  • 51. Data: 2015-05-26 16:01:27
    Temat: Re: potwierdzenie zamkniecia rachunku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >regulamin konta nie może zmienic kodeksu cywilnego.
    >A tam stoi jak byk sposob wypowiadania umow cywilnych.

    Bynajmniej - KC zasadniczo wprowadza swobode zawierania umow.
    Jesli cos jest w umowie szczegolowo zapisane, to tak sie strony
    umowily i im wolno.

    Wyjatkiem sa niektore sytuacje , np z udzialem konsumentow, gdzie KC
    czegos wyraznie zabrania czy nakazuje.

    A dalej to niech sie ktos biegly w komentarzach do KC wypowie czy
    powyzsze formulki sa rownowazne :-)

    J.

  • 52. Data: 2015-05-26 16:06:17
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 maja 2015 15:43:51 UTC+2 użytkownik Wojciech B. napisał:
> [...]
    dostęp online nadal aktywny (pewnie umowa ramowa). Brak potwierdzenia.
    dniach liczonych od potwierdzenia odbioru. Na infolinii widzą formularz, konto
    powinno być zamknięte...ale co nam Panie zrobisz.
    zamknęli dostęp online (po nauczce z Meritum wypowiedziałem umowę ramową). Jednak
    pieniędzy które leżały na koncie nie zwrócili. Po wizycie w oddziale okazało się, że
    ROR i RO są nadal otwarte(!). Razem z bankierem zamykamy ręcznie a na koniec pisemna
    opinia bankowa z potwierdzeniem zamknięcia rachunków. Mam nadzieję, że tym razem się
    udało.

    > Niby tak. Ale odkręcanie w BIKu może być długie i bolesne.
    >
    > --
    > Wojciech Bańcer

    Pomijając nawet BIK mieli kilkaset zakładników na tym koncie i chciałem ich po prostu
    odzyskać. O ile TOiP się nie zmieniła to pewnie co miesiąc likwidowaliby 8 z nich ;)
    Oczywiście reklamacja miałaby szanse po jakimś czasie wszystko odkręcić, ale podobnie
    jak autor wątku chcę mieć wszystko uregulowane i potwierdzone.

  • 53. Data: 2015-05-26 19:19:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > umowa przestaje obowiązywać w momencie wypowiedzenia jej przez jedną
    > ze stron.

    Typowo po upływie (opcjonalnego) okresu wypowiedzenia.

    Ale zakończenie obowiązywania umowy to zupełnie inna sprawa niż
    zamknięcie konta.

    Faktycznie nie można zamknąć konta z niezerowym saldem, bo spowodowałoby
    to "zniknięcie" tego salda i np. niezgodność bilansu. Ale można to saldo
    wcześniej wyzerować, przesuwając środki/debet na inne konto.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 54. Data: 2015-05-26 19:24:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > to teoria czy praktyka?

    Praktyka jest taka, że to może być tylko teoria w kontekście kontaktu
    "w oddziale", ale magicznie zmienia się także w praktykę w "kancelarii
    podawczej" (czy jak się to tam w danym banku nazywa).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 55. Data: 2015-05-26 20:00:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Typowo po upływie (opcjonalnego) okresu wypowiedzenia.

    oczywiste, ze nawet nie wspominalem.

    > Ale zakończenie obowiązywania umowy to zupełnie inna sprawa niż
    > zamknięcie konta.

    o co sobie bank robi z kontem po wypowiedzeniu umowy to nie moj biznes.
    Moze go sobie zamykac otwierac, zawieszac, odwieszac, zamrażać,
    przewalutowywać czy co tam jeszcze w terminologii bankowej się znajdzie.

    To nie moj biznes.
    Jedyny moj biznes to rozliczyc sie z bankiem na zero.

    > Faktycznie nie można zamknąć konta z niezerowym saldem, bo spowodowałoby
    > to "zniknięcie" tego salda i np. niezgodność bilansu. Ale można to saldo
    > wcześniej wyzerować, przesuwając środki/debet na inne konto.

    jak wyzej.
    jakie bank ma procedury to jego sprawa.

  • 56. Data: 2015-05-27 22:30:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" mk0dpq$vie$...@d...me

    > jak wypowidziała umowę to umowa została wypowiedziana.
    > Koniec kropka i nie ma po tym żadnego ale.

    Mnie obsługantka w EB próbowała wyjasnić, że konto nie zamyka
    się, gdy nie jest puste. Zaproponowała mi wpłacenie chyba
    130 plnów tytułem opłat za prowadzenie konta.

    Wątek o tytule:

    Złodziejstwa Eurobanku!!

    Aby było jasne -- bank uznał moje racje.
    (więc niby ukradł, bo konto należy do klienta, ale zwrócił, zanim zażądał)

    -=-

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jjqnqv$ja5$...@i...gazeta.pl

    Matka wypowiedziała umowę 27 maja 2009 roku około godziny 11:52:45

    Na wypowiedzeniu jest zaznaczone, że:

    Saldo ze zlikwidowanego konta odbiorę w kasie banku

    Jest też mowa taka:

    Konto zostanie zamknięte po upływie 14 dni od złożenia wniosku.

    Jedynym warunkiem jest czas -- 14 dni. Nie ma mowy o żadnych
    innych warunkach, tymczasem EB nalicza od 3 lat opłaty i nie
    mówi mi o tym ani słowa, choć byłem pełnomocnikiem tego konta
    niemal do czasu zamknięcia tego końca, czyli do dnia złożenia
    wypowiedzenia i przestałem być pełnomocnikiem w związku
    z zamykaniem konta -- w wyniku zamykania tego konta.

