  • 11. Data: 2005-01-06 13:11:57
    Temat: Re: rozliczenie visy w $
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Dzięki za odpowiedzi, faktem jest że jakimś cudem przeoczyłem, że
    > rozliczenia są w Euro a nie $, a regulaminu niestety nie mam przy sobie.

    Jeśli robisz więcej takich zakupów lub na większe kwoty w USD, to możesz np.
    zażyczyć sobie eKartę mBanku - jest rozliczana w USD. Koszt bodajże 25 zł za
    rok. Kiedyś jedna z nich dawała jeszcze -5% w merlin.pl - teraz już nie daje i
    zastanawiam się, czy z niej nie zrezygnować.

    Może mnie, czującemu pustkę w głowie na widok stron Inteligo, leniwemu ktoś
    podpowie w czym jest rozliczany guzik przy transakcjach zagramanicznych? ;-)

    Jacek

  • 12. Data: 2005-01-06 13:15:57
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-01-06, Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote:

    > No to chetnie ja zobaczymy.
    > A jeszcze chetniej dla jakiegos polskiego banku.
    Właśnie szukam i znaleść nie mogę ...Mea Culpa ..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 13. Data: 2005-01-06 13:18:39
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-01-06, Jacek <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Może mnie, czującemu pustkę w głowie na widok stron Inteligo, leniwemu ktoś
    > podpowie w czym jest rozliczany guzik przy transakcjach zagramanicznych? ;-)
    USD.

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 14. Data: 2005-01-06 13:36:39
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > USD.

    Dzięki serdeczne :-)
    Zabrzmiało to jak wyrok dla eKarty. Jak nie zapomnę i się zmieszczę w terminie
    45 dni (a dlaczego nie 365?) przed upływem ważności posiadanej karty, to
    podziękuję.

    BTW #1:
    co mnie najbardziej wkurza w tandemie Opera-Inteligo? Gesty.
    Tak mi weszło w krew, że się cofam do poprzedniej strony przez delikatny ruch
    myszką, że średnio co 30 sekund muszę się logować ponownie :-(
    I dlatego swoje miliony trzymam gdzie indziej.

    BTW #2:
    w najnowszej Polityce (czy tylko?) jest piękna reklama banku BPH: "Wchodzimy w
    2005 rok jako lider", czy cóś podobnego. I faktycznie wymienione są wszystkie
    9534 nagrody, które ten znakomity (Bartol - czepiasz się) bank dostał w ostatnim
    roku. Mnie najbardziej urzekła nagroda za najbardziej biało-niebieską stronę do
    logowania - jeśli sie mylę, niech ktoś mnie poprawi - późno już było. Czyż nie
    wzruszająca historia?

    Jacek

  • 15. Data: 2005-01-07 12:52:59
    Od: f...@y...com

    > Właśnie szukam i znaleść nie mogę ...Mea Culpa ..

    I chyba raczej nie znajdziesz... ale przynajmniej uczciwie o tym informuja:

    At the time of the purchase, the cardholder's bank, merchant and/or Visa do not
    know the exact exchange rate that will apply because it will not be set until
    the transaction is submitted to Visa for processing.

    http://www.visa-asia.com/tips/foreign_currency.shtml

  • 16. Data: 2005-01-07 18:05:22
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Jacek napisał:
> [...]
    > ruch myszką, że średnio co 30 sekund muszę się logować ponownie :-(
    > I dlatego swoje miliony trzymam gdzie indziej.

    Aż mi się ne chce wierzyć, że w tej "super-hiper-bijącej na głowę IE"
    przeglądarce nie da się wyłączyć gestów. W Firefoksie można włączać i
    wyłączać działanie gestow.

    K.

  • 17. Data: 2005-01-07 18:17:00
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Krystek napisał(a):

    > Aż mi się ne chce wierzyć, że w tej "super-hiper-bijącej na głowę IE"
    > przeglądarce nie da się wyłączyć gestów.

    I słusznie, że Ci się nie chce, bo oczywiście w Operze można wyłączyć gesty.

    Pozdrawiam!

  • 18. Data: 2005-01-07 18:24:24
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> napisał(a):

    > Aż mi się ne chce wierzyć, że w tej "super-hiper-bijącej na głowę IE"
    > przeglądarce nie da się wyłączyć gestów.

