  • 21. Data: 2015-09-09 17:57:26
    Temat: Re: pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 września 2015 08:52:56 UTC+2 użytkownik n...@p...pl napisał:
    > To nie jest dochodowy produkt.
    > Decyzje nie zostaly jeszcze podjete.
    >
    > czy tzn. że prepaidy będą tylko w ipko
    > oraz że za kilka lat "naturalnie" znikną
    > gdy skończą się daty ważności obecnie
    > sprzedawanych prepaidów?!

    Trudno mi powiedziec.
    Z jednej strony mamy taką sytuację:
    http://www.cashless.pl/raporty/540-karty-przedplacon
    e-ii-kw-2015-r-raport-cashless

    Z drugiej mamy ścięcie przychodów interchange.

    W ofercie PKO Junior karta ma przede wszystkim charakter edukacyjny, wiadomo kto jest
    właścicielem, etc. Nie ma zatem żadnych zakusów, żeby produkt likwidować z oferty, co
    jednak nie oznacza, że jest chęć go rozwijać.

    Jeśli okaże się, że w Inteligo zakłada się sporo Juniorów - to klienci sami
    zagłosują, żeby wdrożyć tam te karty :)

  • 22. Data: 2015-09-14 16:02:41
    Od: n...@p...pl

    > Jeśli okaże się, że w Inteligo zakłada się sporo
    > Juniorów - to klienci sami zagłosują,
    > żeby wdrożyć tam te karty :)

    postulowałbym odwrócić tę zależność przyczynowo-skutkową:
    tzn. zaoferować karty prepaid z nadzieją na wzrost liczby
    zakładanych Juniorów.

    nauczenie dziecka że można nawet za gumę do żucia zapłacić
    kartą będzie (w dłuższej perspektywie) opłacalne dla banku!

  • 23. Data: 2015-09-14 16:43:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >nauczenie dziecka że można nawet za gumę do żucia zapłacić
    >kartą będzie (w dłuższej perspektywie) opłacalne dla banku!

    A jak z prowizjami od platnosci karta ?
    Bo jesli jest tam jakas oplata minimalna, to sprzedawcy szybko naucza
    dzieci, ze za gume nie mozna ...

    J.

  • 24. Data: 2015-09-14 17:18:49
    Od: n...@p...pl

    W dniu poniedziałek, 14 września 2015 16:43:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A jak z prowizjami od platnosci karta ?
    > Bo jesli jest tam jakas oplata minimalna, to sprzedawcy szybko naucza
    > dzieci, ze za gume nie mozna ...

    to dzieciak poleci z kartą do biedronki lub netto
    gdzie są dostępne płatności kartowe nawet malutkie

  • 25. Data: 2015-09-14 18:26:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >to dzieciak poleci z kartą do biedronki lub netto
    >gdzie są dostępne płatności kartowe nawet malutkie

    Problem ten sam - nie wiem co tam biedronka podpisala w umowie, ale
    jak sie zorientuje, ze doplaca do interesu, to sie pojawi napis
    "malolatow nie obslugujemy" :-)
    Chyba, ze sie nie zorientuje - na razie ludzie tam wieksze zakupy
    robia, to sie moga schowac takie transakcje.

    J.

  • 26. Data: 2015-09-14 20:29:19
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2015 18:27:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Chyba, ze sie nie zorientuje - na razie ludzie tam wieksze zakupy
    > robia, to sie moga schowac takie transakcje.

    Na ten moment transakcje ponizej 50 zl (w zaleznosci od banku - akurat pozycja PKO
    Banku Polskiego jest tu dobra - co mozna bylo przeczytac w mediach ostatnio) to dla
    banku koszt. Interchange z takiej platnosci to 10 lub 15 groszy (dla kredytowek).
    Dodajac do tego koszty procesowania i rozliczenia z oerganizacji platniczej - to bank
    wychodzi na zero - a im nizsza kwota tym bardziej staje sie... platnikiem netto.
    O ile przecietny uzytkownik srednia transakacje ma wyzsza (mozna zobaczyc po danych
    NBP), to juz dziecko tak nie bedzie.

