    From: "Paweł" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: oszustwo na allegro
    Date: Thu, 13 Jan 2005 10:03:14 +0100

    > nie am fizycznej możliwości, by systemy bankowe weryfikowały poprawność
    > danych w nazwie odbiorcy

    oczywiście że jest taka możliwość - wystarczyłoby zestandaryzować te dane -
    np osobne pole na Imie, osobne na nazwisko - czy nazwę firmy i ustawiony
    sposób pisania - np tylko litery bez polskich znaków żeby ułatwić

    - cyfry sprawdzic nie problem, natomiast wyobraź sobie przelew na nazwisko
    np Łucja Jeżyk - pomijając już fakt zwykłej
    > literówki, można to wpisac jako Lucja Jezyk, L. Jezyk, Ł.Jeżyk

    równie dobrze możesz tłumaczyć że numer konta mozna wpisać od konca lub
    pomijając środkowe cyfry
    jeżeli ludzie wiedzieliby że mają wpisać wg jednego okreslonego standardu np
    Imie Nazwisko bez polskich liter to tak by wpisywali , a jakby źle wpisali
    to przelew byłby odrzucony i na następny raz by wiedzieli (podobnie jak
    dzisiaj wygląda to z pomyłką przy numerze konta - też nikt tego ręcznie nie
    próbuje "naprawiać" tylko odrzuca się przelew

    > i wiele innych kombinacji, których system nie jest w stanie zweryfikować
    (w przeciwieństwie
    > do nrb, który jest tworzony na podstawie algorytmu). Dane są (powinny być)
    > sprawdzane tylko przy ręcznym księgowaniu

    powyższe jest tylko kwestią przyjętych rozwiązań , dyskusja ta pojawiała się
    tu kilka razy - ja widzę najgorszą niekonsekwencję w tym, że skoro banki
    każą wypełniać pole imie nazwisko to wprowadzają nadawcę w błąd gdyż
    sugerują mu że te dane są potrzebne i ważne, a w rzeczywistości tak nie jest