  • 31. Data: 2019-07-16 20:50:37
    Temat: Re: rynek złota mocno w górę
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na pewno IKEA.
    Swoją drogą kiedyś chyba dla klientów zachodnich, obecnie dla ukraińskich.
    Dziś kupowałem coś w Decathlonie, po sklepie szalały same ukraińskie dzieciaki.
    W ciekawych czasach żyjemy.
    No i nie jest tak, że nasze dzieciaki akurat na Krecie (te biedniejsze) i Seszelach,
    a szkoda.
    Może po londyńskich sklepach szaleją.

    -----

  • 32. Data: 2019-07-16 20:52:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na upartego sztabkę rozmieni każdy jubiler, z brylantem gorzej, no ale łatwiej
    przeszmuglować jakby co.

  • 33. Data: 2019-07-17 09:59:48
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-16 o 20:52, ąćęłńóśźż pisze:
    > Na upartego sztabkę rozmieni każdy jubiler, z brylantem gorzej, no ale
    > łatwiej przeszmuglować jakby co.

    Pytanie o łatwość znalezienia jubilera w czasie wojny. Za usługę musisz
    mu też jakoś zapłacić... Bardzo już teoretyzujemy - nie wiem czy
    wymyślanie takich ekstremów faktycznie pomaga komuś podjąć decyzje
    inwestycyjne.

  • 34. Data: 2019-07-17 10:05:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Jubiler" = tygielek np. od Chińczyka.
    Nie masz jeszcze tygielka?

    -----

  • 35. Data: 2019-07-17 14:06:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-16 o 12:48, J.F. pisze:

    >Tak. Na tę chwilę w cinkciarz.pl w transakcjach społecznościowych
    >można kupić EUR za 4,2522, a sprzedać za 4,2516. Spread 0,0006 zł.
    >Trudno o niższy.

    Nie nie - mowimy o kantorze, w ktorym mozna odebrac papierki, bo
    papierkami placiles.

    No i o takim, co nie zniknie do poniedzialku, gdy bedziesz mogl
    odebrac :-)

    >Wówczas jest ryzyko. Tu chodzi o sytuację, w której ryzyko jest
    >wyeliminowane.

    No fakt.
    Tylko jak tu jeszcze oddac niepotrzebny towar, zeby w zlotowkach
    zwrocili :-)

    >Wydaje mi się, że od darowizny/spadku w kręgu najbliższej rodziny
    >podatku nie ma.

    Zawsze moze wrocic.

    >W Gdańsku na terenie byłych działek stoi stadion. Kopanie może być
    >trudne.

    Wywlaszczanie pewnie pare lat trwalo.

    >Przesada. Akt własności lub akt urodzenia to też tylko papier.

    >A kilogram złota to po co?

    A kilogram zlota zawsze wymienisz na pszenice, cukier czy kawe :-)

    >Biorąc pod uwagę, co się działo np. w getcie warszawskim, kromka
    >chleba może być warta kilka gram złota.

    >Myśląc tymi kategoriami... Złoto nie jest lepsze - spróbuj ukryć
    >sztabkę 1kg przed rewizją osobistą.

    W monetach i polknac :-)

    >Ewakuacja z kilkoma kilogramami złota w plecaku też może być trudna.
    >Jeśli będziesz miał drobne monety - ich cena jest wysoka. Jeśli
    >sztabki 1kg - "rozmienienie" w obozie dla uchodźców, by zamienić na
    >chleb też może być kłopotliwe.

    ale kto proponuje w sztabkach po 1kg ?

    >Brylant o wadze 2 karatów (ok. 0,4 g) potrafi więcej kosztować niż
    >kilogram złota.

    ale sprzedac moze byc trudniej.

    >Oczywiście w przypadku takich "lokat" nie jest istotne za ile kupisz,
    >ale za ile sprzedasz...

    Tylko kto ma plecaku kilka kg ubran, ten z glodu zdechnie, a kto kilka
    kg zywnosci, temu na dlugo nie starczy ...

    >Porównaj:
    >https://www.mennicaskarbowa.pl/product-pol-6514-Dia
    ment-2-05-E-VVS2-z-certyfikatem.html
    >https://www.mennicaskarbowa.pl/product-pol-35-1000-
    g-1-kg-Sztabka-zlota.html

    Ale maja tez "sztabki" od 1g.

