  • 41. Data: 2011-01-26 10:20:12
    Temat: Re: przewalka z OFE cd.
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.01.2011 08:49), gri wrote:

    > 1/10 dla pana, 1/10 dla wójta, 1/10 dla plebana....

    + brak wolności osobistej (dla większości chłopów),
    + brak wolności gospodarczej (np. za
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Berdyczów - "Radziwiłłowie wystarali się u
    króla Stanisława Augusta Poniatowskiego o przywilej dla Berdyczowa
    zezwalający na organizowanie w nim niezwykłej liczby dziesięciu
    jarmarków rocznie" - wyobraźcie sobie że musicie się starać u samego
    prezydenta o pozwolenie na zorganizowanie festynu raz na miesiąc)

    Naprawdę nie potrafię zrozumieć dlaczego co niektórym tak się ckni za
    tym "kiedyś".

    p. m.

  • 42. Data: 2011-01-26 10:31:41
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Naprawdę nie potrafię zrozumieć dlaczego co niektórym tak się ckni za
    > tym "kiedyś".

    Złe wspomnienia się zacierają. Zostaje imaginacja.Młodość zawsze wspomina
    się lepiej.
    Z powodu dziesięciny (niby niewielkiego podatku kościelnego) były wojny.
    Dziesięcina gdzieniegdzie w Polsce była pobierana jeszcze kilkadziesiąt lat
    temu

    Czyje to mogą być teksty:?
    "Przynieście całą dziesięcinę do spichlerza, aby był zapas w moim domu, a
    wtedy możecie Mnie doświadczać w tym - mówi Pan Zastępów - czy wam nie
    otworzę zaworów niebieskich i nie zleję na was błogosławieństwa w
    przeobfitej mierze". Obietnica ta nadal pozostaje aktualna.

    Ja i moja żona od 20 lat w ten sposób próbujemy Pana Boga; utrzymujemy się z
    darów i dziesięcin, które ludzie oddani Bogu przeznaczają na wspieranie
    pracowników organizacji misyjnych. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni Bogu za
    Jego zaopatrzenie i błogosławieństwo.

    http://www.gazetaswiecka.pl/index.php?option=com_con
    tent&view=article&id=460:dziesicina-klucz-do-bogosaw
    iestwa&catid=47:finanse&Itemid=53

    http://www.google.pl/search?q=Dziesi%C4%99cina&hl=pl
    &prmd=ivns&ei=Uvg_TZafGo7tsga37onjBA&start=10&sa=N

  • 43. Data: 2011-01-31 12:18:34
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 24 Sty, 19:09, Simple Man <c...@l...de> wrote:

    > Najsmutniejsze jest to, że większość osób w ogóle nie interesuje co się
    > dzieje z OFE i ich emeryturami. Jeszcze gorsze jest to, że ludzie nie
    > zbierają na własną emeryturę ponieważ po prostu nie mają z czego.

    Skoro są zmuszani do brania np. kredytu mieszkaniowego na wyższą
    kwotę....
    (bo przez lata przed wzięciem kredytu musieli kasę wkładać do OFE i
    innych ZUSów zamiast odłożyć więcej na wkład własny...).

  • 44. Data: 2011-01-31 12:21:01
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 24 Sty, 14:44, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie b dzie tak, poniewa "tak, to by ka dy chcia ".

    To jeszcze nic, "każdy chciałby" oszczędzać gdziekolwiek bez podatku a
    nie koniecznie na jakimś IKE.

  • 45. Data: 2011-01-31 12:33:00
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    (bo przez lata przed wzięciem kredytu musieli kasę wkładać do OFE i
    innych ZUSów zamiast odłożyć więcej na wkład własny...).
    ==============

    Takich murzynów albo żuli, to nikt nie zmusza do brania kredytu. A uczciwych
    ludzi siłą zmuszają...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 46. Data: 2011-01-31 12:34:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > Nie b dzie tak, poniewa "tak, to by ka dy chcia ".

    To jeszcze nic, "każdy chciałby" oszczędzać gdziekolwiek bez podatku a

    Na siłę bez podatku też się da. Np złoto, albo waluty.