  • 31. Data: 2015-09-17 10:50:28
    Temat: Re: pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu środa, 16 września 2015 17:44:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > A jak klient BZ wyplaca z bankomatu BZ za pomoca karty visa czy MC, to
    > organizacja cos pobiera ?
    >
    > Bo pisze sie, ze te ruchy kreca sie obecnie wokol oplat za bankomaty

    Swego czasu MC jednostronnie zmniejszyla oplaty za wyplaty z bankomatow obcych -
    dzieki temu jest tyle kont z darmowymi wyplatami. Problem w tym, ze obecna stawka nie
    za bardzo pokrywa koszty utrzymania i rozwoju sieci bankomatow. Kiedy bylo tak, ze
    obcy klienci ponosili koszty utrzymania tych bankomatow (bylo 3,5 zl).
    Banki jakos sie z tym pogodzily, bo intechange za bezgotowkowe byly atrakcyjne.
    Obecnie skoro urzedowo obnizono oplaty interchange, to banki jakos chca na tych
    kartach zarabiac - stad instytucje, ktore maja duza siec bankomatow, a do tego je
    outsourceuja konkurentom, chcielyby zarobic lub przynajmniej zmniejszyc koszty
    utrzymania tych maszyn.
    Wracajac do pytania - jesli masz polaczenie bezposrednie ze swoim bankomatem - to
    oplat nie ponosisz lub nie ponosisz wszystkich. Ale za to zachecasz, zeby klient
    placil KK (wyzszy intechange i jeszcze mozliwa marza odsetkowa).
    To jest test - wyobraz sobie, gdyby wszystkie banki posiadajace bankomaty polaczyly
    sie w jedna siec i wprowadzily takie karty. Tu raczej chodzi o nacisk na organizacje
    na zwiekszenie tych oplat (co jest na reke bankom i sieciom ATM, a generowaloby
    koszty dla bankow bez wlasnych maszyn). Bo to jest tak, ze masz swoja maszyne i masz
    narzucone stawki.
    Generalnie interchane spadl, a oplaty ponoszone przez banki na rzecz organizacji -
    juz nie lub nie w taki sam sposob. Stad jest ten problem.

    > Ale co - to jakies specjalne karty ?

    Podstawowe pre-paidy (te z cyferkami)

  • 32. Data: 2015-09-17 11:24:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Swego czasu MC jednostronnie zmniejszyla oplaty za wyplaty z
    >bankomatow obcych - dzieki temu jest tyle kont z darmowymi wyplatami.

    Swego czasu to zauwazylem duze parcie na MC. Tzn banki koniecznie
    chcialy te karty klientom wystawic.
    MC jakies dobre promocje dla bankow mial ?
    Rozumiem ze taka oplata to dobry argument - ale np BZWBK tez parl, a
    przeciez ma wlasne bankomaty.

> [...]
    >Wracajac do pytania - jesli masz polaczenie bezposrednie ze swoim
    >bankomatem - to oplat nie ponosisz lub nie ponosisz wszystkich.

    Nie wszystkie, czy wcale ?
    Bo jesli wcale - to po co te osobne karty do bankomatow ? Gdzie tu
    zysk ?

    Chyba ze - krok do olania MC, nasze bankomaty nie obsluguja kart MC i
    wyznaczajcie sobie niskie stawki.
    A tak swoja droga - jak to "jednostronnie zmniejszyla" ? Sieci
    bankomatow maja chyba stosowne umowy, i w razie niezgody moga sie
    wypiac "tych kart nie obslugujemy" ...

    >Ale za to zachecasz, zeby klient placil KK (wyzszy intechange i
    >jeszcze mozliwa marza odsetkowa).

    Ale dochodzi GP. A odsetki mozna zarobic dajac klientowi limit
    kredytowy na koncie do karty debetowej - oczywiscie nie za darmo.

    Tak swoja droga - jesli mozesz uchylic rabka tajemnicy bankowej - jaki
    % klientow w Polsce nie splaca KK w terminie i placi te odsetki ?
    10%, 50, 90 ?

    >Podstawowe pre-paidy (te z cyferkami)

    No to w czym problem z szybka decyzja ? :-)

    J.

  • 33. Data: 2015-09-20 23:07:52
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 11:24:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > MC jakies dobre promocje dla bankow mial ?
    > Rozumiem ze taka oplata to dobry argument - ale np BZWBK tez parl, a

    Interchange - troche wyzszy dla MC World a do tego rozne promocje i ekstra pieniadza,
    etc - takie tam z kuchni bankowej. Widac po udzialach rykowych - MC konsekwencje
    zdobywa rynek, chociaz, jjakis czas temu ING przesiadl sie na Visa. Czyli
    wprowadzenie jakichs kart = dodatkowe ieniadze na promocje dla klientow - i
    wystarczy, zey dany bank/prduktowiec wskazal na dana organizacje.

