-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.task.gda.pl!not-
for-mail
From: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: u nas tak jest
Date: Tue, 1 Feb 2005 12:12:24 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
Lines: 46
Message-ID: <ctno6p$qqs$1@korweta.task.gda.pl>
References: <ctni95$dgr$1@inews.gazeta.pl> <ctnkkn$4ut$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: bue58.neoplus.adsl.tpnet.pl
X-Trace: korweta.task.gda.pl 1107256345 27484 83.29.176.58 (1 Feb 2005 11:12:25 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Feb 2005 11:12:25 +0000 (UTC)
X-Original-Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MSMail-Priority: Normal
X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:335417
[ ukryj nagłówki ]
"Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
news:ctnkkn$4ut$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Czyli wychodzi na to ze lepiej byc ciagle nowym klientem.
To zjawisko niesamowicie mnie intryguje. Przecież ślepy gołym okiem zauważy,
że jak świat światem każdy poważny biznes, łącznie z rabowaniem na drogach,
robił wszystko, aby utrzymać już zdobytych klientów (w przypadku rabunku na
drogach nazwano to sektorem ubezpieczeń). Pracownicy i klienci to
najważniejszy kapitał firmy. Są oczywiście przykłady przeciwne - np.
Wal-Mart, ale chyba na zasadzie wyjątku potwierdzającego regułę. Nie mogę
zrozumieć, jak nasze firmy wyobrażają sobie budowanie stabilnej bazy
klientów, jeśli porzucają starych i wydają masę forsy na zdobywanie nowych -
taka rabunkowa gospodarka szybko spotka się z ograniczoną pojemnością
środowiska, w końcu nasz nienajbogatszy kraj liczy raptem 38 mln ludzi -
wliczając w to nieletnich i starców. Operatorzy gsm mogą liczyć na oligopol,
w końcu telefon komórkowy stał się dobrem powszechnego użytku i każdy musi
wybrać którąś z trzech (niedługo czterech) firm. Ale banków detalicznych
jest dużo więcej i wielu z nich grozi realna możliwość poniesienia strat i
zwinięcia żagli (nawet jeśli nie dosłownie, to z podobnymi skutkami dla
klonów). Skąd więc ta zgubna tendencja do lekceważenia klientów
przynoszących firmie stały dochód? Może w zarządach zbyt wiele do
powiedzenia mają zbyt młodzi i niedoświadczeni ludzie? Wiadomo nie od dziś,
że dopiero po przeżyciu iluśtam lat człowiek gromadzi dostatecznie wiele
doświadczeń i staje się zdolny do rzeczywiście obiektywnej oceny otaczającej
go rzeczywistości. Wykształcenie niby ma pomóc dojrzeć do tego wcześniej -
ale czy takie wykształcenie, które otrzymują młodzi ludzie w branży
finansowej? W silnie zhierarchizowanych społeczeństwach starego kapitalizmu
kariera bankowca przypominała raczej mozolną wspinaczkę ścieżką wydeptaną
przez poprzedników - dlatego doświadczenia zawodowe poprzednich pokoleń były
podstawą wychowania nowych. A teraz? Zapanowała moda na zatrudnianie młodych
yapiszonów jeszcze na studiach, w efekcie znanej wszystkim firmowej obróbki
traktują oni klientów dokładnie tak, jak firmy - ich samych. Jako dobro
FMCG, towar szybko zużywalny. Głupie i niedoświadczone społeczeństwo
dostarcza masowo kolejnych ofiar - po obu stronach lady. Przy czym, o ile
kraje "od zawsze" kapitalistyczne wyrobiły sobie pewne mechanizmy obronne,
mają o wiele głębszy rynek pracy i dobre podstawy materialne, o tyle nasz
rynek jest płytki i bezbronny. To się oczywiście zmieni - i dobrze, jeśli
niektóre przynajmniej banki o tym pamiętają i już w tej chwili dążą do
utrzymania klienta. A przecież tak niewiele potrzeba :)
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.05 11:14 Glenn
- 01.02.05 11:20 Marcin 'Zyga' Rudnicki
- 01.02.05 11:27 Marcin 'Zyga' Rudnicki
- 01.02.05 11:30 Glenn
- 01.02.05 11:32 Glenn
- 01.02.05 11:35 yayco
- 01.02.05 11:39 K.N.
- 01.02.05 11:36 Marcin 'Zyga' Rudnicki
- 01.02.05 11:55 Marcin 'Zyga' Rudnicki
- 01.02.05 12:00 K.N.
- 01.02.05 12:01 Marcin 'Zyga' Rudnicki
- 01.02.05 12:03 Glenn
- 01.02.05 12:08 Marcin 'Zyga' Rudnicki
- 01.02.05 12:15 owp
- 01.02.05 12:21 Marcin 'Zyga' Rudnicki
Najnowsze wątki z tej grupy
- wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- Millenium czyli DEBILE bankowości
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Re: Prawo móżdżek...
- frankowicze odcinek NNN
- O wisienkach
- zysk NBP
- Dostałem nową kartę
- Velobank -- KK Mastercard
- cyrk Kometa
- uczcie się Anglicy
- no w końcu zadzwonił wnuczek
- zbyt silny złoty byłby problemem
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-07 Chess
- 2024-05-07 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-06 Re: Prawo móżdżek...
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-25 O wisienkach
- 2024-04-25 zysk NBP
- 2024-04-23 Dostałem nową kartę
- 2024-04-22 Velobank -- KK Mastercard
- 2024-04-21 cyrk Kometa
- 2024-04-19 uczcie się Anglicy
- 2024-04-16 no w końcu zadzwonił wnuczek
- 2024-04-11 zbyt silny złoty byłby problemem