  • 1. Data: 2005-06-24 15:24:51
    Temat: Tensorze! WIBOR 6M najniższy w historii!!!! Widzisz i nie piszesz na pbb!?
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Pamiętam, że dotąd rekord WIBOR 6M to był 4.99 w sierpniu 2003
    a dzisiaj padł nowy rekord - 4.98
    a zapewne to nie koniec w związku z
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1314671

    Czy czytasz to Tensorze?
    I ciekawy jestem czy przewalutowanie PLN -> CHF w tej chwili ma sens - czy
    ktoś robił jakieś symulacje?

    pozdro
    trainer

  • 2. Data: 2005-06-24 17:48:16
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > I ciekawy jestem czy przewalutowanie PLN -> CHF w tej chwili ma sens - czy
    > ktoś robił jakieś symulacje?

    Zdecydowanie ma sens. Troszke juz pozno, bo miesiac temu trzeba bylo to
    robic przy kursie 2,75, ale teraz nadal nie jest za pozno. Za 3 lata
    przewalutujesz ponownie na PLN po kursie 2,0 i w ten sposob splacisz w 3
    lata 1/3 kapitalu :)

    Malin

  • 3. Data: 2005-06-24 17:49:21
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Powiem wiecej. Warto wziac pozyczke hipoteczna w CHF na 20-30 lat, sprzedac
    Franki, kupic Zlote, kupic obligacje 5-letnie i poczekac 3 lata :) A potem
    zamknac cala inwestycje i podliczyc zyski.

    Malin

  • 4. Data: 2005-06-24 18:00:50
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jacek Maliszewski <j...@e...com> wrote:

    > przewalutujesz ponownie na PLN po kursie 2,0 i w ten sposob splacisz w 3
    > lata 1/3 kapitalu :)

    Ty weź wypluj te 2zł co?
    Oby Ci ość w gardle utknęła... :)

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 5. Data: 2005-06-24 20:16:42
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Ty weź wypluj te 2zł co?
    > Oby Ci ość w gardle utknęła... :)

    2 Zlote to minimum ;) Moze byc 1,70 :)

    Malin

  • 6. Data: 2005-06-24 20:34:44
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 24 Jun 2005 22:16:42 +0200, "Jacek Maliszewski EFIX Polska"
    <j...@e...com> wrote:

    >2 Zlote to minimum ;) Moze byc 1,70 :)

    Bardzo sie ciesze (mam kredyt w CHF), mam tylko pytanie - skad ta
    pewnosc? piszesz, jakbys wiedzial w 100%. zostales prorokiem? uwazasz
    bez cienia watpliwosci, ze tak bedzie?

    G.

  • 7. Data: 2005-06-24 20:35:49
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Uzytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Bardzo sie ciesze (mam kredyt w CHF), mam tylko pytanie - skad ta
    > pewnosc? piszesz, jakbys wiedzial w 100%. zostales prorokiem? uwazasz
    > bez cienia watpliwosci, ze tak bedzie?

    Nie wiem co bedzie po drodze. Moze nawet 2,90 w czasie wyborow. Tego nie
    wykluczam. ale kierunek docelowy w ciagu 3 lat jest 2,0 lub nawet nizej.

    Prorokiem nie jestem. Ale pewne zaleznosci potrafie odczytac :)

    Malin

  • 8. Data: 2005-06-24 22:17:43
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Jacek Maliszewski EFIX Polska wrote:

