  • 21. Data: 2002-02-03 20:24:07
    Temat: Re: potwierdzenia przelewow w bankach internetowych
    Od: Andrzej Komisarski <a...@t...net.pl.usun>

    ppinq napisał(a):

    >Niedawno wyrażałem tu swoje wątpliwości odnośnie tego sformułowania.
    >IMHO jest ono na tyle nieprecyzyjne, że zawsze pozwoli urzędnikowi
    >na zakwestionowanie dokumentu elektronicznego przez stwierdzenie,
    >że nie był on zabezpieczony "należycie" i w związku z tym nie ma
    >wartości dowodowej.

    Może jest to wyjaśnione w aktach wykonawczych?

  • 22. Data: 2002-02-03 20:37:37
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Może jest to wyjaśnione w aktach wykonawczych?

    W tym celu ustawa musiałaby zawierać odpowiednią delegację dla ministra.
    Być może problem rozwiąże się wraz z wprowadzeniem elektronicznego
    podpisu. Ciężko będzie wtedy urzędnikowi twierdzić, że np. wskutek
    "nienależytego" zabezpieczenia do dokumentu wprowadzono jakieś zmiany :)

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 23. Data: 2002-02-03 20:52:03
    Od: Andrzej Komisarski <a...@t...net.pl.usun>

    ppinq napisał(a):

    >W tym celu ustawa musiałaby zawierać odpowiednią delegację dla ministra.

    Aktów wykonawczych do tej ustawy jest jak mrówków
    (http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU1997
    1400939).

  • 24. Data: 2002-02-03 21:03:19
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Komisarski"
    <a...@t...net.pl.usun> napisał w
    wiadomości
    > Bankowego zapewne, a nie Budowlanego.

    Jasne, juz tyle razy to cytowłem że mi sie myli
    ...czas przestać :-)

    Sark

  • 25. Data: 2002-02-03 21:32:07
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:02020320350131@polnews.pl...

    > Nie chcę się czepiać VWB, ale czy oni wysyłają
    wyciągi papierowe?

    TAK

    > Jeżeli nie, to nie dziwię się ich odpowiedzi,
    gdyż trudno na nich
    > przystawić pieczątkę :)

    To ci jeszcze powiem ze:
    - na wyciągu PAPIEROWYM który otrzymuję z BZWBK
    jest też adnotacja " Dokument jest wydrukiem
    komputerowymi nie wymaga dodatkowych podpisów oraz
    stempla bankowego"
    -a na PAPIEROWYM wyciągu z konta fimowego z POBP
    SA jest tylko sam wydruk bez adnotacji
    -wyciągi PAPIEROWE i PŁATNE które możesz zamówić w
    mBanku i Inteligo są na papierze firmowym i też
    bez pieczątek

    > Natomiast jeżeli tak, to nie widzę na to
    podstawy prawnej w postaci
    > wspominanego art.7, który mówi przecież o
    postaci elektronicznej, a nie
    > papierowej :)

    Ech... zwróć uwagę na słowo MOGĄ .... w
    odróżnieniu od tradycyjnej znanej juz od wieków
    !!!

    1. Oświadczenia woli składane w związku z
    dokonywaniem czynności
    bankowych MOGĄ być wyrażone za pomocą
    elektronicznych nośników
    informacji.

    Ktos wreście zuważył że lasów jest coraz mniej !!

    A swoją drogą to nie chciałbym spotkać na swojej
    drodze takiego urzędnika jak ty pinQ ;-))

    Sark

  • 26. Data: 2002-02-03 22:27:54
    Od: k...@p...onet.pl (karampuuk)

    Podsumowując ten wątek dodam, że po zakwestionowaniu takiego wydruku z
    ekranu poprosiłem o podpis stosownego urzędnika działu księgowości pod
    oświadczeniem następującej treści: Oświadczam, że przelew na kwotę xxx
    z dnia xxx z banku xxx do banku xxx z tytułem xxx nie wpłynął na nasz
    rachunek. Wybuchła taka panika, że po pięciu minutach okazało się, że
    to potwierdzenie jest wystarczające.

  • 27. Data: 2002-02-03 22:34:38
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    (..)
    >To ci jeszcze powiem ze:
    >- na wyciągu PAPIEROWYM który otrzymuję z BZWBK
    >jest też adnotacja " Dokument jest wydrukiem
    >komputerowymi nie wymaga dodatkowych podpisów oraz
    >stempla bankowego"
    (..)
    A to już można podciągnąć pod nadinterpretację przepisów
    ze strony banków :)))
    Jeżeli dotąd nikt tego nie kwestionuje, to może to wynikać
    z dwóch przyczyn:
    1. Zdroworozsądkowego podejścia
    2. Niedokładnej znajomości przepisów.
    Coś mi się wydaje, że bardziej prawdopodobny jest jednak pkt.2
    Mam nadzieję, że żaden urzędnik nie czyta tego wątku i nie zacznie
    kombinować :)

    (..)
> [...]
    >bankowych MOGĄ być wyrażone za pomocą
    >elektronicznych nośników informacji.
    >
    >Ktos wreście zuważył że lasów jest coraz mniej !!

    No przecież ja wcale nie twierdzę, że forma elektroniczna jest
    niedobra, tylko że przepisy są niefortunnie sformułowane.

    >A swoją drogą to nie chciałbym spotkać na swojej
    >drodze takiego urzędnika jak ty pinQ ;-))

    Tfu,tfu... nie jestem żadnym urzędnikiem.
    Spotkałem już jednak mnóstwo absurdalnych interpretacji różnych
    przepisów i dlatego drążę temat.

    A tutaj trzeba przyznać, że byłoby do czego się przyczepić :)

  • 28. Data: 2002-02-03 23:04:56
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > Źle przypuszczasz. Jeszcze nigdzie mi tego nie kwestionowano,
    > włącznie z US.

    Akurat Urząd Skarbowy jest nienajlepszym przykładem. W jedynym
    przypadku, który mi się zdarzył, gdy US nie zauważył przelewu z
    zaliczką na podatek, pani stwierdziła, że "żadne potwierdzenia nie są
    jej potrzebne, ona i tak musi to sprawdzić u siebie".

    Inna sprawa to potwierdzenia przelewów niezbędne do uznania ulgi (np.
    darowizny), tu już chyba byłaby wymagana jakaś pieczątka i podpis...

  • 29. Data: 2002-02-04 07:58:56
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:02020323343817@polnews.pl...

> [...]
    > Coś mi się wydaje, że bardziej prawdopodobny
    jest jednak pkt.2
    > Mam nadzieję, że żaden urzędnik nie czyta tego

    Wiesz co, wyślij maila do kilku banków z
    zapytaniem na jakiej podstawie (konkretny
    paragraf) wykonuja te wydruki i zamieszczaja
    adnotację jak zacytowałem

    > No przecież ja wcale nie twierdzę, że forma
    elektroniczna jest
    > niedobra, tylko że przepisy są niefortunnie
    sformułowane.

    Są formułowane przez prawników w trosce o
    prawników (aby pracy nigdy nie zabrakło ;-)))

    :-))))) OK

    Sark

  • 30. Data: 2002-02-04 08:02:22
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karampuuk" <k...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    om...
> [...]
    > z dnia xxx z banku xxx do banku xxx z tytułem
    xxx nie wpłynął na nasz
    > rachunek. Wybuchła taka panika, że po pięciu

    I to jest bardzo dobry sposób, kiedys to
    dyskutowaliśmy w jeszcze dłużsym wątku na pbb.
    Trzeba delikatnie walić po łapach :-))

    Sark