  • 1. Data: 2009-07-26 18:33:25
    Temat: transakcje na rynku nieruchomosci - jak bezpiecznie
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    NIe wiem czy to jest najlepsza grupa na takie pytanie, ale zakladajac, ze
    chce sprzedac nieruchomosc - jak najbezpieczniej przekazac pieniadze. Nie
    chcialbym zostac z podpisanym aktem notarialnym, ale bez pieniedzy. I w
    druga strone kupujacy, nie chcialby zostac bez pieniadzy i bez wlasnosci
    nieruchomosci.

    Jak to najbezpieczniej dla obu stron zalatwic? Czy sa jakies rozwiazania
    bankowe wspierajace taka sytuacje? Jak to u was wygladalo?

  • 2. Data: 2009-07-26 18:36:21
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eg" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > NIe wiem czy to jest najlepsza grupa na takie pytanie, ale zakladajac, ze
    > chce sprzedac nieruchomosc - jak najbezpieczniej przekazac pieniadze.

    Poszukaj hasła rachunek powierniczy.

    Tomek

  • 3. Data: 2009-07-26 18:38:40
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > Poszukaj hasła rachunek powierniczy.

    Korzystales z tego w praktyce? W jakim banku?

  • 4. Data: 2009-07-26 19:08:43
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    > Korzystales z tego w praktyce? W jakim banku?

    Nie korzystałem...

    Tomek

  • 5. Data: 2009-07-26 19:19:19
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > Nie korzystałem...

    Mam wrazenie, ze to produkt praktycznie wymarly. Jak wrzucic w google to cos
    tam wyskakuje, ale widac, ze informacje na stronach bankow szczatkowe.

    Bylbym ciekaw praktycznych uwag.

    A moze jakies inne rozwiazanie? Chocby np. chodzi mi po glowie cos takiego -
    obie strony maja dostep www do rachunkow w tym samym banku, ida do
    notariusza, sprawdzaja czy sie wszystko zgadza, przelewaja przy notariuszu
    pieniadze (przelew przez www czy telefon), podpisuja akt notarialny,
    notariusz wydaje odpisy.

    Pytanie jaki bank bylby najlepszy, by przelew na duza kwote przeszedl
    blyskawicznie pomiedzy rachunkami bez zadnych dodatkowych weryfikacji i
    opoznien.

    Jakies inne pomysly?

  • 6. Data: 2009-07-26 19:47:38
    Od: games <g...@g...home.pl>

    eg pisze:
> [...]
    >
    > Jak to najbezpieczniej dla obu stron zalatwic? Czy sa jakies rozwiazania
    > bankowe wspierajace taka sytuacje? Jak to u was wygladalo?

    Od zawsze robilo sie to u notariusza w kantorku !Sa tez inne sposoby ale
    ten jest sprawdzony od lat.

  • 7. Data: 2009-07-26 19:49:12
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "eg" news:h4ia7n$5c9$1@news.wp.pl

    > Pytanie jaki bank bylby najlepszy, by przelew na duza kwote przeszedl
    > blyskawicznie pomiedzy rachunkami bez zadnych dodatkowych weryfikacji i
    > opoznien.

    Na myśl przychodzi mi tylko mBank/Multibank.

  • 8. Data: 2009-07-26 20:17:04
    Od: "Smok Wawelski" <k...@o...wraca_czyste.pl>

    > Korzystales z tego w praktyce? W jakim banku?

    Polbank...

  • 9. Data: 2009-07-26 20:17:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "eg" <e...@w...pl> wrote in message news:h4ia7n$5c9$1@news.wp.pl...

    > Mam wrazenie, ze to produkt praktycznie wymarly. Jak wrzucic w google to
    > cos tam wyskakuje, ale widac, ze informacje na stronach bankow szczatkowe.

    ??? Poszukaj pod nazwa rachunek zastrzezony.

    MK

  • 10. Data: 2009-07-27 04:56:19
    Od: maruda <r...@n...com>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "eg" news:h4ia7n$5c9$1@news.wp.pl

    > Na myśl przychodzi mi tylko mBank/Multibank.

    Tylko nie mBank!
    Doświadczyłem osobiście! Mogę podać datę, jeśli jakiś mBankowiec się
    oburzy (listopad 2004).
    Dokładnie, przy wykupie mieszkania. Ponieważ był to wykup ze zniżką, to
    kwota była niewielka, co rzutuje na dalszy bieg zdarzeń.
    Najpierw coś mnie się popieprzyło i ze względu na zbieżność 2 kwot nie
    wpłaciłem wcześniej części należności. Objawiło się to podczas spotkania
    u notariusza, gdy już w poczekalni czekał kolejny wykupca. Poprosiłem o
    dostęp do internetu i "patrzenie mi na palce". Niestety, po 30 minutach
    zabawy, czekania na odświeżanie stron daliśmy se luzu, podpisałem
    zobowiązanie wekslowe i potoczyło się dalej.

    BTW - weksel z klauzulą wydaje się być sensownym rozwiązaniem.

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.