  • 11. Data: 2009-12-30 19:55:13
    Temat: Re: prosze o interpretacje nastepujacej sytuacji
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:
    > a tak BTW uwazacie, ze jak syn pozycza ojcu (lub vice versa) 20kzł to
    > ktos biegnie z tym do US i zglasza?

    w praktyce nikt nie zgłasza bo nie ma pojęcia, ze musi
    dopiero jak US to wyłapie to jest płacz na grupie

    > tak praktycznie, gdyby się Wam taka sytuacja przytrafila to poszlibyscie
    > z tym do US aby pozyczke oficjalnie zglosic wypelniajac stosowny
    > formularz (PCC nie trzeba placic?)...oto jest pytanie

    tak, po co mam sie tarmosic z urzedem w razie czego.
    duzo trzeba, ze US sie przyczepil do zeznania rocznego i przy okazji
    poprosil o wyciag z banku.
    jesli te 20 tys jest na drobne rozdanie to to ze zostanie slad jest mało
    prawdopodobne, natomiat jak to pojdzie na zaplacenie czegos przelewem,
    tudziez kupno czegos co moze w US wygenerowac jakis papierek chocby w
    postaci PCC, to niewiele potrzeba, zeby sie trafilo na kontrole.
    Wystarczy sobie kupic samochod.

  • 12. Data: 2009-12-30 20:15:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > w praktyce nikt nie zgłasza bo nie ma pojęcia, ze musi
    > dopiero jak US to wyłapie to jest płacz na grupie

    US wyłapie? myślisz, że US tylko czeka aby takiego biedaka przyłapać...

    > tak, po co mam sie tarmosic z urzedem w razie czego.
    > duzo trzeba, ze US sie przyczepil do zeznania rocznego i przy okazji
    > poprosil o wyciag z banku.

    no i co na tym wyciagu znajdzie (na przelewie nie musi byc info, ze
    pozyczka)?
    mozesz miec konta w kilku bankach

> [...]
    > tudziez kupno czegos co moze w US wygenerowac jakis papierek chocby w
    > postaci PCC, to niewiele potrzeba, zeby sie trafilo na kontrole.

    kupisz auto i co? naprawde US sie takimi drobiazgami nie zajmuje -
    urzednicy staraja się namierzyć większe sprawy, bo od mają płacone
    premie nie od ilości tylko od kwoty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2009-12-30 20:45:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > US wyłapie? myślisz, że US tylko czeka aby takiego biedaka przyłapać...

    tak, zwykle około 4 lat, tak żeby zdążyć tuz przed przedawnieniem.
    czysty biznes. wtedy odsetki są największe.

    > no i co na tym wyciagu znajdzie (na przelewie nie musi byc info, ze
    > pozyczka)?

    znajdzie wpłatę i zapyta z jakiej to okazji.
    piłeczka po twojej stronie.

    > mozesz miec konta w kilku bankach

    możesz

    > kupisz auto i co? naprawde US sie takimi drobiazgami nie zajmuje -
    > urzednicy staraja się namierzyć większe sprawy, bo od mają płacone
    > premie nie od ilości tylko od kwoty

    zajmuje się,

    wystarczy przejrzeć archiwum p.s.p.podatki.

  • 14. Data: 2009-12-30 23:48:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" hhgas2$1qug$...@o...icpnet.pl

    > tak praktycznie, gdyby się Wam taka sytuacja przytrafila to poszlibyscie z tym do
    US aby pozyczke oficjalnie zglosic wypelniajac
    > stosowny formularz (PCC nie trzeba placic?)...oto jest pytanie

    Nie kombinuj -- nie zwalczysz w ten sposób bezrobocia,
    choć USy będą musiały zwiększyć nabór... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2009-12-31 00:11:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" hhge5v$d7a$...@i...gazeta.pl

    > znajdzie wpłatę i zapyta z jakiej to okazji.
    > piłeczka po twojej stronie.

    A USy tak sobie, bez powodu mogą zaglądać do historii czyjegoś konta?

    Może teraz tak jest. Przed 10 laty Kościół JPII miał swoich nieformalnych
    wywiadowców. :)
    Ja byłem pod obserwacją -- miesięcznie wpływało na moje konta 7 lub 12 tałzenów.
    (2 do ING, wtedy niekoniecznie ING i 5 lub 10 do PeKaO -- zwykle 5)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-12-31 16:41:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > tak, zwykle około 4 lat, tak żeby zdążyć tuz przed przedawnieniem.
    > czysty biznes. wtedy odsetki są największe.