    Co to jest "kinebar" - jakos dziwnie tanie ?

    J.

  • 36. Data: 2019-07-17 14:25:56
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 14:06, J.F. pisze:

    > Nie nie - mowimy o kantorze, w ktorym mozna odebrac papierki, bo
    > papierkami placiles.

    To tylko kantor. Wysyłasz przelew, wymieniasz, odsyłasz przelew. Jeśli
    masz ochotę na papierki - wpłacasz/wypłacasz.

    > No i o takim, co nie zniknie do poniedzialku, gdy bedziesz mogl odebrac :-)

    Dojechanie na miejsce zakopania złota, odpowiednie narzędzia do jego
    wykopania, transport itd. zajmie prawdopodobnie więcej czasu niż
    zakup/sprzedaż walut w kantorze internetowym wraz z obsługą gotówkową.

    > A kilogram zlota zawsze wymienisz na pszenice, cukier czy kawe :-)

    W sytuacji wojny niekoniecznie.

    > W monetach i polknac :-)

    Kilogram? ;-) Powodzenia. Sęk w tym, że ten kilogram to nie jest nawet
    wartość przeciętnego mieszkania.

    > ale kto proponuje w sztabkach po 1kg ?

    Np. Mennica. Kupowanie na targu złota nie polecam.

    > Tylko kto ma plecaku kilka kg ubran, ten z glodu zdechnie, a kto kilka
    > kg zywnosci, temu na dlugo nie starczy ...

    Oczywiście wszyscy narzekamy na biedę, ale jeśli przeciętny warszawiak
    sprzedałby mieszkanie, auto, może jakiś garaż czy grunt (np. miejsce
    parkingowe), wyciągnął oszczędności itd. przygotowując się do ewakuacji
    to okazałoby się, że tego złota musi nabyć kilka kilogramów.
    Podróżowanie z takim bagażem jest kłopotliwe. Dziś mało kto chciałby
    chodzić z 4-kilowym laptopem, skoro są 2,2 na rynku, a tu proponujesz
    ciężarki (choćby złote) do walizki?

    > Ale maja tez "sztabki" od 1g.

    Tak, o wiele droższe. Pamiętaj, że ideą kupowania złota jest ZAROBIENIE
    na nim. Owszem - jeśli chcesz stracić to jest to kapitalna "inwestycja".

  • 37. Data: 2019-07-17 16:02:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >To tylko kantor. Wysyłasz przelew, wymieniasz, odsyłasz przelew.
    >Jeśli masz ochotę na papierki - wpłacasz/wypłacasz.

    Masz ochote na papierki, bo przeciez na papierkach zarobiles.
    No chyba ze jakies euro po urlopie zostaly, a tu akurat korzystny kurs
    w markecie ...

> [...]
    >wykopania, transport itd. zajmie prawdopodobnie więcej czasu niż
    >zakup/sprzedaż walut w kantorze internetowym wraz z obsługą

    Ale to zupelnie co innego - zlota nie proponujemy na szybkie
    transakcje.

    >W sytuacji wojny niekoniecznie.

    Odwrotnie - za zloto kupisz. Inaczej niekoniecznie :-)

    >Kilogram? ;-) Powodzenia.

    Zloto ciezkie jest, wiec monety sa male ...

> [...]

    >kto chciałby chodzić z 4-kilowym laptopem, skoro są 2,2 na rynku, a
    >tu proponujesz ciężarki (choćby złote) do walizki?

    Ale co proponujesz - zlotowki przelewem na konto, euro, dolary, franki
    szwajcarskie ?

    A wymienic mieszkanie na zloto to bardzo dobry pomysl ... przed
    bombardowaniem :-)
    Tylko czy sie frajer znajdzie :-)

    No i tak wychwalasz te biede, a Niemcy z Ziem Odzyskanych dostali 24h
    na spakowanie i do pociagu.
    Mieszkanie, grunt i miejsce parkingowe musieli zostawic.
    Polscy Zydzi podobnie, na terenach "wlaczonych do Rzeszy" tez chyba
    podobnie.

