, zwyczajnie NIE
    > MA.

    Jestem przekonana, że to transakcja INTERNETOWA. W ZŁOTÓWKACH :-)

    I wszyscy święci. Amen ;-)

  • 94. Data: 2005-01-13 23:09:18
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Jestem przekonana, że to transakcja INTERNETOWA. W ZŁOTÓWKACH :-)

    Internetowa nadal musi być KRAJOWĄ albo ZAGRAMANICZNĄ!

  • 95. Data: 2005-01-13 23:11:51
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Publikuj codzienną tabelę kursów PLN/PLN, plis...
    > :-))

    Maćku, ale co ja mogę za obecne brzmienie regulaminu, które WYMUSZA
    takie działanie.

    Po kolei. Transakcja zagraniczna. Zgoda? Jeśli nie - dlaczego?

    Jeśli zgoda - to regulamin wymusza przewalutowanie na USD i znowu na PLN.

    Nazwijcie go głupim regulaminem, ale obecnie - zabij mnie - to właśnie
    wymusza.

  • 96. Data: 2005-01-13 23:16:59
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Wojtuś. Ja też przychylałbym sie do tezy, ze złotówki to złotówki i kurs
    > złotówki względem złotówki jest stały i w zasadzie niezmienny od lat...
    > :-P

    Nie - jeśli przewalutowujesz przez USD, w dodatku po kursie VISA
    kupujesz USD, a sprzedajesz po kursie PKO BP.

    > Ja bym zaczął od reklamacji. Niech inteligo Ci na papierze wytłumaczy,
    > ze kurs zł/zł jest zmienny w czasie. W razie czego bedzie material na
    > ciekawy njus
    > ;-)

    Ale co ma tłumaczyć. To JEST stanowsko banku. Njusa puszczaj. Rzecznik
    prasowy pewnie potwierdzi...

  • 97. Data: 2005-01-13 23:22:31
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 14 Jan 2005 00:11:51 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

> [...]
    >
    >Jeśli zgoda - to regulamin wymusza przewalutowanie na USD i znowu na PLN.
    >
    >Nazwijcie go głupim regulaminem, ale obecnie - zabij mnie - to właśnie

    czyli podsumowujac:

    1. wizzair nie wprowadza w blad odnosnie waluty (co udowodnilem swoja
    transakcja z mbanku)
    2. regulamin inteligo jest glupim regulaminem, gdyz bank transakcje
    zagraniczne w PLN przelicza z PLN na PLN zarabiajac na tym przy okazji
    (co udowodnil Wojtek swoja transakcja).
    3. Glenn i tak cos jeszcze napisze :)

    G.

  • 98. Data: 2005-01-13 23:27:56
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Glenn napisał(a):
    > Po prostu robią "wałek"
    > informując, że obciążają za bilet kwotą np. 200 PLN podczas, gdy jest to tak
    > naprawdę np. 65 dolców

    Hola! A jak płacisz kartą Inteligo i masz do zapłaty 20 EUR, to też
    żądasz, żeby wyświetliła się informacja, że masz do zapłaty 26 USD?
    A skąd merchant ma o tym wiedzieć? :-)

    Dlaczego upierasz się, że Wizz obciąża w dolarach, skoro obciąża w
    PLNach? To tak, jakbyś się upierała, że amazon.com obciąża w EUR a nie w
    USD, bo zapłaciłaś kartą kredytową m/MultiBanku.

    Wizz podpisał ze swoim acquaierem umowę, na mocy której może obciążać
    karty w dowolnej walucie i na jego konto spłyta dokładnie tyle, ile chce
    (zapewne jest to wyrażone w HUF po kursie banku). A koszty, jakie ponosi
    posiadacz karty, definiuje TOiP oraz regulamin banku - wydawcy karty.
    BYĆ MOŻE sam Wizz nie był świadom tego mechanizmu podczas projektowania
    swojej oferty biznesowej - zakładając, tak jak Ty, że transakcja
    zagraniczna to tylko taka, której waluta jest inna, niż waluta kraju, z
    którego pochodzi karta.

    --
    Marek

  • 99. Data: 2005-01-13 23:37:30
    Temat: Re: Ostateczne rozwiązanie
    Od: "Jacek " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) napisał(a):

    > Rząd zdecydował o programie mieszkaniowym.
    > O samolotach tam nic nie ma :)

    No, właśnie o to mi chodziło, bo:
    jak człowiek ma przyzwoite mieszkanko, to nie w głowie mu wojaże (zwłaszcza
    samolotowe) i znika problem przewalutowania PLN->USD->PLN a'la Inteligo.

    > G., powoli zapominajacy ten jezyk, ale jeszcze cos niecos kumajacy :)

    Szczerze gratuluję. W odróżnieniu ode mnie :-)

    BTW do tej pory wspominam smak zupy rybnej jedzonej w Budapeszcie w, z pozoru,
    mało atrakcyjnej knajpie. Mniaaaam. Płaciłem gotówką, żeby nie było NTG.

    Jacek

  • 100. Data: 2005-01-13 23:42:16
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 13 Jan 2005 23:37:30 +0000 (UTC), "Jacek "
    <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]

    >mało atrakcyjnej knajpie. Mniaaaam. Płaciłem gotówką, żeby nie było NTG.

    czy kelner przeliczyl ci gotowke HUF->PLN->HUF i kazal zaplacic wiecej
    niz w karcie bylo napisane? :-)))))

    G.

    PS. zupa gulaszowa w Budapeszcie tez jest pyszna