  • 1. Data: 2014-08-03 09:19:59
    Temat: Kiedy warto refinansowac kredyt?
    Od: b...@g...com

    Dzień Dobry,
    JAk w excelu, lub inną drogą, łatwo przeliczyć kiedy warto refinansować kredyt?
    Sytuacje bywają różne i nie zawsze jest to oczywiste.
    Na przykład;
    -pojawia się możliwość, że posiadając kredytowanie na 10 lat na poziomie około 5%
    będzie możliwość uzyskania kredytu z oprocentowaniem 3% ALE tylko na 5lat
    Nie ma opłaty za wcześniejszą spłatę w obydwu przypadkach.
    Są prowizje za uruchomienie, oprocentowanie obydwóch kredytów jest oparte o Wibor3M
    Oczywiście kredyt 10 letni jest spłacany co miesiąc, kredyt z oprocentowaniem 3% może
    być rozłożony inaczej.
    Myślę nawet o tym, żeby tańszym spłacić bieżące raty droższego kredytu, ustanowić
    jedną spłatę na koniec tańszego, i przez te 5 lat tak jakby opłacać tylko odsetki od
    obydwóch kredytów i wtedy są możliwe 3 warianty i je jakoś sprawnie chciałbym
    przeliczyć;
    -uda się wszystko zebrać i spłacić po 5latach,
    -uda się częściowo spłacić to po 5latach, a reszta trzeba będzie refinansować,
    -całość refinansować,
    może taka analiza da mi inny sensowny scenariusz?

  • 2. Data: 2014-08-03 11:00:08
    Temat: Re: Kiedy warto refinansowac kredyt?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Aug 2014 00:19:59 -0700 (PDT), b...@g...com
> [...]
    będzie możliwość uzyskania kredytu z oprocentowaniem 3% ALE tylko na 5lat

    ALE ?
    Im nizszy % i krotszy czas, tym mniej bedzie cie to kosztowalo.
    Raczej odwrotnie - lepszy kredyt 5% na 5 lat czy 3% na 10 lat ?
    Albo np: lepiej wziac 220tys kredytu hipotecznego 4% na 20 lat,
    czy 200 hipotecznego i 20 gotowkowego na 10% i 2 lata

    tylko ze dalej dochodzi wiecej czynnikow do "warto"
    -czy cie stac na wieksze raty,
    -czy warto sie teraz zabijac wysokimi ratami, czy lepiej np teraz na
    fajne wakacje pojechac czy miec oszczednosci na emeryturze :-)
    -inflacja i mozliwosci inwestowania - te niby zaoszczedzone pieniadze
    moga sie okazac strata ...
    -bezpieczenstwo finansowe na niespodzianki - np prace stracisz.
    -no i do tych kredytow rozne dodatkowe oplaty moga byc..

    Tak czy inaczej - Excel pomoze, ale sam musisz wiedziec na czym ci
    zalezy.

    > Są prowizje za uruchomienie, oprocentowanie obydwóch kredytów jest oparte o Wibor3M
    > Oczywiście kredyt 10 letni jest spłacany co miesiąc, kredyt z oprocentowaniem 3%
    może być rozłożony inaczej.

    Banki raczej lubia co miesiac. Klienci zazwyczaj tez.

    > Myślę nawet o tym, żeby tańszym spłacić bieżące raty droższego
    > kredytu, ustanowić jedną spłatę na koniec tańszego, i przez te 5
    > lat tak jakby opłacać tylko odsetki od obydwóch kredytów

    Nie bardzo rozumiem - chcesz dwa razy odsetki i koszta placic ?

> [...]
    > -uda się wszystko zebrać i spłacić po 5latach,
    > -uda się częściowo spłacić to po 5latach, a reszta trzeba będzie refinansować,

    Wariantow to jest cala masa, tylko ze
    -z bankami sie zle negocjuje jak czlowiek przymuszony,
    -za kazda operacja oplaty ...

    J.

  • 3. Data: 2014-08-03 16:17:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Na przykład;
    > -pojawia się możliwość, że posiadając kredytowanie na 10 lat na poziomie około 5%
    będzie możliwość uzyskania kredytu z oprocentowaniem 3% ALE tylko na 5lat

    a jakie będą koszty refinansu kredytu?

    > Nie ma opłaty za wcześniejszą spłatę w obydwu przypadkach.

    to kredyty gotówkowe czy hipoteczne?

    > Są prowizje za uruchomienie, oprocentowanie obydwóch kredytów jest oparte o Wibor3M
    > Oczywiście kredyt 10 letni jest spłacany co miesiąc, kredyt z oprocentowaniem 3%
    może być rozłożony inaczej.

    inaczej czyli jak?