> [...]
    > A tak swoja droga - jak to "jednostronnie zmniejszyla" ? Sieci
    > bankomatow maja chyba stosowne umowy, i w razie niezgody moga sie

    Organizacje nakladaja na banki tzw "mandaty" i to one okreslaja wysokosc oplat -
    cyba, ze sa to porozumienia pomiedzy bankami. Zeby nie stosowac sie do tych
    "mandatow" trzeba byloby w ogole bankomaty wylaczyc z sieci MC/Visa.

> [...]
    >
    > Tak swoja droga - jesli mozesz uchylic rabka tajemnicy bankowej - jaki
    > % klientow w Polsce nie splaca KK w terminie i placi te odsetki ?

    Z mojej wiedzy - z roznych bankow - nawet polowa. chociaz zalezy od banku. Inna
    sprawa, ze to jest polowa z aktywnych kart - znacznie mniej niz oficjalne liczby - co
    widac po liczbach z NBP - od 2009 roku konsekwentnie liczba KK spada, a zadluzenie
    czy transakcyjnosc albo pozostaje na podobnym poziomie, albo rosnie

    > No to w czym problem z szybka decyzja ? :-)

    Priorytety. a) kasa b) zasoby IT c) zasoby biznesu
    Patrzac na zysk - pre-paidy same w sobie sie nie oplacaja. PAtrzac jednak na caly
    produkt i ich funkcje edukacyjna - warto je miec.
    Z drugiej strony - tworzenie kart w banku, a zwlaszcza tych z wizerunkami CN - to
    byla fajna przygoda :)

  • 34. Data: 2015-09-21 01:41:27
    Od: n...@p...pl

> [...]
    > warto je miec. Z drugiej strony - tworzenie kart w banku,
    > a zwlaszcza tych z wizerunkami CN - to byla fajna przygoda :)

    sumując: prepaidy dla juniora inteligo będą czy ich nie będzie?
    a jeśli będą: to kiedy mogę zamówić pierwszą z nich?

  • 35. Data: 2015-09-23 10:09:38
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 01:41:30 UTC+2 użytkownik n...@p...pl
    napisał:

    > sumując: prepaidy dla juniora inteligo będą czy ich nie będzie?
    > a jeśli będą: to kiedy mogę zamówić pierwszą z nich?

    Projekt wdrozenia tych kart do Inteligo trwa. Ale to nie daje 100% gwarancji, ze te
    karty sie pojawia. Z roznych powodow, nie tylko w samym banku (patrz regulatorzy,
    dochodowosc, etc).
    Stad trudno mi odpowiedziec konkretnie kiedy kupisz :)

  • 36. Data: 2015-09-23 21:51:44
    Od: n...@p...pl

    W dniu środa, 23 września 2015 10:09:41 UTC+2 użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski
    napisał:

> [...]
    > dochodowosc, etc).
    > Stad trudno mi odpowiedziec konkretnie kiedy kupisz :)

    a czy w inteligo będzie można (podobnie jak w ipko)
    kupić taką kartę nie posiadając konta junior?

  • 37. Data: 2015-09-24 10:29:40
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu środa, 23 września 2015 21:51:47 UTC+2 użytkownik n...@p...pl napisał:
    > a czy w inteligo będzie można (podobnie jak w ipko)
    > kupić taką kartę nie posiadając konta junior?

    Tak. W sensie produktowym to jest zwykly pre-paid, ktory w regulaminie umozliwia
    przekazanie karty dziecku (posiadacz -> uzytkownik)

  • 38. Data: 2015-12-28 22:38:36
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 września 2015 10:29:44 UTC+2 użytkownik Michal 'Amra'
    Macierzynski napisał:

    > Tak. W sensie produktowym to jest zwykly pre-paid, ktory w regulaminie umozliwia
    przekazanie karty dziecku (posiadacz -> uzytkownik)

    Trochę odkopuję temat ale nurtuje mnie jedna rzecz.
    Dziecko poniżej 13 roku życia nie ma nawet ograniczonej zdolności do czynności
    prawnych.
    Po co mu taka karta?

  • 39. Data: 2015-12-28 22:40:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Macierzynski napisał:

> [...]
    >
    > Trochę odkopuję temat ale nurtuje mnie jedna rzecz.
    > Dziecko poniżej 13 roku życia nie ma nawet ograniczonej zdolności do czynności

    Brak zdolności do czynności cywilnoprawnych u <13-letniego dziecka nie
    oznacza zakazu zawierania jakichkolwiek umów.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2016-02-20 16:40:52
    Od: jurek <j...@g...com>

    Witam serdecznie.
    Czy nastąpił jakiś postęp w przygotowaniu kart do konta inteligo-junior?
    Czy ten projekt będzie w ogóle realizowany?