    >Tak, o wiele droższe. Pamiętaj, że ideą kupowania złota jest
    >ZAROBIENIE na nim. Owszem - jeśli chcesz stracić to jest to kapitalna
    >"inwestycja".

    Maja tez inne wagi.
    A w razie zagrozenia ... zloto jest zloto - mozna przeciac na kawalki,
    przetopic, a to ciagle jest zloto, i stracisz tylko 20% :-)
    Nawet i rozpuscic w kwasie ... no, z kwasami dzis nie tak latwo ...

    J.

  • 38. Data: 2019-07-17 16:23:02
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 16:02, J.F. pisze:

    > Masz ochote na papierki, bo przeciez na papierkach zarobiles.
    > No chyba ze jakies euro po urlopie zostaly, a tu akurat korzystny kurs w
    > markecie ...

    Nie bardzo zrozumiałem.
    Wydaje mi się, że dyskusja dotyczyła inwestowania w złoto versus waluty.

    > Ale to zupelnie co innego - zlota nie proponujemy na szybkie transakcje.

    Czyli w przypadku konfliktu zbrojnego złoto się nie sprawdzi.

    > Odwrotnie - za zloto kupisz. Inaczej niekoniecznie :-)

    Fakty tego nie potwierdzają.

    > Zloto ciezkie jest, wiec monety sa male ...

    No cóż... Smacznego!

    > Ale co proponujesz - zlotowki przelewem na konto, euro, dolary, franki
    > szwajcarskie ?

    Czemu nie? W przypadku zbliżającego się konfliktu Twoje środki dotrą do
    Anglii czy USA szybciej niż Ty ;-)

    > A wymienic mieszkanie na zloto to bardzo dobry pomysl ... przed
    > bombardowaniem :-)
    > Tylko czy sie frajer znajdzie :-)

    Wbrew pozorom sporo Żydów uciekło do USA w latach 30. Także z terenu Rzeszy.

> [...]
    > przetopic, a to ciagle jest zloto, i stracisz tylko 20% :-)
    > Nawet i rozpuscic w kwasie ... no, z kwasami dzis nie tak latwo ...

    A można przelać SWIFT-em do kraju, który przyjmie uchodźców z terenów
    zagrożonych konfliktem?

  • 39. Data: 2019-07-17 18:14:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Nie bardzo zrozumiałem.
    >Wydaje mi się, że dyskusja dotyczyła inwestowania w złoto versus
    >waluty.

    Dyskusja zeszla na zaplacenie w Leclercu euro, bo akurat kurs NBP
    wyzszy niz chwilowy w kantorze.

    Jesli chcesz tak czesciej, to trzeba by uzupelnic stan banknotow euro.

    >Czyli w przypadku konfliktu zbrojnego złoto się nie sprawdzi.

    Sie sprawdzi. Jak konflikt duzy a zdolasz wyjechac ze zlotem do
    Szwajcarii, to sie okaze, ze cena zlota wlasnie wzrosla.

    Jak nie zdolasz wyjechac, to prawdopodobnie sporo stracisz, ale to i
    tak lepiej niz sasiedzi, co z glodu zmarli :-)

    >Fakty tego nie potwierdzają.

    Gdzie wzgardzili zlotem ?

    >Czemu nie? W przypadku zbliżającego się konfliktu Twoje środki dotrą
    >do Anglii czy USA szybciej niż Ty ;-)

    No chyba, ze sie zabezpieczą i "zlotowek nie wymieniamy", albo kurs
    nagle spadnie dwukrotnie.

    A jak konflikt powazny ... zainwestowac zdalnie w certytfikaty zlota.
    Szwajcarskie :-)

    >Wbrew pozorom sporo Żydów uciekło do USA w latach 30. Także z terenu
    >Rzeszy.

    Nie tak znowu duzo, bo USA wcale nie tak chetnie ich wpuszczaly.
    Patrz ten statek na Kube.

    >A można przelać SWIFT-em do kraju, który przyjmie uchodźców z terenów
    >zagrożonych konfliktem?

    Western Union w Syriii dzialal ?

    Poza tym w razie konfliktu banki danego kraju bardzo szybko staja sie
    izolowane ...

