  • 1. Data: 2002-12-05 11:55:04
    Temat: karty wypukle
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    Mam pewne pytanie, ktore przyszlo mi na mysl przy anonsie o Lukasie,
    aczkolwiek nie mam pretensji tylko do tego banku. Zaraz wyjasnie na czym
    polega moj problem - otoz pracuje naukowo za granicami Polski, a place mam
    wyplacana w Euro. Okazuje sie, ze nie mam w Polsce mozliwosci zalozenia
    sobie karty kredytowej, mimo ze oblecialem wiekszosc bankow (mialem nadzieje
    na Lukasa, skuszony ich reklamami - po 3 miesiacach karta kredytowa), a moj
    uniwersytet moze wystawic zaswiadczenie o zarobkach. Najbardziej bylem
    zdziwiony, ze nie da sie tego zrobic np. w Citibanku w Polsce. Pomyslalem w
    ten sposob - zaloze sobie konto w Niemczech (tam pracuje) w tamtejszym
    Citibanku, calosc pieniedzy bedzie tam wplacana przez uniwersytet a czesc
    sumy bede automatem odprowadzana do Citibanku Poland (powiedzmy 500 euro co
    miesiac). A gdzie tam, okazuje sie ze tak sie nie da, bo Citibank Niemcy i
    Citibank Poland z punktu widzenia prawa nie sa tozsamymi podmiotami
    prawnymi. Citibank Polska "nie widzi" Citibanku Niemcy jako wiarygodnego
    partnera, co juz wystawia opinie o tym banku.
    A karte kredytowa chce po to bo wiele sklepow internetowych w Niemczech (i
    nie tylko) wysyla swoje produkty tylko na adres ktory jest przypisany do
    karty. Karty wirtualne nie sa tam czesto przyjmowane. Oczywiscie moge placic
    karta niemiecka ale chcialbym aby ksiazki czy inne rzeczy byly przesylane do
    Polski, a nie Niemiec.

    Zatem pytanie brzmi, czy w Polsce jest bank ktory umozliwia wyrobienie karty
    kredytowej Polakom legalnie pracujacym w UE? Przeciez takich osob jest
    calkiem sporo, a bedzie coraz wiecej. Czy trzeba czekac na rozwiazanie tego
    problemu az Polska wejdzie do UE?

    Przemo

  • 2. Data: 2002-12-05 14:51:48
    Temat: Re: karty wypukle
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "P.Sperling" (......)
    > Citibank Poland z punktu widzenia prawa nie sa tozsamymi podmiotami
    > prawnymi. Citibank Polska "nie widzi" Citibanku Niemcy jako wiarygodnego
    > partnera, co juz wystawia opinie o tym banku.

    a ja odwrotnie ;-)) czyli nie wierze citi Poland

    > Zatem pytanie brzmi, czy w Polsce jest bank ktory umozliwia wyrobienie
    karty
    > kredytowej Polakom legalnie pracujacym w UE?

    Pekao SA mialo takie karty pod rachunek walutowy, PKOBP zreszta rowniez,
    tyle ze nie sa to karty kredytowe ale Visa Classic debetowe - z tego co
    piszesz
    nie chodzi o sam kredyt a jedynie o unikniecie przewalutowan
    (zeby Visa obciazala konto walutowe) i przydatnosc do operacji w internecie
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-12-05 16:31:55
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...spam.wp.pl>

    /ciach/

> [...]
    placic
    > karta niemiecka ale chcialbym aby ksiazki czy inne rzeczy byly przesylane

    To co piszesz wydaje mi sie byc bezsensowne i absurdalne, a wrecz wyssane z
    palca. Dwa miesiace temu przeprowadzilem sie ponownie na stale do Polski
    wlasnie z Niemiec, gdzie spedzilem 8 (slownie: osiem lat), posiadajac
    rowniez Girokonto i karte. W zadnym, podkreslam, zadnym ze sklepow
    internetowych nie spotkalem sie, aby bylo zastrzezenie, ze wysylaja tylko na
    te adresy, z ktorego pochodzi karta kredytowa. Podaj przyklad, gdzie
    przyjmuja niemieckie karty, a nie wysla do Polski tylko i wylacznie z tego
    powodu, ze karta nie jest polska.

> [...]
    > kredytowej Polakom legalnie pracujacym w UE? Przeciez takich osob jest
    > calkiem sporo, a bedzie coraz wiecej. Czy trzeba czekac na rozwiazanie

    Nie ma. U mnie bylo podobnie. Jednakze zasilaj reguralnie rachunki np. w
    Multibanku a otrzymasz po pewnym czasie limit debetowy i odpowiednia karte
    debetowa (nie kredytowa)

    > Przemo

    RaF

  • 4. Data: 2002-12-05 18:58:45
    Od: "Leonardus" <l...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik P.Sperling <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asnh80$hvf$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > kredytowej Polakom legalnie pracujacym w UE? Przeciez takich osob jest
    > calkiem sporo, a bedzie coraz wiecej. Czy trzeba czekac na rozwiazanie

    Mam odobną sytuację i bez problemu wyrobiłem kartę kredytową w WBK (teraz
    BZ WBK)

    Pozdrowienia
    Lesio

  • 5. Data: 2002-12-06 11:22:52
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    Lesio, dzieki za pomoc, prawdopodobnie sprobuje z BZ WBK.

    RaF, gdybym nie doswiadczyl, to sam bym nie uwierzyl, tym bardziej ze
    przedtem przez pare lat mieszkalem w Stanach i nic takiego nie mialo
    miejsca, moglem wyslac co komu chcialem gdziekolwiek chcialem, byle bym mial
    pieniadze na koncie. A w Niemczech pare razy zdarzylo mi sie dzwonic z
    interwencja (zazwyczaj uwzgledniana). Nie wiem dlaczego tak jest, to nie
    moja sprawa, wiem tylko ze powinno byc tak, ze za moje uczciwie zarobione
    pieniadze moge sobie kupic co chce i wyslac pod dowolny adres, prawda? Moja
    znajoma (Polka) pracuje w CERNie pod Genewa, a mieszka pare kilometrow
    dalej, po drugiej strony granicy, we Francji i zadnych klopotow nie ma z
    przesylka do wlasnego domu we Francji. Moge sie tylko mgliscie domyslac
    dlaczego tak jest jest w jej przypadku, a moim nie. Ty widzisz sprawy jakimi
    powinny byc, ja - jakimi sa.

    Przemo