  • 31. Data: 2002-02-04 09:01:59
    Temat: Re: potwierdzenia przelewow w bankach internetowych
    Od: Andrzej Komisarski <a...@t...net.pl.usun>

    Sark napisał(a):

    >- na wyciągu PAPIEROWYM który otrzymuję z BZWBK
    >jest też adnotacja " Dokument jest wydrukiem
    >komputerowymi nie wymaga dodatkowych podpisów oraz
    >stempla bankowego"
    >-a na PAPIEROWYM wyciągu z konta fimowego z POBP
    >SA jest tylko sam wydruk bez adnotacji
    >-wyciągi PAPIEROWE i PŁATNE które możesz zamówić w
    >mBanku i Inteligo są na papierze firmowym i też
    >bez pieczątek

    A potem

    >Wiesz co, wyślij maila do kilku banków z
    >zapytaniem na jakiej podstawie (konkretny
    >paragraf) wykonuja te wydruki i zamieszczaja
    >adnotację jak zacytowałem

    Powtórzę jeszcze raz: To co piszesz jest zupełnie nie na temat.
    My tu mówimy o potwierdzaniach przelewów, a nie o wyciągach.
    Dokumenty te pełnią zupełnie inne funkcje, mają inny charakter
    i faktycznie, pieczątka i podpis na wyciągu jest zupełnie zbędna.
    Jeszcze raz: my tu dyskutujemy (pacz subject) o POTWIERDZENIACH
    PRZELEWÓW.

  • 32. Data: 2002-02-04 09:53:39
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    > Źle przypuszczasz. Jeszcze nigdzie mi tego nie kwestionowano, włącznie
    > z US.

    Czyli jeżeli odliczam sobie od podatku kurs angielskiego, za który płacę
    przelewem z mbanku, to wystarczą mi własnoręcznie wydrukowane ze strony
    www szczegóły dokonanego przelewu?
    US to uzna?

    ERY

  • 33. Data: 2002-02-04 09:56:07
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik ppinq <p...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@p...pl...

    Czy Ty kiedykolwiek zalatwiales cos w Urzedzie Skarbowym co wiazalo sie z
    wyjasnieniem zaplaty podatku przy pomocy przelewu bankowego?

    Karol

  • 34. Data: 2002-02-04 09:58:10
    Od: p...@w...pl (PinQ)

    k...@p...onet.pl (karampuuk) wrote in message
    m>...
    > Podsumowując ten wątek dodam, że po zakwestionowaniu takiego wydruku z
    > ekranu poprosiłem o podpis stosownego urzędnika działu księgowości pod
    > oświadczeniem następującej treści: Oświadczam, że przelew na kwotę xxx
    > z dnia xxx z banku xxx do banku xxx z tytułem xxx nie wpłynął na nasz
    > rachunek. Wybuchła taka panika, że po pięciu minutach okazało się, że
    > to potwierdzenie jest wystarczające.

    ROTFL - nie ma to jak podejście psychologiczne!
    W pewnych sytuacjach to może być niezły sposób.

    PinQ

  • 35. Data: 2002-02-04 10:04:41
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Aktów wykonawczych do tej ustawy jest jak mrówków
    >(http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf /Wszystkie/WDU19971400939).

    IMHO to na początek wystarczy sprawdzić czy wogóle ustawa
    daje ministrowi upoważnienie do wydania rozporządzenia
    w tej sprawie.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 36. Data: 2002-02-04 10:11:12
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Wiesz co, wyślij maila do kilku banków z
    >zapytaniem na jakiej podstawie (konkretny
    >paragraf) wykonuja te wydruki i zamieszczaja
    >adnotację jak zacytowałem

    Może kiedyś w jakiejś wolnej chwili...

  • 37. Data: 2002-02-04 10:13:23
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:a3kfmo$oc$1@pingwin.acn.pl...

