  • 1. Data: 2005-06-24 15:32:30
    Temat: waznosc czeku USA
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    Jak dlugo jest wazny czek wystawiony w USA (bez daty waznosci)?

    wygoglalem ze 6 miesiecy. ale to 6 miesiecy od wystawienia do momentu
    oddania do realizacji, czy trzeba w to wliczyc z 1-1,5 miesiaca
    realizacji czyli w praktyce 4,5 miesiaca waznosci ???

    --
    'Nie wiem. Nie znam się. Zarobiony jestem'

  • 2. Data: 2005-06-24 15:40:13
    Temat: Re: waznosc czeku USA
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <X...@1...0.0.1>, n...@w...SPAM-SUXX.pl
    says...
> [...]
    > oddania do realizacji, czy trzeba w to wliczyc z 1-1,5 miesiaca
    > realizacji czyli w praktyce 4,5 miesiaca waznosci ???

    Do realizacji w Polsce czy w USA? O ile wiem w USA czek nie ma daty
    waznosci... jest wazny w nieskonczonosc ... w polskim prawie bankowym
    zagraniczny czek jest wazny chyba 2 miesiace (sprawdz w prawie bankowym)

    AP

  • 3. Data: 2005-06-24 15:46:33
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    AP napisał(a):

> [...]
    > daty waznosci... jest wazny w nieskonczonosc ... w polskim prawie
    > bankowym zagraniczny czek jest wazny chyba 2 miesiace (sprawdz w

    do realizacji w polsce.

    http://tinyurl.com/cfrhd

    --
    'Nie wiem. Nie znam się. Zarobiony jestem'

  • 4. Data: 2005-06-24 15:52:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    _Normanos_ wrote:

    > do realizacji w polsce.
    >
    > http://tinyurl.com/cfrhd

    Ale to jest o czekach bankierskich.
    Nie wiem, czy takie same terminy obowiązują czeki osobiste wystawione,
    przez osobę fizyczną lub firmę, a nie bank.

  • 5. Data: 2005-06-24 15:57:52
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    witek napisał(a):

    > Ale to jest o czekach bankierskich.
    > Nie wiem, czy takie same terminy obowiązują czeki osobiste
    > wystawione, przez osobę fizyczną lub firmę, a nie bank.

    wiem, wlasnie zauwazylem.
    problem z tym, ze pytalem sie w wielu miejscach i ciagle dostaje
    sprzeczne informacje. z paniami na infoliniach szkoda rozmawiac bo
    wiedza mniej niz ja :((((

    a w bankach to czek ogladaja jakby byl przynajmniej cudem swiata,
    konsultuja i pewnie najlatwiej powiedziec, ze nie realizuja, albo z
    eniewazny po 3m-ach bo po co robic sobie klopotu...

    --
    'Nie wiem. Nie znam się. Zarobiony jestem'

  • 6. Data: 2005-06-24 17:04:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    _Normanos_ wrote:

> [...]
    > konsultuja i pewnie najlatwiej powiedziec, ze nie realizuja, albo z
    > eniewazny po 3m-ach bo po co robic sobie klopotu...

    generalnie czeki osobiste nie mają terminu ważności.
    Więc bank przyjmując go do inkasa nie musi decydować, czy czek jest
    ważny, czy nie.
    Po prostu odsyła go do banku wystawy, a tam amerykański bank zrealizuje
    go na pewno i przyśle kasę.
    No chyba, że jakieś polskie przepisy regulują to inaczej, ale jest to
    wówczas ograniczenie czysto i wyłącznie nasze.