    From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pomyłka banku, nadmiar pieniędzy na koncie
    Date: 5 Dec 2002 18:08:22 GMT
    Sender: Adam Plaszczyca <t...@o...waw.pdi.net>

    mareK <m...@p...onet.pl> wrote:
    > czy można to potraktować jako pożyczke,
    > czyli wypłacicić, zagospodarować , a póżniej w ratach zwrócić,bez
    > konsekwencji prawnych.

    Jeżeli WIESZ, że to nie są Twoje pieniądze, to używając ich popełniasz
    przestepstwo.

> [...]
    > miesięcznie z dopiskiem wynagrodzenie, jeszcze się wacham przed
    > wykożystaniem tych pieniędzy i prosze o rade na temat ewentualnych
    > konsekwencji. Już drugi raz mi się to zdarza, rok temu przelali mi 6000zl,
    > ale wtedy ich nie potrzebowałem i po 6 miesiącach panienka z banku PKOBP
    > zadzwoniła, że przelali mi omyłkowo i czy mogą je sobie zabrać, jak
    > wyraziłem zgode poprostu skorygowali stan konta, ale wtedy to było
    > jednorazowo i ich nie potrzebowałem, czy myślicie, że można nimi obrócić,
    > chodzi mi o ewentualną odpowiedzialność karną, bo pieniądze nie moje , ale

    Pytanie KTÓRY bank przelewa - bo jeśli to pomyłka banku w którym masz
    konto, to zazwyczaj mają prawo skorygować taka pomyłkę samodzielnie.
    Jeżeli inny, to musisz wyrazić zgodę.

    Inna sprawa, że udowodnienie, że wiedziałeś jest dość trudne.

    --