  • 1. Data: 2008-10-21 13:30:35
    Temat: System 3D Secure w KK BZWBK
    Od: "Grzesiek" <grzesiek345@WYTNIJ TOpoczta.onet.pl>

    Witam

    Zastanawiam się nad wyrobieniem sobie karty kredytowej. Ważne jest dla
    mnie bezpieczeństwo użytkowania. BZWBK oferuje karty z technologią 3D
    Secure, które wymagają dodatkowego hasła przy transakcjach internetowych.
    Mam 2 pytania:

    1. Czy w każdym sklepie internetowym na świecie będzie wymagane wprowadzenie
    tego dodatkowego hasła, czy może zalezy to od sklepu lub centrum
    rozliczeniowego (chyba tak to sie zwie- taki Polcard itp)?

    2. Jeśli mozna w części sklepów internetowych dokonać transakcji taką karta
    bez podania dodatkowego hasła, to czy istnieje jakies ubezpieczenie od
    transakcji internetowych, które zostały dokonane po ukradzeniu, czyli
    spisaniu numeru karty, daty i kodu z odwrotu karty?

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 2. Data: 2008-10-21 13:38:02
    Temat: Re: System 3D Secure w KK BZWBK
    Od: k...@o...pl

    On 21 Paź, 15:30, "Grzesiek" <grzesiek345@WYTNIJ TOpoczta.onet.pl>
    wrote:
    > Witam
    >
    >    Zastanawiam się nad wyrobieniem sobie karty kredytowej. Ważne jest dla
    > mnie bezpieczeństwo użytkowania. BZWBK oferuje karty z technologią 3D
    bardzo denerwująca technologia przynajmniej w BZWBK, dla kogoś kto nie
    che z tego korzystać.

    > 1. Czy w każdym sklepie internetowym na świecie będzie wymagane wprowadzenie
    > tego dodatkowego hasła, czy może zalezy to od sklepu lub centrum
    > rozliczeniowego (chyba tak to sie zwie- taki Polcard itp)?
    W każdym sklepie na świecie który to obsługuje.
    W pozostałych będzie normalnie.
    Wyjątek: w przypadku kart Maestro nie będzie można w ogóle zapłacić.
    Tyle, że nie ma czegoś takiego jak kredytowa karta Maestro..

  • 3. Data: 2008-10-21 13:55:19
    Od: "Grzesiek" <grzesiek345@WYTNIJ TOpoczta.onet.pl>

    >W każdym sklepie na świecie który to obsługuje.
    >W pozostałych będzie normalnie.

    Wobec tego jak się zabezpieczyć przed nieuprawnonymi transakcjami
    internetowymi? Nie chciałbym, żeby po spisaniu kilkanastu cyferek z karty,
    albo np. po zrobieniu jej zdjęcia pod ladą, ktoś mógł nią płacić. Nie będę
    przecież wyrywał karty kasjerowi jeśli przez 2 sekundy nie będę jej widział
    :-)

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 4. Data: 2008-10-21 17:16:15
    Od: Darek <d...@i...eu>

    Grzesiek wrote:

> [...]
    > przecież wyrywał karty kasjerowi jeśli przez 2 sekundy nie będę jej widział

    Zabezpieczyć w sensie "uniemożliwić całkowicie fraud" jest niemożliwe.
    Możesz zmniejszyc ryzyko odpowiednim posługiwaniem się kartą a
    ewentualne straty minimalizujesz ubezpieczeniem.

  • 5. Data: 2008-10-21 17:38:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Grzesiek" <grzesiek345@WYTNIJ TOpoczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > albo np. po zrobieniu jej zdjęcia pod ladą, ktoś mógł nią płacić. Nie będę
    > przecież wyrywał karty kasjerowi jeśli przez 2 sekundy nie będę jej

    Jak sie tylko o to martwisz to po prostu nie uzywaj tej karty w sklepach.
    Najlepiej zakop... gleboko zakop w piwnicy ;)

    MK

  • 6. Data: 2008-10-21 17:47:03
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 21 Oct 2008 15:55:19 +0200, Grzesiek wrote:

    > Wobec tego jak się zabezpieczyć przed nieuprawnonymi transakcjami
    > internetowymi?

    Wybierając odpowiedni bank.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 7. Data: 2008-10-21 17:52:48
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Marcin Mokrzycki wrote:

    > Wybierając odpowiedni bank.

    i sie pozniej uzerac

    zdrap CVC ( & zapamietaj go wczesniej ) i po klopocie :-) chyba...

    przy placeniu w sieci korzystaj z zaufanych firm jak platnosci.pl, dotpay (i
    tak placisz u nich polcardem), polcard, przelewy24 (jak dotpay - polcard).

    Zagranica - paypal ale ja place i bez tego w dobrych i znanych firmach i
    problemow nie ma.

    A co do pani co pod lada robi fotki to masz racje, trudna sprawa i ciezka do
    wykrycia jak ci zaplaci skradzionymi danymi za rok :/ tak wiec zdrap CVC, tylko
    3 cyfry do zgadniecia ale to zawsze utrudnia!

  • 8. Data: 2008-10-21 17:58:58
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Koteczek wrote:

    > zdrap CVC ( & zapamietaj go wczesniej ) i po klopocie :-) chyba...

    Można zapłacić i bez CVC. Może też być wymagany do wpisania, ale nie
    weryfikowany - ecard długo tak robił.
    A "chyba", to po węgierku znaczy błąd :-)

  • 9. Data: 2008-10-21 18:05:22
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To są debile (bo nie ustawili dolnego progu) niestety, nie da się zapłacić 1 zł + 22%
    vat bez tych idiotycznych zabezpieczeń.
    JaC

    -----

    > bardzo denerwująca technologia przynajmniej w BZWBK, dla kogoś kto nie chce z tego
    korzystać.

  • 10. Data: 2008-10-21 18:07:12
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To zamaż trzy-cztery cyfry z numeru karty.
    JaC

    -----