  • 1. Data: 2005-01-05 23:00:44
    Temat: Zmiany cen w Poczcie - Wpłata Standard od 2,50 zł
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Poczta Polska obniża opłaty.

    Poczta Polska z dniem 10 stycznia 2005 roku obniża wysokość opłaty za
    przyjęcie wpłaty gotówkowej na rachunek bankowy. Dotychczasowa opłata
    wynosiła 0,5 % wpłacanej kwoty, lecz nie mniej niż 3,5 złotego. W praktyce
    oznaczało to stałą cenę 3,5 zł do wpłat nie wyższych niż 700 zł. Obecnie nowa
    cena wynosić będzie 2,5 zł.

    Poczta Polska przygotowała także nowy pakiet usług dla odbiorców masowych
    płatności, tym samym usprawniając i ułatwiając współpracę z tego rodzaju
    Klientami.

    Poczta Polska wprowadziła z dniem 1 stycznia 2005 roku nowe opłaty za usługi
    pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym. Generalnym założeniem przyjętym
    przy opracowywaniu Cenników usług pocztowych na 2005 rok było pozostawienie
    opłat pocztowych na poziomie cen roku 2004 oraz dostosowanie przedziałów
    wagowych do wymagań rynku i Klientów.

    Ważną informacją dla Klientów Poczty Polskiej jest likwidacja, w przypadku
    przesyłek listowych, dotychczasowego pierwszego przedziału wagowego do 20 g,
    poprzez połączenie z obecnym drugim przedziałem wagowym, tj. ponad 20 g do 50
    g i ustalenie ceny w obrocie krajowym na 1,30 dla przesyłek ekonomicznych i
    przesyłki priorytetowej 2 zł. Realnie, zatem spadnie dotychczasowa cena dla
    przesyłek listowych powyżej 20 g.

    Bez zmian pozostają ceny paczki pocztowej oraz przekazu pocztowego.

    Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów zlikwidowano podział na druki
    bezadresowe miejscowe i zamiejscowe i przyjęto ceny na poziomie
    dotychczasowego druku miejscowego. W przypadku przesyłki reklamowej
    przedziały wagowe zrównane zostały z przedziałami wagowymi przesyłek
    listowych - wprowadzono nowy, korzystniejszy przedział wagowy dla przesyłek
    reklamowych o &#8222;masie ponad 50 gramów do 100 gramów&#8221;, co dla części
    przesyłek
    stanowić będzie niższą opłatę.

    Żródło:
    http://www.poczta-polska.pl/aktualnosci.php?id=162

    Cenniki dostępne tutaj:
    http://www.poczta-polska.pl/cennik.htm

  • 2. Data: 2005-01-05 23:09:32
    Temat: Re: Zmiany cen w Poczcie - Wpłata Standard od 2, 50 zł
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > na 1,30 dla przesyłek ekonomicznych i przesyłki priorytetowej 2 zł.
    > Realnie, zatem spadnie dotychczasowa cena dla przesyłek listowych

    Lokomotywy też tanieją?

    MJ

  • 3. Data: 2005-01-05 23:26:45
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

> [...]
    > oznaczało to stałą cenę 3,5 zł do wpłat nie wyższych niż 700 zł. Obecnie

    Dalej są chyba mało konkurencyjni dla wszelkich 'moich rachunków' czy
    'unikas' lub tez prostych przelewow bankowych...

    Ale cieszy, że ktos dostrzegł te pustki w urzedach i probuje reagowac...

    MAd Hat
    ter

  • 4. Data: 2005-01-06 00:57:53
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    $$Szalony_Kapelusznik$$ <s...@w...pl> napisał(a):

    > Dalej są chyba mało konkurencyjni dla wszelkich 'moich rachunków' czy
    > 'unikas' lub tez prostych przelewow bankowych...

    Akurat w porównaniu do usług przyjmowania _wpłat_ na rachunki bankowe
    świadczonych przez banki, usługa PP jest chyba wysoce konkurencyjna, zarówno
    jeśli chodzi o cenę jaki i czas realizacji.
    Zauważ, że to co przyjmują w miarę tanio różne unikasy - jest z reguły równie
    tanio przyjmowane przez Pocztę (np. wpłaty na rachunki Tepsy, zakładów
    energetycznych, gazowni).

    > Ale cieszy, że ktos dostrzegł te pustki w urzedach i probuje reagowac...

    Ja tam w urzędach widzę zawsze kolejki :)

  • 5. Data: 2005-01-08 14:57:58
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    Dokładnie według Zarządzenia nr 133 DGPP z 29.12.2004 r.
    od 10.01.05 opłata za wpłatę standard wynosi:
    1)2,50 zł za wpłatę o kwocie nie wyższej niż 1000 zł,
    2)0,5% od kwoty wpłaty w przypadku wpłaty wyższej niż 1000 zł.

    > Dalej są chyba mało konkurencyjni

    Ale usługa "Poczta w domu" przewagę konkurencyjną Poczty zwiększa :)
    zwłaszcza że jest to usługa bezpłatna (niestety świadczona lokalnie)
    http://www.poczta.katowice.pl/listonosz/listonosz.ht
    ml