  • 1. Data: 2011-01-24 08:49:07
    Temat: przewalka z OFE cd.
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Obecna wysokość limitu inwestycji OFE w akcje to 40%. Nowa proponowana
    wysokość limitu inwestowania w akcje to 62%, i to wcale nie od razu, bo
    dopiero od 2020 roku. A na razie będzie on stopniowo zwiększany od poziomu
    tych obecnych 40%, po 2,5% rocznie. Czyli nadal OFE będą zmuszane do
    kupowania obligacji polskiego państwa za niewiele niższą część środków niż
    obecnie. W zasadzie za taką samą część, bo co to jest 2,5% mniej czy 5%
    mniej przy tak drastycznym zaborze przychodów. A za pewien czas znowu się tę
    część składki znacjonalizuje, przy takiej samej argumentacji jak obecnie. A
    z 1% składek, które pozostaną z OFE pewnie aż 80% pozwolimy zainwestować w
    akcje.

    A co do tej reszty w Zakładzie, solennie obiecamy, że naprawdę BĘDZIE
    DOBRZE. :)

  • 2. Data: 2011-01-24 09:05:07
    Temat: Re: przewalka z OFE cd.
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 09:49:07 +0100, MarekZ napisał(a):

    (...)

    > A co do tej reszty w Zakładzie, solennie obiecamy, że naprawdę BĘDZIE
    > DOBRZE. :)

    Nie ma się już chyba co tym zbytnio ekscytować i po prostu przyjąć (tak
    jak ja zrobiłem), że te całe składki, to są ni mniej ni więcej, tylko
    wirtualne zapisy jakiś cyfr.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2011-01-24 09:09:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-01-24 10:05, xbartx pisze:
> [...]
    >
    > Nie ma się już chyba co tym zbytnio ekscytować i po prostu przyjąć (tak
    > jak ja zrobiłem), że te całe składki, to są ni mniej ni więcej, tylko

    nie wierzę, że państwo nasze zapewni mi jakąś godną emeryturę, te
    wszystkie ZUSy, OFE itp...traktuję jak parapodatki, z których być może
    nic nigdy nie będę miał (a płacić na nie muszę), dlatego zbieram kasę
    "na potem" samodzielnie
    bez oglądania się na kogokolwiek

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2011-01-24 09:09:22
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 09:49:07 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Obecna wysokość limitu inwestycji OFE w akcje to 40%. Nowa proponowana
    > wysokość limitu inwestowania w akcje to 62%, (...)

    A tak jeszcze mi się nasunęła myśl. Sprawdzał ktoś w jakie akcje
    inwestują OFE? Bo się zaraz może okazać, że większość z tych akcji, to są
    państwowe firmy, więc tak szerzej patrząc, to OFE jest przede wszystkim
    taką fajną maszynką do pobierania prowizji i nic ponad to, niestety.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2011-01-24 09:15:02
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    xbartx pisze:

> [...]
    > państwowe firmy, więc tak szerzej patrząc, to OFE jest przede wszystkim
    > taką fajną maszynką do pobierania prowizji i nic ponad to, niestety.

    Tak. Trzeba to czasem przypomnieć.

    Podobnie, jak NFI (czy ktoś jeszcze pamięta?) oraz jak to "państwo" w
    całości.
    Państwo, to nawet gorzej. To gang, mafia, która opanowała teren
    zamieszkały przez 40mln ludzi i groźbą wyciska haracz. Czy może ktoś
    potrafi wskazać jakąś istotną różnicę?
    Naiwnym, którzy chcieliby coś gadać o "wolnych wyborach i dupokracji" od
    razu odpowiadam: wybieracie i tak spośród tych, których wam podetknie
    pod nos nie-do-końca-nowa bezpieka.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-01-24 09:17:48
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Nie ma się już chyba co tym zbytnio ekscytować i po prostu przyjąć (tak
    > jak ja zrobiłem), że te całe składki, to są ni mniej ni więcej, tylko
    > wirtualne zapisy jakiś cyfr.

    No nie wiem. Ja nie uczestniczę w powszechnym systemie emerytalnym, ale jak
    najbardziej mnie to ekscytuje. Ja te działania odbieram jako przewał
    stulecia, co do skali znacznie większy niż drobne przewały prywatyzacyjne
    czy podatkowo-składkowe. Owszem składki "zgromadzone na kontach w ZUS" są
    kompletnie wirtualne, ale środki w OFE były o wiele bardziej "prawdziwe".

    Gdyby zwiększono limit inwestycji w akcje do 100% nie byłoby tak źle
    (argument prowizyjno-obligacyjny nabrałby cech realnego argumentu wziętego
    pod uwagę). Ale tak jak planuje się to zrobić, to jest po prostu wg mnie
    bezczelne szyderstwo z uczestników systemu. No nic zobaczymy jakie będą
    dzisiejsze komentarze, ja w każdym razie jestem w lekkim szoku.

  • 7. Data: 2011-01-24 09:19:06
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > A tak jeszcze mi się nasunęła myśl. Sprawdzał ktoś w jakie akcje
    > inwestują OFE? Bo się zaraz może okazać, że większość z tych akcji, to są

    Sprawdzał - na liście akcji w OFE mam ~250 spółek z WGPW...

    --
    marfi

  • 8. Data: 2011-01-24 09:22:05
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > państwowe firmy, więc tak szerzej patrząc, to OFE jest przede wszystkim
    > taką fajną maszynką do pobierania prowizji i nic ponad to, niestety.

    W praktyce nie pozwolono OFE inwestować poza pl (limit 1%?). Obsada
    stanowisk w PTE wiadomo na jakich zasadach się odbywa. Czy większość to
    państwowe firmy, nie, choć znacząca część to państwowe firmy (o ile przez
    takie rozumiesz np. KGHM czy PKO BP; tak czy inaczej jest to jednak realna
    gospodarka). Mimo wszystko lepsze OFE niż złudzienia zusowe.

  • 9. Data: 2011-01-24 09:35:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 10:22:05 +0100, MarekZ napisał(a):

    > tak czy inaczej jest to
    > jednak realna gospodarka). Mimo wszystko lepsze OFE niż złudzienia
    > zusowe.

    Może i tak z jednym mały zastrzeżeniem - tak naprawdę nie wiemy ile
    jeszcze to OFE pożyją? Dziura raczej będzie rosnąć w budżecie, bo jakiś
    drastycznych cięć i reform nie widać a kreatywna księgowość wszystkiego
    nie załatwi. Drukarnie na 3 zmiany odpalą tak jak Benek za oceanem?
    Strefa euro? Stąd też uważam, że pieniądze zgromadzone w OFE można zacząć
    traktować tak jak wirtualne zapisy z kont w ZUSie.

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2011-01-24 09:44:35
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Stąd też uważam, że pieniądze zgromadzone w OFE można zacząć
    > traktować tak jak wirtualne zapisy z kont w ZUSie.

    Właśnie niezmiernie mnie ciekawi czy uczestnicy systemu "łykną" tę
    destrukcję. Czy w ogóle zwrócą na to uwagę, że coś się dzieje nie tak, czy
    też da się im wmówić, że wszystko odbywa się w najlepszym porządku i dla ich
    dobra. Ciekawy eksperyment socjotechniczny został uruchomiony.