    A przypomnij sobie Grecje - nawet wojny nie bylo, a rzad ograniczyl
    wyplaty w bankach i bankomatach.
    I chyba musial ograniczyc przelewy zagraniczne ...

    J.

  • 40. Data: 2019-07-17 18:41:32
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 18:14, J.F. pisze:
    > Dyskusja zeszla na zaplacenie w Leclercu euro, bo akurat kurs NBP wyzszy
    > niz chwilowy w kantorze.

    Z mojej strony to był przykład na marginesie, że tak powiem.

    > Jesli chcesz tak czesciej, to trzeba by uzupelnic stan banknotow euro.

    Tylko co z towarem robić?

    > Sie sprawdzi. Jak konflikt duzy a zdolasz wyjechac ze zlotem do
    > Szwajcarii, to sie okaze, ze cena zlota wlasnie wzrosla.

    "Jak zdołam" - złotem za bilet nie zapłacę - walutą - owszem.

    > Gdzie wzgardzili zlotem ?

    Polecam historię II wojny światowej.

    > No chyba, ze sie zabezpieczą i "zlotowek nie wymieniamy", albo kurs
    > nagle spadnie dwukrotnie.

    Tak jak Ty zakładasz przechowywanie oszczędności w złocie, tak ja w
    walucie. Zatem po blokadzie wymiany PLN kurs USD wzrośnie, a ja będę
    posiadał owe $.

    > A jak konflikt powazny ... zainwestowac zdalnie w certytfikaty zlota.
    > Szwajcarskie :-)

    Dobra okazja do straty. Szczególnie, iż w naszych warunkach należy się
    obawiać wschodu. Tam złota pod dostatkiem. USD, EUR czy CHF
    niekoniecznie... Pewnie dlatego po wybuchu konfliktu Rosja-Ukraina złoto
    poszło w dół, waluty w górę.

    > Nie tak znowu duzo, bo USA wcale nie tak chetnie ich wpuszczaly.

    " Znaczna część społeczności wyemigrowała i z 522 tys. żydowskich
    mieszkańców Niemiec w styczniu 1933, na początku II wojny światowej żyło
    w kraju 214 tysięcy." - za Wikipedią. Czyli ponad połowa wyjechała.
    Tajemnicą Poliszynela jest, iż to była ta zamożniejsza połowa.

    > Poza tym w razie konfliktu banki danego kraju bardzo szybko staja sie
    > izolowane ...

    Wątpliwe. Raczej chodzi o deprecjację waluty. Przykładowo przed
    17.09.1939 za 1 złotówkę można było dostać 3 ruble. Weszli Rosjanie i
    ustalili kurs 1:1. Rzecz jasna PLN i RUB przestały być coś warte.
    Podobnie jak złoto nie nęciło z uwagi na podaż w ZSRR, natomiast w cenie
    były waluty... A może - szanowny zwolenniku złota - wzorem starych
    sowieckich czasów skarbonkę na złoto zainstalujesz sobie w paszczy?
    Czemu nie - złote zęby swego czasu to był całkiem wyraźny trend w PRL i
    wcześniej.

    > A przypomnij sobie Grecje - nawet wojny nie bylo, a rzad ograniczyl
    > wyplaty w bankach i bankomatach.

    A to ma się jakoś do dyskusji?
    Dla odmiany Szwajcarzy 5 lat temu w referendum odrzucili powiązanie CHF
    ze złotem.

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Szwajcarskie-refere
    ndum-szanse-i-konsekwencje-7225064.html

    > I chyba musial ograniczyc przelewy zagraniczne ...

    Wątpliwe. Dziś też możesz powiedzieć, że wypłaty są ograniczone, bo
    zazwyczaj pow. 20.000 zł w gotówce trzeba awizować. Bankomat też nie
    wypluje dowolnej ilości (limit na karcie). Nie mówiąc o dewizach. Tu
    wypłata od 1000$ jest awizowana (np. w PKO BP - największym banku, choć
    w części od 2000$). Innymi słowy różnej maści ograniczenia niekoniecznie
    wynikają z faktu, iż w danym kraju jest kryzys/wojna i że mają coś
    wspólnego z przelewami.