    > Nie wiem co bedzie po drodze. Moze nawet 2,90 w czasie wyborow. Tego nie
    > wykluczam. ale kierunek docelowy w ciagu 3 lat jest 2,0 lub nawet nizej.
    >
    > Prorokiem nie jestem. Ale pewne zaleznosci potrafie odczytac :)

    pozwole sobie na maly komentarzyk, chociaz znam Cie "ze słyszenia" i bardzo
    szanuje za znajomosc rynku walut i sukcesy w przewidywaniu kursow
    co prawda troche mi podpadles pare miesiecy temu za wychwalanie jakie to
    bajonskie korzysci sa zwiazane z szybkim przyjeciem euro, ale rozumiem tez
    ze nie chodzilo o korzysci calej gospodarki tylko twoje osobiste jako
    "spekulanta". ciekawe co masz do dodania o E w PL dzisiaj :)

    zapewne stosujesz jakis rodzaj analizy matematycznej, ktora ujmując w
    skrocie mówi o tym, że kontynuacja trendu jest bardziej prawdopodobna niż
    przełamanie (trzeba tez miec przy tym oczy otwarte na biezace wydarzenia
    ofc)
    [BTW chetnie bym poczytal cos o narzedziach i metodach - gdybys mógł wskazać
    jakies materiały] ??

    jakie widzę wady takich metod? - analiza techniczna moze szybko dac inne
    sygnaly - jak cala statystyka i wnioskowanie o calosci na podstawie proby,
    podaje wynik tylko z pewnym prawdopodobienstwem - za 5 tygodni mozesz zaczac
    twierdzic coa zupelnie przeciwnego (i to tylko na podstawie kursów walut -
    nie wspomne o przyczynach fundamentalnych bo jakas niespodzianka moze
    zmienic twoje zdanie w ciagu 2 dni)

    zatem to co piszesz o kursie CHF powinienes opatrzyć komentarzem np. takim
    -"moja analiza trendów wykazuje, że z 90% prawdopodobienstwem kurs CHF/PLN
    za 2 lata będzie się miescil w przedziale 1.70 - 2.10"
    [BTW to przykład - nie wierzę, że taki wąski przedział ufnosci jestes w
    stanie wyznaczyc za 2 lata na poziomie istotnosci 10%]
    a jak wyskoczy z tych ramek to zawsze mozna powiedziec ze to te 10% braku
    pewnosci albo ze po drodze wystapily zdarzenia ktore zmienily trend

    a do czego zmierzam? - że po pierwsze wszyscy czytelnicy Malina (respect!)
    na własne ryzyko podejmujecie decyzje i nie ufajcie bez zastrzezen, że CHF
    będzie kosztował 2 zł za 2 lata (bedziemy szperac na groops.google za pare
    lat :))
    a po drugie to jezeli probujesz w ten sposob wplywac na rynek - to jeszcze
    nie czas bo czytelnicy pbb nie mają tyle kasy zeby cos zmienic na nim
    a po trzecie - jezeli ktos mialby wiedze o jak to nazwales "zaleznosciach"
    ktore wystapia za kilka lat -
    to juz dzisiaj przewalały by sie biliony na konto tego biznesu (przeciez są
    ludzie którzy mają do dyspozycji 100 razy więcej matematyków niż ty i milion
    razy więcej dolarów - dlaczego nie robią teraz tego interesu życia? - może
    ten wzrost na 2,90 we wrzesniu to jest wyraz wzrostu zapotrzebowania na
    pożyczki we frankach? ;)P

    pozdrawiam
    trainer

  • 9. Data: 2005-06-24 22:37:34
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 25 Jun 2005 00:17:43 +0200, "trainer" <t...@p...org>
    wrote:

    >a jak wyskoczy z tych ramek to zawsze mozna powiedziec ze to te 10% braku
    >pewnosci albo ze po drodze wystapily zdarzenia ktore zmienily trend

    wybory parlamentarne wygrywa LPR i Samoobrona a prezydentem zostaje
    Stan Tyminski i pozycje 90/10 zamieniaja sie miejscami blyskawicznie
    :)

    G.

  • 10. Data: 2005-06-24 22:44:02
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Piotr Gralak wrote:

    > wybory parlamentarne wygrywa LPR i Samoobrona a prezydentem zostaje
    > Stan Tyminski i pozycje 90/10 zamieniaja sie miejscami blyskawicznie
    > :)

    rozumiem, że jeżeli wybory wygraja SLD i SDPL to możemy być spokojni o naszą
    gospodarkę?

    pozdro
    trainer