  • 1. Data: 2005-07-08 20:37:48
    Temat: pesel proszę o radę pilne
    Od: "EW" <e...@w...gazeta.pl>

    kto mi powie, jak to może być i co z tym zrobić : chciałam wziąć kredyt w
    banku (tam gdzie posiadam konto), w wysokości ok. 2 tyś. zł. Przy
    sprawdzaniu okazało się, że w Biurze Informacji Klienta, tam gdzie
    sprawdzają ewentualne zadłużenia, mam inny pesel no i nie mogę dostać
    kredytu. Tutaj muszę dodać że nigdy jeszcze nie starałam się nigdzie o
    kredyt i ta sytuacja jest dla mnie zupełnym zaskoczeniem. I co teraz ?

    Ewa

  • 2. Data: 2005-07-08 21:14:31
    Temat: Re: pesel proszę o radę pilne
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "EW" <e...@w...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > kredytu. Tutaj muszę dodać że nigdy jeszcze nie starałam się nigdzie o
    > kredyt i ta sytuacja jest dla mnie zupełnym zaskoczeniem. I co teraz ?

    Nie chodzi aby o Biuro Informacji Kredytowej?

    Pesymistyczna hipoteza, to że ktoś wziął kredyt na
    skradziony/podrobiony dowód z Twoimi danymi. Trochę mniej
    pesymistyczna, że jest ktoś o bardzo podobnych do Twoich danych i
    BIKowi się pozajączkowało. Jeszcze inna, że kredytu nie miałaś ale
    miałaś kartę kredytową, i przy niej był błąd w peselu (albo był błąd w
    peselu teraz).

  • 3. Data: 2005-07-08 21:27:13
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:damo5t$lbt$1@inews.gazeta.pl> autorstwa
    niejakiego EW wyjaśniam co następuje:

    > w Biurze Informacji Klienta, tam gdzie
    > sprawdzają ewentualne zadłużenia, mam inny pesel no i nie mogę dostać
    > kredytu.

    Jak to w biurze są o Tobie dane, skoro nie korzystałeś z niczego?
    Powinieneś zażądać usunięcia/poprawienia danych.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 4. Data: 2005-07-08 21:30:44
    Od: "EW" <e...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak to w biurze są o Tobie dane, skoro nie korzystałeś z niczego?
    > Powinieneś zażądać usunięcia/poprawienia danych.

    Bank twierdzi, że w BIK są wszyscy bez względu na to czy brali jakikolwiek
    kredyt.

  • 5. Data: 2005-07-08 21:43:01
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Fri, 8 Jul 2005 23:30:44 +0200, EW napisał(a):

    > Bank twierdzi, że w BIK są wszyscy bez względu na to czy brali jakikolwiek
    > kredyt.

    a nie wie skad sie tam wzieli?

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 6. Data: 2005-07-09 08:11:11
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    wysokości ok. 2 tyś. zł. Przy
    > sprawdzaniu okazało się, że w Biurze Informacji Klienta, tam gdzie
    > sprawdzają ewentualne zadłużenia, mam inny pesel no i nie mogę dostać

    W przypadku niezgodności danych otrzymuje się raport zawierający bład
    identyfikacji. Takie sytuacje się zdarzają (z jakiego powodu to nie wiem)
    W tym konkretnym przypadku bank powinien wysłać do BIKu wniosek o
    sprawdzenie/poprawę danych - powinni wiedzieć jak to się robi.
    W ciagu jednego dnia BIK wyjaśnia sprawę.

    Badzo żadko występują problemy z samym PESEL - niezgodność płci, błedna suma
    kontrolna - wtedy należy udać sie do Urzędu Miasta.

    Darek

    Darek

  • 7. Data: 2005-07-09 13:18:49
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Bank twierdzi, że w BIK są wszyscy bez względu na to czy brali jakikolwiek
    > kredyt.

    Bank się myli
    Dopóki nie było zapytania o klienta w BIK lub klient nie ma kredytu/nie jest
    poręczycielem kredytu to go w BIKu nie ma.

    Darek

  • 8. Data: 2005-07-09 14:03:46
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:daoir2$5ab$1@news.onet.pl> autorstwa
    niejakiego Darek wyjaśniam co następuje:

    > Dopóki nie było zapytania o klienta w BIK lub klient nie ma kredytu/nie jest
    > poręczycielem kredytu to go w BIKu nie ma.

    Ja bym się nie zdziwił gdyby to była inna osoba o takim samym nazwisku i
    podobnymm peselu. W tych biurach mają czasem taki bajzel, że się wierzyć
    nie chce.

  • 9. Data: 2005-07-09 14:39:02
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Jul 2005 15:18:49 +0200,
    osoba podpisana: Darek <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>
    napisała:

    > Bank się myli
    > Dopóki nie było zapytania o klienta w BIK lub klient nie ma kredytu/nie jest
    > poręczycielem kredytu to go w BIKu nie ma.
    s/BIKu nie ma/BIKu nie powinno być/
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 10. Data: 2005-07-09 15:22:45
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Ja bym się nie zdziwił gdyby to była inna osoba o takim samym nazwisku i
    > podobnymm peselu. W tych biurach mają czasem taki bajzel, że się wierzyć
    > nie chce.

    Co ty pleciesz??
    Bik identyfikuje osobę po PESELu + nazwisko i imię
    Dodatkowo przy zapytaniu wymagane są jeszcze inne dane (dow. os., data
    urodzenia, adres zamieszkania) ale te są zmienne.
    Podobny PESEL??? Pesel jest niepowtarzalny.

    On może błędnie figurować w BIK ale bank może poprawić te dane.

    EOT

    Darek