  • 11. Data: 2011-01-24 09:51:50
    Temat: Re: przewalka z OFE cd.
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:ihjgj6$e93$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Właśnie niezmiernie mnie ciekawi czy uczestnicy systemu "łykną" tę
    > destrukcję. Czy w ogóle zwrócą na to uwagę, że coś się dzieje nie tak, czy
    > też da się im wmówić, że wszystko odbywa się w najlepszym porządku i dla
    > ich dobra. Ciekawy eksperyment socjotechniczny został uruchomiony.

    Czy uczestnicy systemu OFE po tylu latach nadal wierzą, że korzystając z OFE
    będzie ich stać na coroczne "wczasy po palmami" ?
    Może jednak dotarło do nich, ze OFE wymyślono dla dobra rządzących, a nie
    dla gawiedzi?
    Czy ktokolwiek liczył ile w potencjalnie wypłacanej emeryturze ma
    stanowić część pochodząca z OFE i jakie będzie miało znaczenie przynależenie
    do OFE
    mającego najlepszy wynik a nie najgorszy?

    Uważam, że OFE to takie samo zagrabienie pieniędzy, jak wiele innych, z
    którymi na co dzień mamy do czynienia. Umiesz liczyć licz na siebie, a nie
    na OFE czy ZUS. Oni dadzą ochłapy Czy ZUS da mi 0zł czy 500, a OFE 0 czy 30
    wisi mi.

  • 12. Data: 2011-01-24 10:00:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości grup

    > Oni dadzą ochłapy Czy ZUS da mi 0zł czy 500, a OFE 0 czy 30
    > wisi mi.

    Widzisz, to się tak łatwo pisze w Internecie. Idę o zakład, że będzie za 15
    lat mnóstwo ludzi, którym właśnie tych pięciuset złotych będzie brakowało na
    jedzenie czy lekarstwa. I w najmniejszym stopniu nie będzie im to wisiało. A
    składki musieli wpłacać. A jak 1/10 społeczeństwa będzie żebrakami, to mnie
    też będzie gorzej. Więc wcale nie jest mi to obojętne, pomimo że jestem poza
    systemem.

  • 13. Data: 2011-01-24 10:16:07
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2011-01-24 10:09, RobertS pisze:

    > nie wierzę, że państwo nasze zapewni mi jakąś godną emeryturę, te
    > wszystkie ZUSy, OFE itp...traktuję jak parapodatki, z których być może
    > nic nigdy nie będę miał (a płacić na nie muszę), dlatego zbieram kasę
    > "na potem" samodzielnie
    > bez oglądania się na kogokolwiek

    też coś tam ciułam w IKE
    i tak się zastanawiam czy ta ulga podatkowa obejmie również IKE czy
    tylko ten nowy twór nazwany IKZE??

    a przy okazji, Boni pieprzył, że IKE bez zmian... haha, a chyba właśnie
    podnieśli wiek wypłaty środków bez podatku o 5 lat!!!!

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 14. Data: 2011-01-24 10:31:33
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 10:09:02 +0100, RobertS napisał(a):

    > nic nigdy nie będę miał (a płacić na nie muszę), dlatego zbieram kasę
    No wlasnie w zasadzie nie musisz. Mozna sie ubezpieczyc poza .pl, choc
    jest to upierdliwe.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 15. Data: 2011-01-24 10:39:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-24 11:16, lolekanabolek pisze:

    > a przy okazji, Boni pieprzył, że IKE bez zmian... haha, a chyba właśnie
    > podnieśli wiek wypłaty środków bez podatku o 5 lat!!!!

    Co dokładnie się zmieniło w tej kwestii? Rzuć linkiem.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-01-24 11:07:30
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2011-01-24 11:39, Liwiusz pisze:

    > Co dokładnie się zmieniło w tej kwestii? Rzuć linkiem.

    słuchałem jednym uchem tej parodii Boniego na www.tvncnbc.pl, a że
    jestem pracy to nie mogłem się maksymalnie skupić na tych bredniach co gadał
    w każdym razie tak skumałem, ale głowy nie dam sobie uciąć na 100%

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 17. Data: 2011-01-24 11:13:25
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    On 24/01/2011 09:35, xbartx wrote:

    > tak naprawdę nie wiemy ile
    > jeszcze to OFE pożyją?

    IMHO powinni zrobic tak jak na Wegrzech - 'skasowac' OFE w calosci.

    I powiedziec wszystkim szczerze prosto w oczy:
    z ZUSu 'cos tam pewnie bedzie',
    ale najlepiej to oszczedzajcie sami, drodzy/kochani obywatele.

    --
    T.F.

  • 18. Data: 2011-01-24 11:21:58
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    .

    > A co do tej reszty w Zakładzie, solennie obiecamy, że naprawdę BĘDZIE
    > DOBRZE. :)

    "Kapitał zgromadzony na subkoncie w ZUS może być dopisywany do subkonta
    współmałżonka lub osób wskazanych w przypadku dziedziczenia - powiedział
    szef doradców premiera Michał Boni"

    Czyli dziedziczenie nie kasy, tylko wirtualnego zapisu.

    http://gospodarka.dziennik.pl/forsal/artykuly/318937
    ,boni-zapewnia-srodki-z-zus-beda-dziedziczone.html

    wiatrak

  • 19. Data: 2011-01-24 11:28:34
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 24 Sty, 10:44, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > też da się im wmówić, że wszystko odbywa się w najlepszym porządku i dla ich
    > dobra. Ciekawy eksperyment socjotechniczny został uruchomiony.

    Ja widze, ze na http://www.obronemeryture.pl/ jest juz prawie 61 tys.
    'podpisow'.
    Oczywiscie zachecam do przylaczenia sie do akcji.

    MK

  • 20. Data: 2011-01-24 11:34:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-24 12:28, MK pisze:

    > Ja widze, ze na http://www.obronemeryture.pl/ jest juz prawie 61 tys.
    > 'podpisow'.
    > Oczywiscie zachecam do przylaczenia sie do akcji.

    A co za różnica kto kradnie nasze pieniądze?

    --
    Liwiusz