  • 1. Data: 2002-12-05 10:51:45
    Temat: pomyłka banku, nadmiar pieniędzy na koncie
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    czy ktoś może wie jak od strony prawnej wygląda, wypłacenie pieniędzy
    omyłkowo przelanych na moje konto, oczywiście wiem , że trzeba je oddać, ale
    czy można to potraktować jako pożyczke,
    czyli wypłacicić, zagospodarować , a póżniej w ratach zwrócić,bez
    konsekwencji prawnych.
    Błąd jest ewidentnie banku, od dwóch miesięcy przelewa mi na konto po 2500
    miesięcznie z dopiskiem wynagrodzenie, jeszcze się wacham przed
    wykożystaniem tych pieniędzy i prosze o rade na temat ewentualnych
    konsekwencji. Już drugi raz mi się to zdarza, rok temu przelali mi 6000zl,
    ale wtedy ich nie potrzebowałem i po 6 miesiącach panienka z banku PKOBP
    zadzwoniła, że przelali mi omyłkowo i czy mogą je sobie zabrać, jak
    wyraziłem zgode poprostu skorygowali stan konta, ale wtedy to było
    jednorazowo i ich nie potrzebowałem, czy myślicie, że można nimi obrócić,
    chodzi mi o ewentualną odpowiedzialność karną, bo pieniądze nie moje , ale
    na moim koncie imiennym, co sądzicie

    pozdrawiam

    mareK

  • 2. Data: 2002-12-05 10:55:53
    Temat: Re: pomyłka banku, nadmiar pieniędzy na koncie
    Od: Jurgen <n...@s...me>

    On Thu, 05 Dec 2002 10:51:45 GMT, "mareK" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    >zadzwoniła, że przelali mi omyłkowo i czy mogą je sobie zabrać, jak

    i to powinno ci wsio wyjasnic
    kasa na twoim koncie jest twoja i od twojej dobrej woli zalezy czy ja
    oddasz

    ----------
    pozdrawiam
    Jurek

  • 3. Data: 2002-12-05 10:58:17
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Jurgen" <n...@s...me> napisał w wiadomości
    > i to powinno ci wsio wyjasnic
    > kasa na twoim koncie jest twoja i od twojej dobrej woli zalezy czy ja
    > oddasz

    Nie wiem jakie dokladnie ma to skutki w takim przypadku, ale jest cos
    takiego jak bezpodstawne wzbogacenie sie.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 4. Data: 2002-12-05 11:48:22
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jakie dokladnie ma to skutki w takim przypadku, ale jest cos
    > takiego jak bezpodstawne wzbogacenie sie.

    Ktore nie powstalo z winy wlasciciela konta. Wiec pieniadze,
    sa jego. Ja tez moge ci wplacic dowolna sume na twoje konto,
    i stwierdzisz ze sie bezpodstawnie wzbogaciles? :)))
    Jesli tylko nie dam znaku zycia, pewnie to olejesz i bedziesz
    sie cieszyc swiezutka gotoweczka ;-P
    --
    lex

  • 5. Data: 2002-12-05 11:59:28
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:asnedt$2fg1$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > i stwierdzisz ze sie bezpodstawnie wzbogaciles? :)))
    > Jesli tylko nie dam znaku zycia, pewnie to olejesz i bedziesz

    Dopoki bys nie zazadal zwrotu. Niestety - jestem uczciwy.
    A podstawe prawna sobie przeczytaj tu:
    http://psrp.idn.org.pl/podolski/cywilne/DU_1964_016_
    0093_pliki/kc_k3_t5.htm

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 6. Data: 2002-12-05 14:01:18
    Od: a...@o...gda.pl

> [...]
    > wiadomości news:asnedt$2fg1$1@news2.ipartners.pl...
    >
    > Dopoki bys nie zazadal zwrotu. Niestety - jestem uczciwy.

    Proszę Państwa !
    A gdzie tu miejsce na UCZCIWOŚĆ !
    Poza tym autor posta jest chyba trochę na bakier z ortografią.

    Pozdrawiam
    Adam Krystek

  • 7. Data: 2002-12-05 14:40:40
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Kazimierz wrote:

    > Użytkownik "Jurgen" <n...@s...me> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wiem jakie dokladnie ma to skutki w takim przypadku, ale jest cos
    > takiego jak bezpodstawne wzbogacenie sie.

    a jest jakis okres przedawnienia?
    jak jakas firma mi przeleje i sie nie upomni przez 2 lata to kasa jest
    moja ?

  • 8. Data: 2002-12-05 15:23:02
    Od: "marek" <m...@w...pl>

    poczytaj regulamin konta, moze tam jest coś na temat korygowania przez bank
    błędnych zapisów na koncie

    pozdr
    Marek

  • 9. Data: 2002-12-05 16:02:57
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > a jest jakis okres przedawnienia?

    Art. 118.
    Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi
    lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń
    związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.

    Art. 119.
    Terminy przedawnienia nie mogą być skracane ani przedłużane przez czynność
    prawną.

    Sark

  • 10. Data: 2002-12-05 17:00:42
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Dec 2002 11:55:53 +0100,
    osoba podpisana: Jurgen <n...@s...me>
    napisała:

    > i to powinno ci wsio wyjasnic
    > kasa na twoim koncie jest twoja i od twojej dobrej woli zalezy czy ja
    > oddasz
    Akurat w przypadku PKOBP to bzdura. Mieli (i chyba nadal mają) zapis w
    regulaminie, że bank może sam skorygować błędne operacje.
    Poza tym już ktoś napisał o bezpodstawnym wzbogaceniu.

    KJ

    --
    You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.