    -==-

    Dziś, około 18 godziny poinformowano mnie (w czasie wpłacania
    pieniędzy przeze mnie na moje konto w EB) o istnieniu konta
    matki oraz o naliczaniu opłat. Co więcej -- jak zrozumiałem,
    konto z niepojętej przyczyny zamieniło się w czasie tych
    3 lat z onlajnowego na jakieś inne.

    -=-

    Bank nie wie:

    -- kiedy dokładnie została wypowiedziana umowa
    -- dlaczego konto nie zostało zamknięte mimo wypowiedzenia umowy
    -- kiedy i dlaczego konto zmieniło się z onlajnowego na inne

    ale ów pseudoBank wie, że ja mam zapłacić 130 złotych dla dobra
    sprawy tak zwanej!!!

    -=-

    Przemyślałem w banku to i owo, po czym poinformowałem pseudoBank
    o moich zamiarach:

    -- zabieram swoje pieniądze
    -- likwiduję swoje konta w EB
    -- czekam cierpliwie na rozprawę sądową

    po czym wstałem i odszedłem... Znaczy -- odjechałem wózkiem z mlekiem...

    Aktualnie mam u nich około 2500 złotych.
    Aż sprawdziłem -- 2 539,69 PLN, czyli jednak liczę nieźle. :)

    -=-

    Dziś wiem, że moje proste rozumowanie:

[...]

    niekoniecznie znalazłoby w sądzie uznania -- 'wypuklina' to wg sądu
    'skolioza', tyle tylko, że 'skolioza' to określenie medyczne.

    Z rozprawy, z ustnego uzasadnienia wyroku;
    cytowane słowa należą do SSR Marty Kiszowary:

    zwracam uwagę, że pan biegły, w opinii głównej, podniósł kwestie tych
    wypuklin w uzasadnieniu także formułując to w sposób medyczny także
    prawowypukłej właśnie kręgosłupa tak używa to

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/prawowy
    pukla.mp3

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/prawowy
    pukla.wav <-- 124 kB skopreoswanej WAVki

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/Opiniaa
    _MG_6662.png <-- opinia główna
    linia 5 i 6 UZASADNIENIA

    Sąd Okręgowy poparł stanowisko Sądu Rejonowego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Wczoraj na moje życie dokonano zuchwałego zamachu za sprawą (jak
    mniemam)
    Zott Jogobelli. ;) Przeżyłem zamach, ale storczyków nie zważyłem. Dziś
    skorzystałem z oferty Millego -- wezwałem lekarza. Aż strach pomyśleć, co będzie, gdy
    banki przejmą rolę NFZ. Będzie tanio, dostępnie, bez kolejek... Rezygnuję z jogurtów
    na
    rzecz czystego mleka i owoców. :) Blask mniejszy, ale życie zdrowsze. Innego tak
    smutnego
    zatrucia -- nie pamiętam. :)

  • 57. Data: 2015-05-28 15:09:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > Faktycznie nie można zamknąć konta z niezerowym saldem,
    > bo spowodowałoby to "zniknięcie" tego salda i np. niezgodność bilansu.

    To techniczny problem wewnątrzbankowy. Nic klientowi do tego.
    Bank nie jest dzieckiem -- umie sobie poradzić z takim problemem.
    (i z takim, i z poważniejszymi!)

    > Ale można to saldo wcześniej wyzerować, przesuwając środki/debet

    Czyli można zamknąć konto pomimo nierozliczenie się z klientem.

    > na inne konto.

    I nawet wiemy, że to inne nie jest oprocentowane. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2015-06-30 07:23:48
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    Użytkownik "marek" napisał w wiadomości grup

    >Konto chyba jednak już nie istnieje -> nie moge sie zalogować.
    >pismo pójdzie
    >marek

    info z frontu:
    bank odpowiedź przysłał -> brak zaległości, czyli jestem czysty
    naliczył opłatę za czynności bankowe w wysokości 20 PLN.

    czyli mamy tak: za wszystko co bank robi dla klienta (nawet udzielenie
    informacji) trzeba płacić .... właściwie nic nowego;
    tak się tylko zastanawiam czy mają prawo naliczyć opłatę skoro umowa między
    bankiem a klientem została już dawno rozwiązana i stron nie łączy żadna
    zależność.
    i to by było na tyle....
    marek

  • 59. Data: 2015-06-30 08:03:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2015 07:23:48 +0200, marek napisał(a):

> [...]
    > bankiem a klientem została już dawno rozwiązana i stron nie łączy żadna

    Jak na tyle ... na tyle w tym miesiacu chyba :-)

    Bo ... gdzie naliczyl ? Na koncie ?
    Masz 20 zl debetu i potwierdzenie braku zaleglosci ?
    Czy najpierw naliczyl, potem przysla ze saldo -20 zl :-)

    J.

  • 60. Data: 2015-06-30 10:52:24
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    .net...

> [...]

    >Bo ... gdzie naliczyl ? Na koncie ?
    >Masz 20 zl debetu i potwierdzenie braku zaleglosci ?
    >Czy najpierw naliczyl, potem przysla ze saldo -20 zl :-)

    Naliczył w piśmie / zaswiadczeniu, cytuję:
    "Kliencie...., zaległości nie masz, ale za to że wystawiamy to zaświadczenie
    należy się opłata zgodnie z naszym regulaminem opłat i prowizji.
    Przedmiotowe 20 PLN należy wpłacić na nasz rachunek bankowy numer...."
    fajnie robią.....