    Konta sa za free i klienci za bardzo nie chca placic nawet tych 15 zl za karte (do 4
    lat waznosci - brak innych oplat). Stad tez napierw czekamy ile zalozy sie kont w
    Inteligo - potem nalozymy na to nasycenie kartami na bazie duzego banku i bedzie
    decyzja czy wdrazac :)

    Interchange niezle jednak namieszal na rynku. Nawet dla naszego banku, gdzie
    produkcje mamy u siebie, jest eService i skala dzialania. Prawda jest taka, ze za
    chwile banki przestana inwestowac w nowosci - chyba,ze klienci zaczna wiecej placic i
    beda uwazac platnosc za duza przewage konkurencyjna banku. Wowczas beda inwestycje -
    ale nie dla samych platnosci ale dla ROR i retencji.

    Trzeba tez pamietac, ze bankowcy HCE teraz zyja. :)

  • 27. Data: 2015-09-14 22:17:19
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-09-14 o 20:29, Michal 'Amra' Macierzynski pisze:
    > Trzeba tez pamietac, ze bankowcy HCE teraz zyja. :)

    Zawsze to ciut większy sens niż BLIK :)
    Niewiele lepiej, ale lepiej ;)

  • 28. Data: 2015-09-15 13:50:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski" napisał w wiadomości

> [...]
    >tego koszty procesowania i rozliczenia z oerganizacji platniczej - to
    >bank wychodzi na zero - a im nizsza kwota tym bardziej staje sie...

    Z tym kosztem to chyba nie calkiem tak, bo to komputery robia.
    Owszem, szybki komputer kosztuje, szybkie lacza kosztuja, ...

> [...]
    >czekamy ile zalozy sie kont w Inteligo - potem nalozymy na to
    >nasycenie kartami na bazie duzego banku i bedzie decyzja czy wdrazac

    To chyba tez inna skala - wdrozyc karty w ogole, a wdrozyc je do nowej
    kategorii kont.

    No chyba, ze bank profilatkycznie nie chce sie wiklac w karty, ktore
    beda gumy kupowaly :-)

> [...]
    >Prawda jest taka, ze za chwile banki przestana inwestowac w nowosci -
    >chyba,ze klienci zaczna wiecej placic i beda uwazac platnosc za duza

    ale czy klienci chca tych tajemniczych nowosci ?
    Bezplatne wszystkie bankomaty - tego to chce, choc rzadko korzystam
    :-)

    J.

  • 29. Data: 2015-09-16 17:31:40
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 września 2015 13:50:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Z tym kosztem to chyba nie calkiem tak, bo to komputery robia.
    > Owszem, szybki komputer kosztuje, szybkie lacza kosztuja, ...

    Organizacje ustawiaja stawki i sa jakie sa :) A niby dlaczego BZ WBK wprowadza karte
    bankomatowa i wszystkie te inne ruchy sektora bankowego sie dzieja? :)

    > To chyba tez inna skala - wdrozyc karty w ogole, a wdrozyc je do nowej
    > kategorii kont.
    >
    > No chyba, ze bank profilatkycznie nie chce sie wiklac w karty, ktore
    > beda gumy kupowaly :-)

    Na dzisiaj moge powiedziec, ze jest duze prawdopodobienstwo, ze te karty beda. Nie
    wiem na kiedy dojada. Zobaczymy :)

  • 30. Data: 2015-09-16 17:44:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Organizacje ustawiaja stawki i sa jakie sa :)
    >A niby dlaczego BZ WBK wprowadza karte bankomatowa i wszystkie te
    >inne ruchy sektora bankowego sie dzieja? :)

    A jak klient BZ wyplaca z bankomatu BZ za pomoca karty visa czy MC, to
    organizacja cos pobiera ?

    Bo pisze sie, ze te ruchy kreca sie obecnie wokol oplat za bankomaty

    Ale co - to jakies specjalne karty ?

    J.