    A znasz kogos, kogo US pytal bez zadnej innej okazji (np. kontroli
    w firmi) o przelew z konta, ktorego jest wspolwlascicielem na konto,
    ktorego jest wlascicielem? I chodzilo o 20 kzl?

    > znajdzie wpłatę i zapyta z jakiej to okazji.

    US nie ma dostepu do takich danych (US = urzad skarbowy, bo US = USA
    moze miec).

    > piłeczka po twojej stronie.

    Zasilenie konta oczywiscie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2009-12-31 17:03:48
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 30 Gru, 20:29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > a ja bym lepiej przeczytał ustawę
    >
    > Art. 4a. 1. Zwalnia się od podatku [...]
    > jeSeli:
    > 1) zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu
    > naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania
    > obowiązku podatkowego powstałego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-8 i ust. 2
    >
    > Art. 6. 1. Obowiązek podatkowy powstaje:
    >
    > 4) przy nabyciu w drodze darowizny - z chwilą złożenia przez darczyńcę
    > oświadczenia w formie aktu notarialnego, a w razie zawarcia umowy bez
    > zachowania przewidzianej formy - z chwilą spełnienia przyrzeczonego
> [...]

    Właśnie do tego Cię namawiam, żebyś doczytał chociaż jeden z
    cytowanych przez siebie artykułów do końca. O tyle "wiem lepiej", że
    zaliczyłem już praktyczną stronę medalu. Nasze prawo nie jest normalne
    i w ramach jednego artykułu można zawrzeć trzy sprzeczne ze sobą tezy
    i wysnuć dowolne wnioski w zależności od widzimisię władzy.

  • 18. Data: 2009-12-31 18:28:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > A znasz kogos, kogo US pytal bez zadnej innej okazji (np. kontroli
    > w firmi) o przelew z konta, ktorego jest wspolwlascicielem na konto,
    > ktorego jest wlascicielem? I chodzilo o 20 kzl?

    bez okazji to US sie on nic nie pyta.
    z okazją bez problemu.

    > US nie ma dostepu do takich danych (US = urzad skarbowy, bo US = USA
    > moze miec).

    jak im przyniesiesz wyciagi to ma.
    a spróbuj nie przyniesc.
    widac niwiele kontroli miales na karku.

    > Zasilenie konta oczywiscie.

    zasilenie konta to nie jest zrodlo dochodu.
    jaja to ty sobie mozesz przed lustrem robic.
    Ewentualnie dostaniesz decyzje US z naliczeniem 75% podatku i wtedy
    przestanie ci byc wesoło.

  • 19. Data: 2009-12-31 18:29:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek z Wawy wrote:

> [...]
    > i w ramach jednego artykułu można zawrzeć trzy sprzeczne ze sobą tezy
    > i wysnuć dowolne wnioski w zależności od widzimisię władzy.

    mówisz o spadku czy darowiźnie,
    bo zdaje się, ze nie wiesz o czym mówisz.

  • 20. Data: 2010-01-01 15:39:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > bez okazji to US sie on nic nie pyta.
    > z okazją bez problemu.

    Ale konkretnie, znasz takiego kogos?

    > jak im przyniesiesz wyciagi to ma.
    > a spróbuj nie przyniesc.
    > widac niwiele kontroli miales na karku.

    Fakt, wiele ich nie mialem. Zdazalo mi sie oswiadczac ze nie posiadam
    wyciagow (podobnie jak innych rzeczy, ktorych nie mam obowiazku miec)
    i nie bylo z tym problemu. US/IS moga sobie wystapic do banku (i robia
    to).

    > zasilenie konta to nie jest zrodlo dochodu.

    Wlasnie o to chodzi. Przelew z jednego mojego rachunku na inny to nie
    jest zaden dochod, a jesli np. US skarbowy uwaza inaczej, to musi miec
    ku temu raczej solidne podstawy.

    > jaja to ty sobie mozesz przed lustrem robic.
    > Ewentualnie dostaniesz decyzje US z naliczeniem 75% podatku i wtedy
    > przestanie ci byc wesoło.

    Jasne jasne. A konkretnie, miales do czynienia z takim przypadkiem
    (w takich okolicznosciach)? Bo ja nie.
    --
    Krzysztof Halasa