    > Akurat Urząd Skarbowy jest nienajlepszym przykładem. W jedynym
    > przypadku, który mi się zdarzył, gdy US nie zauważył przelewu z
    > zaliczką na podatek, pani stwierdziła, że "żadne potwierdzenia nie są
    > jej potrzebne, ona i tak musi to sprawdzić u siebie".
    >
    > Inna sprawa to potwierdzenia przelewów niezbędne do uznania ulgi (np.
    > darowizny), tu już chyba byłaby wymagana jakaś pieczątka i podpis...

    Albo wpłata na egzamin prawa jazdy.

    Szczerze wątpię, czy uznają wydrukowany na własnym komputerze kwitek, nie na
    papierze firmowym banku...

    Kolejne - opłaty ze wydanie paszportu / dowodu osobistego...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 38. Data: 2002-02-04 10:42:01
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Komisarski"
    <a...@t...net.pl.usun> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > i faktycznie, pieczątka i podpis na wyciągu jest
    zupełnie zbędna.
    > Jeszcze raz: my tu dyskutujemy (pacz subject) o

    A dokładnie o o POTWIERDZENIACH PRZELEWÓW <<W
    BANKACH INTERNETOWYCH.>>
    A myślisz że w tym przypadku wygląda to inaczej
    niż w przypdku opisywanych wyciągów ?!
    Z info od ludzi na pbb tylko mBank w sprawach
    wyjątkowych, jak sie naprosisz i uzasadnisz to
    postawi ci swoja pieczęć na zamówionym platnym
    wyciągu papierowym lub potwierdzenieu przelewu.
    Pozostałe robią to na frukach firmowych tak jak
    opisałem anp. w Inteligo możesz sobie ściągnąć
    zrobiony w PDF'ie dokument potwierdzający wybrane
    przez ciebie przelew(y), do osobistego
    wydrukowania - jeżeli tak chesz lub do
    wyświetlenia na komuterze.

    A już zupełnie nie rozumię dlaczego uważasz że
    miesięczny wyciąg z konta zawierający
    potwierdzenie wykonania np. 10 przelewów ma mieć
    mniejszą wartość niż dokument potwierdzający
    pojedynczy przelew ? !!

    Na jakiej podstawie prawnej napisaleś poniższy
    tekst (mówimy o bankach INTERNETOWYCH) ?

    > Dokumenty te pełnią zupełnie inne funkcje, mają
    inny charakter
    > i faktycznie, pieczątka i podpis na wyciągu jest
    zupełnie zbędna.

    Jeżeli brak pieczątki nie daje ci spokoju to zaloz
    sobie konto w marmurku lub np w Lukasie (możesz
    zamówic potwierdzenie transakcji - przelewu i to
    ze sempelkiem ale uwaga nie zdata tansakcji tylko
    kiedy do nich po tozawitasz do oddzialu
    :-)))....dla ciebie to pewnie powód do następnego
    problemu ;-)

    Sark

  • 39. Data: 2002-02-04 10:51:37
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3lmtj$n46$1@news.onet.pl...
> [...]
    własnym komputerze kwitek, nie na
    > papierze firmowym banku...
    >
    > Kolejne - opłaty ze wydanie paszportu / dowodu

    A to juz nie prościej wpłacić w kasie danej
    instytucji lub wziąść rachunek "platne przelewem w
    terminie 7(14) dni"
    No a jak się nie chce powalczyć i ulega pani Frani
    albo panu Józkowi, urzędnikom nie znającym prawa
    tylko chroniącym tylne części ciala to np. do
    pekao sa, stanąć w kolejce i zapłacić 25 zł za
    wpłątę w okienku :-))

    Ostanio widzialem taki przpadek jak starszy gość
    rozpatrzał że chce przelac 20 zl a opłata
    minimalna to 25 zł :-)))

    Udanego pobytu w oddziałach

    Sark

  • 40. Data: 2002-02-05 01:12:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "ppinq" <p...@h...pl> writes:

    > A nie jest to czasem tak, że to na podatniku ciąży obowiązek
    > dowiedzenia, że należne podatki jednak opłacił?

    Nie, a po co? Obowiazkiem podatnika jest je oplacic i wyslac odpowiednie
    kwity (kto wymyslil nazwe "zeznanie" to nie wiem, ale mi kojarzy sie
    ona z przesluchaniem i innymi Gestapo).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator