  • 11. Data: 2002-12-05 17:04:10
    Temat: Re: pomyłka banku, nadmiar pieniędzy na koncie
    Od: s...@p...onet.pl

    W większości regulaminów jest zapis, że bank może skorygować błędny zapis bez
    zgody posiadacza rachunku, ale musi go np. o tym zawiadomić.
    Więc najlepiej sprawdź regulamin.

    cześć

  • 12. Data: 2002-12-05 18:08:22
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    mareK <m...@p...onet.pl> wrote:
    > czy można to potraktować jako pożyczke,
    > czyli wypłacicić, zagospodarować , a póżniej w ratach zwrócić,bez
    > konsekwencji prawnych.

    Jeżeli WIESZ, że to nie są Twoje pieniądze, to używając ich popełniasz
    przestepstwo.

> [...]
    > miesięcznie z dopiskiem wynagrodzenie, jeszcze się wacham przed
    > wykożystaniem tych pieniędzy i prosze o rade na temat ewentualnych
    > konsekwencji. Już drugi raz mi się to zdarza, rok temu przelali mi 6000zl,
    > ale wtedy ich nie potrzebowałem i po 6 miesiącach panienka z banku PKOBP
    > zadzwoniła, że przelali mi omyłkowo i czy mogą je sobie zabrać, jak
    > wyraziłem zgode poprostu skorygowali stan konta, ale wtedy to było
    > jednorazowo i ich nie potrzebowałem, czy myślicie, że można nimi obrócić,
    > chodzi mi o ewentualną odpowiedzialność karną, bo pieniądze nie moje , ale

    Pytanie KTÓRY bank przelewa - bo jeśli to pomyłka banku w którym masz
    konto, to zazwyczaj mają prawo skorygować taka pomyłkę samodzielnie.
    Jeżeli inny, to musisz wyrazić zgodę.

    Inna sprawa, że udowodnienie, że wiedziałeś jest dość trudne.

    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2002-12-05 18:09:22
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Akurat w przypadku PKOBP to bzdura. Mieli (i chyba nadal mają) zapis w
    > regulaminie, że bank może sam skorygować błędne operacje.

    Ale WŁASNE.

    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2002-12-05 18:26:51
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Ale WŁASNE.

    Blednie zaksiegowane i to wylacznie z winy banku. Jezeli polecenie przelewu zostalo
    przekazane przez klienta i
    POPRAWNIE zrealizowane przez bank, pozostaja jedynie srodki opisane w KC.

    M.

  • 15. Data: 2002-12-05 18:28:12
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 5 Dec 2002 18:09:22 GMT,
    osoba podpisana: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    napisała:

    > Ale WŁASNE.
    Ależ oczywiście - ale z pierwotnego postu nie wynikało czy to była
    pomyłka "tego" banku czy innego.

    KJ

    --
    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 16. Data: 2002-12-05 19:43:23
    Od: "Figaro" <f...@s...pl>

    Nie daj się nabrać na te wypowiedzi do twojego postu. Pieniadze które
    nienależnie trafiają na twoje konto nie są twoje. Na pewno przelew jest
    opisany - od kogo, za co i dla kogo. Błąd wystąpił tylko w numerze rachunku.
    Analogicznie, jeśli znajdziesz na ulicy portfel z dokumentami (imiennymi) i
    gotówką , to czy jest twój, czy też nadal należy do właściciela ? Z
    pewnością ktoś z banku niedługo sie z tobą skontaktuje. Jeżeli odmówisz
    oddania pieniędzy, skieruja sprawę do Sądu cywilnego, którą napewno wygrają,
    a ty dodatkowo opłacisz koszty procesu.
    Ludzie, co się podziało ze zwykłą ludzką uczciwością ????

  • 17. Data: 2002-12-05 23:12:00
    Temat: Re: pomyłka banku, nadmiar pieniędz@˙Ś@öź˙żË
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    05 Dec 02 19:09, Adam Płaszczyca pisal do All:

    AP> Ale WŁASNE.

    No dobrze, a co n.p. z odsetkami?
    Czy bank (lub inna instytucja finansowa) może zażądać zwrotu odsetek od
    błędnego - zawyżonego (z własnej winy!) salda.
    Jako klient nie jestem zobowiazany do prowadzenia rachunkowości i tym samym
    być swiadom jaka część salda jest faktycznie "moja" a jaka nie jest, (zwłaszcza
    w bankach które nie dostarczają comiesiecznych wyciągów).
    Dochodzi do tego problem odprowadzania zawyżonego podatku od odsetek,
    wynikający z zawyżonego salda.

    - Błąd banku również mnie wprowadza w błąd i może być przuczyną rozdysponowania
    środków w dobrej wierze.
    Można też sobie wypbrazić znacznie poważniejsze konsekwencje, n.p. podatkowe,
    (n.p. niedoszła ustawa o deklaracjach majątkowych), socjalne (n.p. dochody
    podlegające opodatkowaniu zglaszane przez bezrobotnych) itp.
    Co w przypadku gdy bład ksiegowania narazi klienta na straty materialne bądź
    moralne?

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 18. Data: 2002-12-06 11:29:14
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik mareK napisał:

    > Błąd jest ewidentnie banku, od dwóch miesięcy przelewa mi na konto po 2500
    > miesięcznie z dopiskiem wynagrodzenie, jeszcze się wacham przed
    > wykożystaniem tych pieniędzy i prosze o rade na temat ewentualnych

    "Wachaj" sie, "wachaj". Tylko pomysl ze ktos jest drugi miesiac bez
    pensji, a zblizaja sie swieta...

  • 19. Data: 2002-12-06 12:02:44
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ależ oczywiście - ale z pierwotnego postu nie wynikało czy to była
    > pomyłka "tego" banku czy innego.

    Pomylke mogl popelnic wlasciciel pieniedzy przy podawanu numeru konta albo
    ksiegowa w firmie.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 20. Data: 2002-12-06 17:01:23
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2002 13:02:44 +0100,
    osoba podpisana: Kazimierz <k...@g...pl>
    napisała:
    > Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pomylke mogl popelnic wlasciciel pieniedzy przy podawanu numeru konta albo
    > ksiegowa w firmie.

    Grr. A gdzie jest to w pierwotnym poście napisane ?

    KJ

    --
    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)