  • Data: 2008-02-20 19:05:12
    Temat: Re: problem z paypal
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    swen napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Na Polskim PP do niedawna niewykonalne - chyba dalej nie.

    >Inaczej, to co pisze w tym linku dotyczy sytuacji kiedy kolega ze swojego
    >konta paypal przesyla na pana konto paypal.
    >Choc z definicji jestem wrogiem wszelkich instytucji finansowych, to prosze
    >postarac sie zrozumiec ta druga strone, ich polityke, dzialania.

    Oj swen, żebyś był tylko trochę tak dla banków wyrozumiały jak dla PP :)
    Zrozum Marka, bo po tej stronie Kanału w okolicach Wisły blokowanie
    czy opóźnanie przelewów (lub transakcji, które przelew mogą
    przypominać...) jest bardzo źle widziane. Właściciel konta wysyła,
    kasa ma szybko dojść i basta! Do przelewu poniżej pewnej kwoty banki
    się w zasadzie nie wtrącają. Nawet jak odbiorcę podasz Kubuś Puchatek
    a tytuł "Rozliczenie haraczy i zakupu narkotyków" jet duża szansa,
    że dojdą w kilka godzin. Co się pracownikowi PP pewnie w pale nie
    mieści, tak jak nam możliwość wyciagniecia kasy na podstawie
    znajomości numeru cudzego konta.

    Stąd znacznie większe zdenerwowanie na takie praktyki PP w Polsce,
    niż u kogoś na Wyspach a tym bardziej za Atlantykiem :)

    >Chodzilo o prosta operacjie, kolega przelewa srodki z KK a ja daje mu
    >gotowke, czyste, proste.
    >Niestety nie dla wszystkich...

    Do Marka:
    Zdaje się, że w polskim PP nie można w ogóle dodać środków, ani
    z karty, ani z banku. Można otrzymać z innego konta PayPal.
    Czy dalej tak jest?

    Przy czym wtedy jest to po prostu przesłanie w PP. A z czego
    wysyłającemu PP ściągnie, czy z salda, czy z karty to chyba
    powinno być obojętne (z dokładnością do prowizji).

    Kiedy kolega założył konto PP? Może niedawno przed transakcją?
    I wkrótce dokonano przesłania na inne PP i może jeszcze logowania
    były z tego samego IP (o ile PayPal to monitoruje).
    Pewnie chce karty Marka jako dodatkowego potwierdzenia tożsamości
    i ew. żeby sobie zablokować na próbę parę PLN, czy karta działa.
    Bo nie wiem, czy adres polskimi kartami można potwierdzić?.
    AVS to raczej w anglosaskich krajach działa.

    Arek