  • 161. Data: 2005-01-14 23:05:48
    Temat: Re: Ostateczne rozwiązanie
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 14 Jan 2005 14:29:38 +0100, "Jacek" <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    >;-)

    >No, właśnie _zupa_, a nie nasz "gulasz".

    Gulasz jako gulasz tez znaja. Tylko inaczej sie nazywa i oczywiscie
    jest lepszy :)

  • 162. Data: 2005-01-15 15:55:43
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    topjes napisał(a):

    > A skąd ma niby być przekonana? Brytyjska firma wraz z filią węgierską i
    > filią polską sprzedaje pod adresem *.com bilety w walucie PLN w języku
    > polskim.
    > I dla Ciebie to jest takie oczywiste, ze klient ma uważać, że to transakcja
    > zagraniczna? :)

    Ale tu IMHO nie chodzi o to, co sobie klient myśli, tylko o to, czy to
    jest zgodne z prawem i regulaminem. Co do regulaminu Inteligo - wszystko
    jest porządku (co już kilka razy zostało napisane, jak ktoś tego nie
    rozumie, to i tak kolejny raz nie ma co tego wyjaśniać). Nie widzę tu
    też na pierwszy rzut oka jakiejś niezgodności z obowiązującym prawem.
    BYĆ MOŻE regulacje VISA są takie, że transakcje w walucie, w jakiej
    rozliczana jest karta, nie mogą być obciążane żadnymi prowizjami, ale
    przecież nie znamy umowy pomiędzy VISĄ, a PKO BP CBE Inteligo.

    Trudno to też sprawdzić na karcie walutowej (powiedzmy: rachunek w Euro,
    transakcja w Euro, karta przeliczana przez USD - hipotetycznie możliwy
    taki przypadek), gdyż Inteligo nie oferuje rachunków ani kart walutowych.

    Warto też przyglądnąć się regulaminom innych banków.

    Trudno tu mówić, że klient WIZZa i Inteligo jest pokrzywdzony: co
    najwyżej niedoinformowany (przez WIZZ Air). Lecz tak jak już wcześniej
    pisałem, być może decydenci w tej firmie nie byli świadomi tego, że
    istnieją banki, w których KAŻDA transakcja zagraniczna wiąże się z
    przewalutowaniem. I kropka.

    --
    Marek

  • 163. Data: 2005-01-15 16:05:14
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    AP napisał(a):

    > No to juz ustalilismy ... tylko problem jest jeszcze w tym ze klient
    > zgodzil sie na obciazenie jego rachunku kwota X PLN, a ta kwota nie
    > zgadza sie z tym co zostala rzeczywiscie obciazone

    Ale taka jest specyfika transakcji zagranicznych! Jeśli waluta
    rozliczeniowa karty złotówkowej jest USD, to klient godząc się na
    obciążenie karty kwotą X EUR tak naprawdę zostaje obciążony
    równowartością kwotą Y USD. I co w tym dziwnego?

    Po prostu w Inteligo brak jest "wyjątku" dla waluty, w której prowadzony
    jest rachunek karty i każda transakcja zagraniczna rozliczana jest tak
    samo (czyli: waluta transakcji -> waluta rozliczeniowa po kursie VISA,
    następnie obciążenie w kwocie będącej równowartością kwoty w walucie
    rozliczeniowej po kursie banku). Taka jest konstrukcja systemu i taki
    zapis znajduje się w regulaminie, czyli taka specyfika banku! Czy to
    jest logiczne, etyczne czy jeszcze jakieś inne, to sprawa drugorzędna.
    Jeśli ktoś czuje się pokrzywdzony, to wystarczy zrezygnować z usług
    takiego banku.

    --
    Marek

  • 164. Data: 2005-01-15 18:02:48
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <u...@u...net> wrote in message
    > ROTFL! To juz "lekkie" przegiecie. Rozliczenie nastepuje tam gdzie jest
    > akłajer.

    Ale ja nie piszę o tym gdzie następuje rozliczenie. Ono owszem następuje w
    POSie sprzedawcy (fizycznie tam gdzie jest nie akłajer ale merchant :) Ale
    to jest rozliczenie. Sama transakcja jest w sumie dokonywana na komputerze
    klienta.
    To wszystko pokazuje, że dzisiejsze prawo nie jest zupełnie przygotowane do
    takich niuansów - ja bym chciał zobaczyć wyrok jakiegoś sądu (nie polskiego
    ;) w tego typu sprawie.

    pzdr
    topjes

  • 165. Data: 2005-01-15 18:05:49
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message
    > To dlaczego to Wam - do jasnej choinki - pasuje, a tak dowaliliście się
    > do tego gdzie stoi POS?

    Formalnie masz rację. Tylko powiedz dlaczego niektórzy biadolą o to, że np w
    banku A rachunek kosztuje 3 zł miesięcznie a w banku B 5 zł miesięcznie, po
    czym idą na lunch i wydają np 20-30 zł.
    Tak właśnie działa ludzka psychika :)

    pzdr
    topjes

  • 166. Data: 2005-01-15 23:56:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarekM <m...@w...interia.i-to.pl> writes:

> [...]
    > jakiej rozliczana jest karta, nie mogą być obciążane żadnymi
    > prowizjami, ale przecież nie znamy umowy pomiędzy VISĄ, a PKO BP CBE

    Zasadniczo VISA nie ogranicza bankow w mozliwosciach żądania prowizji.
    Przeciez byly karty np. charge z 1% prowizji.

    > Lecz tak jak już wcześniej
    > pisałem, być może decydenci w tej firmie nie byli świadomi tego, że
    > istnieją banki, w których KAŻDA transakcja zagraniczna wiąże się z
    > przewalutowaniem. I kropka.

    To prawdopodobne - litera "I" w VISA to "International", ten system
    nie zwraca wielkiej uwagi na granice, a raczej na waluty. Stad
    spodziewane zdziwienie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 167. Data: 2005-01-17 10:44:38
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > to jest rozliczenie. Sama transakcja jest w sumie dokonywana na komputerze

    Na komputerze klienta jest wyswietlana. Transakcja odbywa sie na serwerze
    jesli juz.