  • 21. Data: 2011-01-24 11:43:51
    Temat: Re: przewalka z OFE cd.
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 12:21:58 +0100, wiatrak napisał(a):

    > Czyli dziedziczenie nie kasy, tylko wirtualnego zapisu.

    Bądź na czasie i używaj aktualnej nomenklatury - nie "wirtualnego zapisu"
    tylko subkonta ;)

    --
    xbartx

  • 22. Data: 2011-01-24 12:10:28
    Od: z <z...@g...pl>

    wiatrak pisze:

    > Czyli dziedziczenie nie kasy, tylko wirtualnego zapisu.

    A do mnie zwykłego Kowalskiego z mediów bije przekaz "Spoko będzie
    dziedziczenie".
    Sprytnie :-)

  • 23. Data: 2011-01-24 12:17:10
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 24.01.2011 10:44, MarekZ wrote:
    > Właśnie niezmiernie mnie ciekawi czy uczestnicy systemu "łykną" tę
    > destrukcję. Czy w ogóle zwrócą na to uwagę, że coś się dzieje nie tak,
    > czy też da się im wmówić, że wszystko odbywa się w najlepszym porządku i
    > dla ich dobra. Ciekawy eksperyment socjotechniczny został uruchomiony.

    W TV pojawiła się reklama obronemeryture czyli BCC, więc trochę ludzi
    się tym na pewno zainteresuje
    Marx

  • 24. Data: 2011-01-24 13:18:45
    Od: "gri" <s...@a...er>

    j.googlegroups.com...
    Ja widze, ze na http://www.obronemeryture.pl/ jest juz prawie 61 tys.
    'podpisow'.
    Oczywiscie zachecam do przylaczenia sie do akcji.

    A ja się zapytam komu to przede wszystkim służy?
    W mojej ocenie pogląd pani Fedak, ze OFE najlepiej służy zatrudnionym w OFE
    ma sens.

    Ja byłbym za likwidacją OFE. Składkę na nich sam bym wsadzał na moje
    fundusze emerytalne, może być IKE

  • 25. Data: 2011-01-24 13:44:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-24 14:18, gri pisze:

    > Ja byłbym za likwidacją OFE. Składkę na nich sam bym wsadzał na moje
    > fundusze emerytalne, może być IKE

    Nie będzie tak, ponieważ "tak, to by każdy chciał".

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-01-24 14:26:18
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > Ja widze, ze na http://www.obronemeryture.pl/ jest juz prawie 61 tys.
    > 'podpisow'.
    > Oczywiscie zachecam do przylaczenia sie do akcji.
    Wszystko pięknie, tylko dziwnie się czuję stając w obronie firm (PTE i OFE),
    które łupią mnie na prowizjach. Oczywiście uważam, że mimo wszystko OFE jest
    ciut lepsze od ZUSu, ale tylko ciut. I brakuje mi w tami liście wspomnienia
    bardziej realnych przyczyn - emerytur mundurowych i KRUSu!

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 27. Data: 2011-01-24 15:43:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:ihjvom$eak$...@n...onet.pl...

    > Nie będzie tak, ponieważ "tak, to by każdy chciał".

    Nie będzie tak także dlatego, że przecież musi być jakiś "awaryjny" odbiorca
    obligacji "w pilnej potrzebie".

  • 28. Data: 2011-01-24 16:17:54
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Widzisz, to się tak łatwo pisze w Internecie. Idę o zakład, że będzie za
    > 15 lat mnóstwo ludzi, którym właśnie tych pięciuset złotych będzie
    > brakowało na jedzenie czy lekarstwa. I w najmniejszym stopniu nie będzie
    > im to wisiało. A składki musieli wpłacać.

    ~500zł na dzis to najnizsza emerytura/renta po podatkach płatna z ZUS
    Kilka procent tego ma być z OFE
    Istnienie OFE jedynie o te kilka procent przesunie w czasie agonię ZUS i
    rewoltę.
    Kto z obecnych politykow się tym martwi? Oni już nie beda rządzić.
    Jak dozyja wieku Jaruzelskiego, to dzisiejsze niemowlaki będą żądac
    szubienicy dla dzisiejszych VIP100.

  • 29. Data: 2011-01-24 16:29:56
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-01-24 11:16, lolekanabolek pisze:

    > a przy okazji, Boni pieprzył, że IKE bez zmian... haha, a chyba właśnie
    > podnieśli wiek wypłaty środków bez podatku o 5 lat!!!!

    Wiek jest w ustawie o IKE i nic mi nie wiadomo o jej nowelizacji.

  • 30. Data: 2011-01-24 17:14:54
    Od: PiotrM <n...@n...spam.pl>

    On 24.01.2011 09:49, MarekZ wrote:
> [...]
    > wysokość limitu inwestowania w akcje to 62%, i to wcale nie od razu, bo
    > dopiero od 2020 roku. A na razie będzie on stopniowo zwiększany od
    > poziomu tych obecnych 40%, po 2,5% rocznie. Czyli nadal OFE będą
    > zmuszane do kupowania obligacji polskiego państwa za niewiele niższą
    > część środków niż obecnie. W zasadzie za taką samą część, bo co to jest
    > 2,5% mniej czy 5% mniej przy tak drastycznym zaborze przychodów. A za
    > pewien czas znowu się tę część składki znacjonalizuje, przy takiej samej
    > argumentacji jak obecnie. A z 1% składek, które pozostaną z OFE pewnie

    może się mylę, ale zapis o limicie 60% rozumiem tak, że OFE jest
    zobowiązane mieć udział w zarządzanych środkach co najmniej 60%
    obligacji. To, ile musi kupić obligacji za nadchodzące składki zależy od
    tego, jak się te składki (bieżące) mają do już zarządzanego kapitału.
    Jest różnica, czy znacząca, czy "niewiele niższa" kwota pójdzie na
    obligacje?

    uproszczony przykład:
    OFE zarządza 1000 zł.
    w ciągu roku wpłacono 100 zł.
    pytanie ile z tych 100 zł musi przeznaczyć na obligacje, jeżeli limit na
    obligacje maleje o 2 %? Pomijamy przyrost wartości akcji względem
    obligacji. Zakładamy, że inwestujemy maksymalnie w akcje.

    na starcie stan OFE: 600 zł w obligacjach, 400 zł w akcjach
    po roku musimy mieć: 0,58 * 1100 zł = 638 zł w obligacjach, 462 zł w
    akcjach (gdyby nie było zmian limitów odpowiednio 660 zł i 440 zł). Jak
    widać, 100 zł, które wpłynęło, dzielimy na 38 w obligacjach i 62 w
    akcjach (brak zmiany limitów wymuszałby odpowiednio 60 i 40)

    A co by było, gdyby przyjąć, że wpłata roczna do zarządzanych środków ma
    się jak 1 / 20?
    0,58 * 1100 zł = 609 zł w obligacjach
    0.62 * 1100 zł = 651 zł w akcjach
    czyli 18 % idzie na obligacje, 82 % na akcje.

    jeżeli się mylę w wyliczeniach, to proszę mnie poprawić

    pozdrawiam
    Piotrek