  • 1. Data: 2008-10-21 15:30:07
    Temat: pomoc finansowa MFW
    Od: "Wonglik" <k...@...pl>

    Jestem słaby z ekonomii, ale może mi ktoś wyjaśnić na co Islandii pomoc
    finansowa z MFW w wysokości 6.000.000.000 6 miliardów dolarów
    amerykańskich? Wiadomość pochodzi z PAPu. Przecież tam żyje tylko
    300.000 ludzi, to wychodzi po 20.000$ na głowę licząc starców i
    niemowlaki! Na co im taka kasa, co tam się stało, będą wyspę od podstaw
    stawiać?

  • 2. Data: 2008-10-21 17:46:11
    Temat: Re: pomoc finansowa MFW
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Wonglik pisze:
> [...]
    > 300.000 ludzi, to wychodzi po 20.000$ na głowę licząc starców i
    > niemowlaki! Na co im taka kasa, co tam się stało, będą wyspę od podstaw

    Pożyli sobie parę lat na kredyt, (a ściśle za kasę którą zdeponowali
    u nich Brytyjczycy, Niemcy, itd.) a teraz trzeba spłacać.
    20k$ czyli ok. 54kzł na łeb to nie wiele.
    Myślę że na 6 mld się nie skończy.

    Inna sprawa, że zamiast wziąć się do roboty
    i odpracować co się nabroiło to spłacają jeden
    kredyt drugim. Jak się to nazywa i do czego
    prowadzi nie będę przytaczał.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 3. Data: 2008-10-21 18:22:41
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Się to nazywa "Niezatapialny lotniskowiec".
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-10-21 19:46:49
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    666 pisze:
    > Się to nazywa "Niezatapialny lotniskowiec".

    Bazy wojskowe można mieć nawet na pustyni.
    Myślę, że nawet lepiej jak wokół jest mniej
    ciekawskich, bogatych tubylców, nie daj Boże
    stawiających jakieś trudne pytania.
    USA mają w dupie sytuację na Islandii.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 5. Data: 2008-10-21 20:52:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 21 Oct 2008 21:46:49 +0200, Cubus <c...@n...pl>
    wklepał(-a):

    >Bazy wojskowe można mieć nawet na pustyni.
    >Myślę, że nawet lepiej jak wokół jest mniej
    >ciekawskich, bogatych tubylców, nie daj Boże
    >stawiających jakieś trudne pytania.
    >USA mają w dupie sytuację na Islandii.

    Może ekonomiści tak, ale wojskowi na pewno nie. :>

    --
    Sławomir Szyszło

  • 6. Data: 2008-10-22 18:04:20
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Sławomir Szyszło napisał(a) w wiadomości: ...
    >Dnia Tue, 21 Oct 2008 21:46:49 +0200, Cubus <c...@n...pl>
    >wklepał(-a):

    >Może ekonomiści tak, ale wojskowi na pewno nie. :>

    I to od II wojny światowej. Teraz "Synowie Optyków" pogodę z
    satelitów przepowiadają a kiedyś mieć świeże informacje z Islandii
    to wiedzieć jaka będzie wkrótce pogoda w Europie (znaczy się czy
    szykować bombardowanie lub go oczekiwać...).

    Spokojnie, Rosja też chce im pożyczyć.
    Mogą też pożyczać pod zastaw gejzerów...
    Arek