  • 1. Data: 2009-07-26 16:29:16
    Temat: Nordea i pełnomocnictwo przez internet
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Gdy będziecie chcieli ustanowić pełnomocnictwo w Nordei i umożliwić
    drugiej osobie podgląd własnego rachunku przez Internet, uważajcie!
    Druga osoba staje się w rzeczywistości współwłaścicielem waszego konta.
    W banku ciągle jest traktowana jako pełnomocnik, jednak w świetle prawa
    jest współwłaścicielem.

  • 2. Data: 2009-07-26 18:14:12
    Temat: Re: Nordea i pełnomocnictwo przez internet
    Od: BK <b...@g...com>

    On 26 Lip, 18:29, XYZ <j...@m...bin> wrote:
> [...]
    > Druga osoba staje się w rzeczywistości współwłaścicielem waszego konta.
    > W banku ciągle jest traktowana jako pełnomocnik, jednak w świetle prawa

    Jak to w swietle prawa jest wspolwlascicielem?

    Jesli ide do banku i daje komus pelnomocnictwo to jest on
    pelnomocnikiem i juz.

    Na jakiej zasadzie moze sie stac wspolwlascicielem?

  • 3. Data: 2009-07-26 19:26:55
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-07-26 20:14, BK wrote:

    > Jak to w swietle prawa jest wspolwlascicielem?
    >
    > Jesli ide do banku i daje komus pelnomocnictwo to jest on
    > pelnomocnikiem i juz.
    >
    > Na jakiej zasadzie moze sie stac wspolwlascicielem?
    No właśnie. Sprawa dotyczy tylko dostępu przez internet. Ustanowienie
    współwłaścicielem jest jedynie "technicznym sposobem" na uwidocznienie
    rachunków dla pełnomocnika w systemie SOLO. Bank traktuje cię jako
    pełnomocnika na podstawie notatki "PEŁNOMOCNICTWO SOLO". Ale żeby
    rachunki były widoczne dla pełnomocnika, w systemie SOLO pełnomocnik
    figuruje jako współwłaściciel.
    Wytłumaczyła mi to pracownica banku. Mianowicie: chciałem mojemu
    pełnomocnikowi, który też ma konto w Nordei, dać dostęp do rachunku
    przez internet.
    Dwa tygodnie temu pytałem się na infolinii, a później w banku i
    dowiedziałem się, z obu źródeł tak samo, że w tym celu pełnomocnik
    (mimo, że ma konto w Nordei), musi używać osobnego ID i karty haseł.
    W czwartek byłem w banku z pełnomocnikiem i babka powiedziała, że jest
    to nieprawdą i że możliwe jest podglądanie kont pełnomocnika używając
    tego samego ID. Z kolei nie jest możliwe posiadanie dwóch ID do SOLO dla
    jednego klienta. Zaczęła zakładać pełnomocnictwa i w pewnym momencie
    powiedziała, że "technicznie" pełnomocnik będzie współwłaścicielem,
    ponieważ nie można tego inaczej wykonać w systemie.
    Oczywiście powiedziała, że w banku będą wiedzieli, że nie jest to
    współwłaściciel, bo będzie miał wspomnianą wyżej uwagę "PEŁNOMOCNICTWO
    SOLO". Powiedziała też, że współwłaścicielem nie będzie, ponieważ
    potrzebna jest zmiana umowy. Miałem wątpliwości, więc powiedziała, że
    mogę zadzwonić na infolinię - i dała mi słuchawkę. Tam dowiedziałem się
    tego samego co mi powiedziała... Oraz tego, że ten "sposób techniczny"
    powoduje implikację prawną w postaci współwłaściciela. Jak sąd wyda
    nakaz ujawnienia konta pełnomocnika, to nie wierzę, że ktokolwiek
    spojrzy na tę notatkę i również te konta zostaną uwzględnione.

    Jestem ciekaw, jak jest u innych osób mających pełnomocnictwo z dostępem
    internetowym w tym banku? Co jest napisane w kolumnie "Rola klienta" w
    liście rachunków?

  • 4. Data: 2009-07-27 05:10:48
    Od: BK <b...@g...com>

    On 26 Lip, 21:26, XYZ <j...@m...bin> wrote:

> [...]
    >
    > Jestem ciekaw, jak jest u innych osób mających pełnomocnictwo z dostępem
    > internetowym w tym banku? Co jest napisane w kolumnie "Rola klienta" w

    Ale o tym czy jest to pelnomocnik czy wspolwlasciciel decydujesz Ty.
    Jesli Twoje wola jest taka zeby to byl pelnomocnik i dalej mu jedynie
    pisemne pelnomocnictwo to nic Cie nie obchodzi jak to sobie nazywa
    bank. Moga sobie to w systemie odznaczyc jako budyn czekoladowy lub
    kisielek zurawinowy - co za roznica.

    Jesli dojdzie do jakiejs pomylki i np. w przypadku zajecia kont
    pelnomocnika zajma i Twoje - to masz sprawe wygrana.

    Chyba, ze dali wam do podpisania kwity na wspolwlasciciela.