  • 1. Data: 2005-06-24 12:20:31
    Temat: emerytura / oszczedzanie / gdzie?
    Od: "Yaga" <y...@R...fm>

    Hej,

    Od razu na początek - jeśli NTG, to mnie odesłać gdzie indziej ;)
    Otóż problem jest taki, że chciałabym część zarobionej kasy przeznaczyć na
    1) emeryturę w przyszłości 2) ewentualne pomnażanie / oszczędzanie /
    odkładanie.
    I teraz tak:
    Ad 1) czy znacie jakieś banki, gdzie mają jakieś dobre plany emerytalne? np
    związane jeszcze z ubezpieczeniem na zycie. Na co powinnam zwrócić uwagę,
    łażąc po bankach i pytając się o tego typu rzeczy? Na razie byłam tylko w
    swoim banku (Citi), ale potem sobie pomyślałam, że może powinnam jeszcze
    gdzie indziej się pytać.
    Ad 2) Fundusze inwestycyjne? Jeśli tak, to gdzie i jak? Czytałam o mBanku -
    wystarczy tylko konto i można samemu wszystko ładnie załatwić. Ale to chyba
    zajmuje sporo czasu? Oglądałam wyniki funduszy, czytałam i w ogole - wydaje
    się, że to jest okej, ale tak na serio, to co zrobić, żeby nie stracic na
    tym? Wszelkie uwagi mile widziane. No bo jeśli nie fundusze, to co? Lokaty
    wiadomo jak są oprocentowane...

    Poza tym ostatnio widziałam jakąś super ofertę z czegoś, co się zwie Open
    Finance - wysokooprocentowana lokata inwestycyjna - czy ktoś słyszał /
    widział / może coś powiedzieć?

    Z góry wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi :)

    Pozdrawiam, Yaga

    --
    "Tanz - mein Leben - tanz
    Tanz mit mir

  • 2. Data: 2005-06-24 21:21:12
    Temat: Re: emerytura / oszczedzanie / gdzie?
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Yaga" napisała:
    > Poza tym ostatnio widziałam jakąś super ofertę z czegoś, co się zwie Open
    > Finance - wysokooprocentowana lokata inwestycyjna - czy ktoś słyszał /
    > widział / może coś powiedzieć?

    Właśnie właśnie - ja za to byłam w Expanderze i bardzo miła Pani z szerokim
    usmiechem namawiał mnie na usługe "fundusze funduszy". Do momentu wycofania
    pieniedzy nie płaci sie belkowego, 12 razy w roku za darmo można zmieniać
    profil inwestycyjny nie buląc prowizji za transfer jednostek między
    funduszami wchodzących w skład tej usługi. Expander co miesiąc sporządza
    analizy (od dealerów je dostaje), które przesyła klientowi, doradza co
    zrobić.

    Ktoś z tego korzystał ? Jakie macie doświadczenia? Obsługa, trafność porad ?
    Jestem na progu podjęcia decyzji - wszelkie sugestie mile widziane.

    Pozdroofka
    Kaśka