  • 1. Data: 2014-08-02 10:49:21
    Temat: Podwyzszenia limitow KK
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Czesc,
    powiedzcie czy cos sie ostatnio zmienilo w podejsciu bankow do podnoszenia
    limitow na KK?

    Raiffeisen automatycznie podniosl mi limit o 100%, ale liderem jest
    Millennium, ktore 2 razy w tym roku zaproponowalo mi podniesienie limitu w
    aplikacji mobilnej w sumie o 500%.

    Swoja droga proces podnoszenia limitu w Millennium bardzo mi sie podoba,
    wystarcza 3 klikniecia i limit sie odswieza :). W mBanku trzeba uzupelniac
    dane, a Raiffeisen wymaga zlozenia oswiadczenia, ze sie nie chce
    podwyzszenia, wiec Mille jest optymalny, bo samemu sie podejmuje decyzje o
    zwiekszeniu limitu, a natrudzic przy tym sie nie trzeba ;).

    MK

  • 2. Data: 2014-08-02 11:01:00
    Temat: Re: Podwyzszenia limitow KK
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 10:49:21 +0200, MK napisał(a):
> [...]
    >
    > Raiffeisen automatycznie podniosl mi limit o 100%, ale liderem jest
    > Millennium, ktore 2 razy w tym roku zaproponowalo mi podniesienie limitu w

    A patrzyles w tabele oplat ? Moze tam sie kryje rozwiazanie :-)

    No chyba ze masz strasznie maly, i bank ocenia ze za malo zarobi :-)

    J.

  • 3. Data: 2014-08-02 11:35:50
    Od: MK <m...@g...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:

    > A patrzyles w tabele oplat ? Moze tam sie kryje rozwiazanie :-)
    >
    > No chyba ze masz strasznie maly, i bank ocenia ze za malo zarobi :-)

    Hm, jestem tzw. 'transaktorem' i splacam calosc w gp, wiec nie
    bardzo widze przestrzen na zarabianie banku poza interchange. nie
    wykorzystuje tez 100% limitu aby mogli liczyc na wzrost wartosci
    transakcji.
    To czy limit jest maly czy duzy to subiektywna ocena. Dla mnie
    wystarczajacy :)

    --
    MK

  • 4. Data: 2014-08-02 12:11:04
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-08-02 11:35, MK pisze:

> [...]
    > transakcji.
    > To czy limit jest maly czy duzy to subiektywna ocena. Dla mnie

    Citi też podnosił ostatnio. Nie były to aż tak znaczące kwoty, ale jednak.
    W moim przekonaniu jest to po prostu zachęta do wydawania, skoro jest
    większy limit, czasami przypomnienia, że ktoś ma kartę (bywa, iż
    użytkownik ma na zasadzie żelaznej rezerwy), czy też wreszcie PR-u (oto
    bank indywidualnie zajął się Twoimi finansami). Zysk może polegać na
    próbie wciśnięcia kredytu, jakiegoś innego produktu, prowizji od
    transakcji czy wreszcie naciągnięcia Ciebie na przekroczenie GP. Ty się
    akurat pilnujesz, ale różne bywają okoliczności życia - przy zmasowanej
    akcji - na co wygląda - wystarczy, że co 100 osoba da się naciąć na coś
    tam i zysk banku drastycznie rośnie.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-08-02 16:32:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 11:35:50 +0200 (CEST), MK napisał(a):

    > Hm, jestem tzw. 'transaktorem' i splacam calosc w gp, wiec nie
    > bardzo widze przestrzen na zarabianie banku poza interchange.

    Wystarczy, tez spory pieniadz

    A ze ic spadlo, to musza podniesc obroty :-)

    >nie wykorzystuje tez 100% limitu aby mogli liczyc na wzrost wartosci
    >transakcji.

    Moze licza ze jednak zaczniesz.

    > To czy limit jest maly czy duzy to subiektywna ocena. Dla mnie
    > wystarczajacy :)

    Subiektywna, ale jak masz mniejszy niz srednia to nalezy podniesc, jak
    masz mniejszy od zarobkow to nalezy podniesc, a jak wiekszy od
    zarobkow to najlepiej wpedzic w dlugi :-)

    J.

  • 6. Data: 2014-08-02 17:18:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Wystarczy, tez spory pieniadz
    >
    > A ze ic spadlo, to musza podniesc obroty :-)

    Drogą do podniesienia obrotów mogłoby być zmniejszenie zbójeckiej marży
    walutowej. Ok. 5% to chyba przesada? Efekt jest taki, że jeśli tylko się
    da, to nikt rozsądny ich kart nie używa za granicą.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2014-08-02 18:14:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Aug 2014 17:18:49 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Drogą do podniesienia obrotów mogłoby być zmniejszenie zbójeckiej marży
    > walutowej. Ok. 5% to chyba przesada?

    A owszem, szczegolnie teraz w czasie komputerow i globalnych gield.
    Kompletnie nieuzasadniona oplata..

    > Efekt jest taki, że jeśli tylko się
    > da, to nikt rozsądny ich kart nie używa za granicą.

    Ale
    a) kantory pobieraja podobna prowizje, a internetowe to niedawny
    wynalazek,
    b) jakos trzeba na kliencie zarobic, fakt, 2% brzmi lepiej :-)
    c) klient jak karte wybiera, to sie na to nie patrzy,
    d) my to jakis 0.00nic rynku, a np w strefie Euro nie ma problemu

    e) znajomy Niemiec ma ichnia karte z 0% za przewalutowanie. Sie da.

    J.

  • 8. Data: 2014-08-02 19:30:27
    Od: S <a...@w...pl>

    > Drogą do podniesienia obrotów mogłoby być zmniejszenie zbójeckiej marży
    > walutowej. Ok. 5% to chyba przesada? Efekt jest taki, że jeśli tylko się
    > da, to nikt rozsądny ich kart nie używa za granicą.

    W ubiegłym tygodniu byłem w Szwecji. Płaciłem kartą Getina i Millenium.
    Pierwszy rozliczył koronę po 0,46 grosza, zaś drugi 0,47. W tym samym
    czasie kurs kantorowy 0,45. Co ciekawe - w kantorze szwedzkim kursy były
    gorsze niż w PL (także dolarów i euro). Rzekłbym, iż jeśli ktoś nie
    planuje baaardzo dużych zakupów to jak najbardziej warto kupować kartą.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-08-03 17:16:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > gorsze niż w PL (także dolarów i euro). Rzekłbym, iż jeśli ktoś nie
    > planuje baaardzo dużych zakupów to jak najbardziej warto kupować kartą.

    a tak z ciekawości: gdzie widziałeś możliwość wymiany złotówek na
    lokalną walutę po kursie lepszym niż w polskim kantorze?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2014-08-03 19:50:46
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-08-03 17:16, RobertS pisze:
    > a tak z ciekawości: gdzie widziałeś możliwość wymiany złotówek na
    > lokalną walutę po kursie lepszym niż w polskim kantorze?

    Nie korzystam zwykle z kantorów, więc niewiele Ci powiem w tej kwestii.
    Miałem przy sobie jednak także euro. Mimo wszystko - według moich
    obliczeń - lepiej było wymienić pln.

    --
    Pozdrawiam