> [...]
    > -całość refinansować,
    > może taka analiza da mi inny sensowny scenariusz?

    a może ten kredyt na 10 lat spłać w 5 i to co zostanie refinansuj?

    ciężko określić co się bardziej opłaca, bo nie wiadomo jakie masz te
    kredyty...i kto kredytuje z marżą 0,3%???

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2014-08-03 18:44:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 03 Aug 2014 16:17:42 +0200, RobertS napisał(a):

    > ciężko określić co się bardziej opłaca, bo nie wiadomo jakie masz te
    > kredyty...i kto kredytuje z marżą 0,3%???

    Pewnie jakiś Jeremie lub w tych okolicach.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2014-08-03 19:02:31
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Pewnie jakiś Jeremie lub w tych okolicach.

    to wtedy nie kredyt tylko pożyczka, bo to nie bank

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2014-08-03 23:15:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 03.08.2014 09:19, b...@g...com pisze:

> [...]
    > Oczywiście kredyt 10 letni jest spłacany co miesiąc, kredyt z oprocentowaniem 3%

    Co to znaczy "rozłożony inaczej"? Swoją drogą te 3% brzmi podejrzanie -
    to jest oprocentowanie na poziomie całkiem przeciętnych produktów
    oszczędnościowych (jeśli mówimy o złotówkach).

    Podejrzewałbym dużą ilość "drobnego druczku"

    Poza tym policzmy... Zakładając brak jakichkolwiek prowizji, ukrytych
    opłat itepe 5% na 10 lat przy np. 100kPLN kredytu daje ratę równą na
    poziomie 1060,66 PLN i koszt kredytu na poziomie 27'275,55 PLN

    Drugi wariant daje bardzo zachęcający koszt 7'812,15 PLN ale rata wynosi
    prawie drugie tyle - konkretnie 1796,87 PLN.

    Jeśli masz dochód na tyle pewny i na tyle wysoki, że prawie 750 PLN
    miesięcznie dodatkowych wydatków to dla ciebie pikuś, którego nie
    odczujesz - można pomyśleć, jeśli nie ma jakichś ukrytych haczyków.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 7. Data: 2014-08-04 11:39:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 03 Aug 2014 19:02:31 +0200, RobertS napisał(a):

    > to wtedy nie kredyt tylko pożyczka, bo to nie bank

    Nie byłbym taki pewny, czy autor zna różnicę, jeśli chce spłacać odsetki z
    kredytu odsetkami z pożyczki :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2014-08-04 21:04:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie byłbym taki pewny, czy autor zna różnicę, jeśli chce spłacać odsetki z
    > kredytu odsetkami z pożyczki :)

    autora niet, napisal i zniknął

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2014-08-04 21:48:42
    Od: b...@g...com

    Autor jest, z dużą uwagą czyta, co koledzy piszą.
    Sytuacja jest teoretycznie dość prosta;
    jest duży kredyt powiedzmy na 5,2% na powiedzmy 10 lat(czy 15lat)
    jest możliwość uzyskania kredytu na mniejszą kwotę na 3,2% ale TYLKO na 5lat
    prowizje i zabezpieczenia są takie same więc pomijalne;
    jest/była prowizja wejścia około 1,4 i nie ma prowizji od wcześniejszej spłaty - w
    przypadku obydwóch kredytów, tego większego, który już jest i tego mniejszego, który
    być może, jeśli by się na niego zdecydować.

    Pytanie jest takie, czy się opłaci na 5 lat spłacić droższy tańszym?
    a może jak ktoś sugerował jest sens spłacić tańszym końcówkę droższego jeśli dało by
    radę spłacać więcej rocznie?

  • 10. Data: 2014-08-05 00:48:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Aug 2014 12:48:42 -0700 (PDT), b...@g...com
> [...]
    być może, jeśli by się na niego zdecydować.

    > Pytanie jest takie, czy się opłaci na 5 lat spłacić droższy tańszym?

    Co za pytanie, oczywiscie sie oplaci ... ale
    a) czy cie stac na wyzsze raty i czy bedzie cie stac przez kolejne 5
    lat,

    b) czy sie nie zarzniesz finansowo, bo owszem, bardzo sie oplaci, ale
    dopiero za 6 lat.

    c) wszystko dobrze przeczytales ? Niewiarygodnie niski ten kredyt.

    d) nadwyzke rat mozna ulokowac na 3-5%, i w ten sposob zmniejszyc
    koszt drozszego kredytu, a zapewnic sobie swobode finansowa.

    > a może jak ktoś sugerował jest sens spłacić tańszym końcówkę
    > droższego jeśli dało by radę spłacać więcej rocznie?

    Nie rozumiem ... chcesz to zrobic dopiero za 5 lat ?
    czy zrefinansowac tylko polowe ?

    J.