  • 1. Data: 2011-01-22 19:55:05
    Temat: Czek z Morgan Stanley Smith Barney na astronomiczna kwote 20 USD
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    Dostalem czek z Morgan Stanley Smith Barney na astronomiczna kwote
    dwadziescia kilka USD. Czy w ogole jest sens go realizowac w polskim
    banku czy raczej zawsze koszty bankowe zjedza wiekszosc takiej kwoty i
    lepiej sobie zostawic na pamiatke? Na czeku pod Morgan Stanley Smith
    Barney jest napisane jeszcze Citigroup Global Markets Inc to moze Citi
    Handlowy bedzie mial najtaniej? Tam mam KK, ale jak bedzie potrzeba to i
    konto mozna otworzyc.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2011-01-22 20:13:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/22/2011 1:55 PM, Marcin wrote:
> [...]
    > Barney jest napisane jeszcze Citigroup Global Markets Inc to moze Citi
    > Handlowy bedzie mial najtaniej? Tam mam KK, ale jak bedzie potrzeba to i

    Nie masz znajomych w stanach?
    podeslij im niech go sobie w swoim banku zgarną, a tobie przy okazji
    wypłacą złotówki. Tylko niech ci powiedza co gdzie masz na czeku napisac
    i gdzie sie podpisac.
    Mozesz probówac w citi, mozesz probowac w swoim banku.
    Pytaj o inkaso czeku. zwykle "koszą" procentowo nie mniej niż xxx zł.
    Na lody ci w kazdym razie zostanie.

  • 3. Data: 2011-01-23 11:28:20
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Sat, 22 Jan 2011 20:55:05 +0100, Marcin wrote:

> [...]
    > dwadziescia kilka USD. Czy w ogole jest sens go realizowac w polskim
    > banku czy raczej zawsze koszty bankowe zjedza wiekszosc takiej kwoty i

    Spróbuj w BPH:
    http://www.bph.pl/pl/klienci_korporacyjni/rachunki/t
    ransakcje_zagraniczne/czeki_obrot_zagraniczny
    http://www.bph.pl/pl/przydatne_informacje/toip

    Prowizja 2% min 25 PLN.

    20 USD to 55 PLN, także:
    25 PLN prowizja
    30 PLN do wypłaty.

    Także nie zje większości, "tylko" prawie połowę.

    Kiedyś BPH miało ta prowizję 1% wartosci czeku jednak nie mniej niz 10 PLN.

    Poczytaj sobie:
    http://tomasz.topa.pl/realizacja-czekow-w-polskich-b
    ankach.html