  • 41. Data: 2009-07-29 06:57:28
    Temat: Re: transakcje na rynku nieruchomosci - jak bezpiecznie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    news:h4or2r$fsv$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma sprawy. Zdecydowanie mniejsza strata.

    Ale mniejsza od czego? Od tego ze nastepnego dnia na koncie pojawi sie kasa?
    ;)

    MK

  • 42. Data: 2009-07-29 07:11:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > I co z tego, że podlega egzekucji jak i nie będzie z czego i z kogo
    > egzekwować. To takie wirtualne zabezpieczenie.

    Jakie wirtualne? Nieruchomość jest przecież- przecież kupujacy jej nie
    zabierze ze sobą.
    Notariusz pisze w akcie o par 777 i pisze że nieruchomość stanie sie
    własnością kupujacego "po zapłaceniu ceny"
    Jak ja kupowałem mieszkanie i działke budowlana to nawet mi przez myśl nie
    przyszło noszenie gotówki czy jakieś przelewy u notariusza.
    W akcie notarialnym był zawsze zapis że kupujący przeleje kwotę xxxxpln w
    ciagu 3 dni na rachunek sprzedajacego. Był tez zapis z par 777 i o terminie
    zapłaty.
    I tak jest zawierane 99% umów i akurat na tym etapie żadne wałki się nie
    zdarzają.
    Bardziej obawiać się trzeba tego czy sprzedający nieruchomość nie sprzedał
    jej godzine wcześniej u innego notariusza.
    Tutaj wałki bywaja. Rekordzista chyba 6 razy ta sama nieruchomość sprzedał.
    Tu s a dwa dni czasu zanim pojawi się wzmianka w KW więc w ciągu tych dwóch
    dni odwiedzić 56 notariuszy to nie problem.
    Tak więc nie kombinujcie z gotówka i przelewami u notariusza. Dasz gotówke,
    zrobisz przelew i w akcie pojawia się zapis że cena została zapłacona co
    sprzedajacy potwierdza. I wtredy jak się okaże ze gotówka to fałszywki albo
    ze kupujący anulował przelew po wyjściu od notariusza to dopiero bedą
    kłopoty

    Krzysiek

  • 43. Data: 2009-07-29 07:29:51
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > Notariusz pisze w akcie o par 777 i pisze że nieruchomość stanie sie
    > własnością kupujacego "po zapłaceniu ceny"

    Z tego co wiem nie moze tak zapisac. Akty notarialne sprzedazy nieruchomosci
    w polsce z tego co wiem nie moga byc warunkowe. A tu bylby wlasnie taki
    warunek - stanie sie wlasnoscia, po zaplaceniu ceny.

  • 44. Data: 2009-07-29 07:51:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eg" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem nie moze tak zapisac. Akty notarialne sprzedazy
    > nieruchomosci w polsce z tego co wiem nie moga byc warunkowe. A tu bylby
    > wlasnie taki warunek - stanie sie wlasnoscia, po zaplaceniu ceny.

    Najlepiej zapytaj notariusza. Ja widywałem podobne zapisy(ale podobne robi
    wielką róznicę). Ale moim zdaniem niepotrzbnmie się obawiasz.
    Takie zapisy że kasa na koncie będzie w ciagu x dni to standard- kupowanie z
    kredytu itp.
    Tu nie ma specjalnej możliwości zrobienia wałka i raczej nikt nie próbuje.
    Bardziej obawiać się należy tego czy wcześniej nieruchomość nie została
    sprzedana.
    No i nie bawić sie w gotówkę/przelewy u notariusza i potwierdzanie u
    notariusza ze cena została zapłacona.
    Podpisać akt, wpisać że kasa na takim i takim koncie będzie w ciągu 3 dni i
    tyle.
    Żadnych kombinacji.

    Krzysiek

  • 45. Data: 2009-07-29 07:59:12
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dodatkowo zapisać np. "wydanie nieruchomosci nastapi po zapłaceniu całości ceny" lub
    ewentualnie pozostawieniu ostatnich 10% (kupujacy tez jakoś chce się zabezpieczyć).
    JaC

  • 46. Data: 2009-07-29 08:09:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > NIe wiem czy to jest najlepsza grupa na takie pytanie, ale zakladajac, ze
    > chce sprzedac nieruchomosc - jak najbezpieczniej przekazac pieniadze. Nie
    > chcialbym zostac z podpisanym aktem notarialnym, ale bez pieniedzy. I w
    > druga strone kupujacy, nie chcialby zostac bez pieniadzy i bez wlasnosci
    > nieruchomosci.
    >
    > Jak to najbezpieczniej dla obu stron zalatwic? Czy sa jakies rozwiazania
    > bankowe wspierajace taka sytuacje? Jak to u was wygladalo?
    Myślę jednak że powinienes odwiedzić notariusza- on rozwieje wszelkie Twoje
    wątpliwości. To są w zdecydowanej wiekszości bardzo kompetentni ludzie.

    Krzysiek

  • 47. Data: 2009-07-29 08:37:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Ale mniejsza od czego? Od tego ze nastepnego dnia na koncie pojawi sie
    > kasa? ;)

    Od tego, że następnego dnia kasa się na koncie nie pojawi.

  • 48. Data: 2009-07-29 08:40:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kris wrote:

    > Jakie wirtualne? Nieruchomość jest przecież- przecież kupujacy jej nie
    > zabierze ze sobą.

    jesteś pewien?

    5 minut po wyjściu podaruję ją komuś innemu. I już nieruchomości nie ma.

  • 49. Data: 2009-07-29 10:20:18
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > jesteś pewien?
    >
    > 5 minut po wyjściu podaruję ją komuś innemu. I już nieruchomości nie ma.

    Debilny cwaniaczek by tak zrobił
    Cwany cwaniaczek sprzeda wcześniej taka nieruchomość ze 3 razy.
    Jak już pisałem w praktyce sytuacje o których piszesz nie wystepują.

    Krzysiek

  • 50. Data: 2009-07-29 20:03:35
    Od: "eg" <e...@w...pl>

> [...]
    > notariusza ze cena została zapłacona.
    > Podpisać akt, wpisać że kasa na takim i takim koncie będzie w ciągu 3 dni

    Notariusz proponuje cos innego, jak pisalem.