    A po co wyłączać? Wystarczy nie używać :-)
    "super-hiper-bijącej na głowę IE" - popatrz, to nawet nie wiedziałem, czego
    używam :-) A kosztowała tylko ~35 zł - polecam.

    > W Firefoksie można włączać i
    > wyłączać działanie gestow.

    A to a'propos czego? Bo nie za bardzo kumam...
    Coś mi się zdaje, że kolega chce jakąś wojenkę rozpętać, ale to raczej nie ze
    mną - w tych sprawach ufam tylko Łysemu.
    I proponuję jeszcze raz przeczytać mojego poprzedniego posta - wina leży w
    moich przyzwyczajeniach, a nie po stronie Inteligo, Opery, Billa Gatesa i
    patentów na oprogramowanie.

    Pozdrawiam cokolwiek zdziwiony
    Jacek

  • 19. Data: 2005-01-07 18:55:17
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Jacek napisał:

    > A po co wyłączać? Wystarczy nie używać :-)
    > "super-hiper-bijącej na głowę IE" - popatrz, to nawet nie wiedziałem,
    > czego używam :-) A kosztowała tylko ~35 zł - polecam.

    No i nie używam. Przetestowałem, źle działała na moim systemie. Jak się
    zawieszała to z całym systemem. Gdybym najpierw zapłacił a potem się
    okazało, że działa jak działała to bym się dopiero wk...ił.

    > A to a'propos czego? Bo nie za bardzo kumam...
    > Coś mi się zdaje, że kolega chce jakąś wojenkę rozpętać, ale to raczej
    > nie ze mną - w tych sprawach ufam tylko Łysemu.

    A propos niczego. Podałem tylko przykłada, że w FF, który takze ma
    obsługę gestów - da się to wyłączyć. I zdziwiłby mnie fakt, gdyby się
    nie dało. Podcasz testów Opery nie używałem gestów, bo mi nie odpowiada
    taki sposób nawigowania po stronach.

    A ufaj Łysemu i komu chcesz jeszcze - ja bym w każdym razie nie ufał
    produktowi, który ma problem z "beginem" ;-) Użyj M2 do newsów to
    zrozumiesz.

    > I proponuję jeszcze raz przeczytać mojego poprzedniego posta - wina leży
    > w moich przyzwyczajeniach, a nie po stronie Inteligo, Opery, Billa
    > Gatesa i patentów na oprogramowanie.

    IMHO to raczej dobrze, że bank tak dba o bezpieczeństwo i nie powoduje
    zapamiętania poprzedniej strony w cache, po prostu wg mnie korzystając
    ze stron bankowych trzeba bardziej uważać co się robi. Tylko do siebie
    miałem pretensje, kiedy wklejałem numer rachunku (login) i na końcu
    numeru "przykleiła się" spacja i przez to miałem błędne logowanie w
    liczniku w rachunku.

    > Pozdrawiam cokolwiek zdziwiony

    Również pozdrawiam :)

    K.

  • 20. Data: 2005-01-07 19:09:58
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> napisał(a):

    > No i nie używam. Przetestowałem, źle działała na moim systemie. Jak się
    > zawieszała to z całym systemem.

    Ze dwa razy w tygodniu to mi się nie wiesza, ale wywala - nieszkodliwie. BTW:
    trzeba zmienić system, który potrafi zawiesić przeglądarka - tak by pewnie
    powiedział Łysy :-)

> [...]
    > obsługę gestów - da się to wyłączyć. I zdziwiłby mnie fakt, gdyby się
    > nie dało. Podcasz testów Opery nie używałem gestów, bo mi nie odpowiada

    De gustibus...

    > A ufaj Łysemu i komu chcesz jeszcze - ja bym w każdym razie nie ufał
    > produktowi, który ma problem z "beginem" ;-) Użyj M2 do newsów to
    > zrozumiesz.

    A jednak wojenka? :-)

> [...]
    > miałem pretensje, kiedy wklejałem numer rachunku (login) i na końcu
    > numeru "przykleiła się" spacja i przez to miałem błędne logowanie w

    A ja też do nikogo pretensji nie mam o to, że rzadko używam Inteligo.

    Jacek

    I najlepsze na koniec: Łysy używa FireFoksa :-). Na Windzie i na wszystkich 12
    dystrybucjach Linuksa, których używa :-)